fallback

Заради разочароващи резултати BYD променя стратегията си в Европа

На Стария континент все още приемат китайците като „AliExpress на колела“

Всички автомобилните производители, без изключения, работят с конкретни срокове и разчети. Невъзможно е да се предвиди със сигурност дали всички прогнози и обещания ще бъдат спазени, но е ясно, че за това е нужно търпение. Тази дума обаче не се среща често в китайския речник. Компании като BYD са насочили голяма част от усилията си към завладяване на пазарите Европа, но се оказва, че резултатите не идват толкова бързо, колкото се очакваше.

Китайците са наясно, че времето не е в тяхна полза. В момента те разполагат с технологии и промишлената мощ, за да доминират в света на електрическите автомобили. Не е ясно обаче какво ще се случи след няколко години. Затова, когато през миналата година BYD обяви плановете си за навлизане в Европа, прогнозите бяха оптимистични, но се оказва, че резултатите са далеч от очакваното.

Основният проблем за марка като BYD е да накара хората да изпробват нейните коли, за да се отърват от ефекта „AliExpress на колела“, както повечето хора на Стария континент приемат китайските автомобили. И за целта трябва да бъде променен манталитета на милиони европейски шофьори.

По време на последното автомобилно изложение в Париж ръководителят и на BYD в Европа - Стела Ли, призна, че в компанията не са доволни от резултатите. Китайците са похарчили и харчат много пари, за да завладеят Стария континент, като пример за това е спонсорството на големи спортни събития като Европейското първенство по футбол миналото лято. И са нужни мерки за подобряване на резултатите, като важните промени в BYD ще станат факт през следващите месеци.

Първото нещо ще бъде разширяване на търговската мрежа, като ще бъдат отворени нови пунктова за продажби, който ще доближат марката до клиента. Броят на дилърските центрове в Европа ще бъде удвоен и дори утроен до няколко месеца. В Германия, например, BYD вече има 26 шоурума, като предстои техният брой да бъде увеличен до 120. В Испания ще бъдат открити общо 40 представителства през 2025 г.

Като цяло, в средносрочен план BYD има за цел да достигне пазарен дял от 5% при електрическите и plug-in хибридните автомобили в Европа. За целта компанията не само ще увеличи точките за продажба, но и предлаганите модели.

Това означава повече електрически превозни средства и повече plug-in хибриди, в допълнение към други модели, които китайският производител ще предложи на пазара. За целта BYD ще получи подкрепата на дъщерни компании като Denza или YangWang, но ще си запази най-високия процент от продажбите ще бъде за BYD.

„Европа е много объркващ и предизвикателен пазар, но мисля, че вече натрупахме достатъчно опит. Веднага щом потребителите се качат в нашите коли, те се влюбват в тях. А новите ни фабрики в Унгария и Турция ще ни помогнат да завладеем Европа", обяснява Стела Ли.

В BYD също така се опасяват, че Брюксел ще предприеме нови ответни мерки след активирането на допълнителни тарифни ставки върху вноса на електрически превозни средства от Китай. А само времето ще покаже дали новата стратегия на BYD ще пожъне очакваните резултати.

fallback
  • #14
    До 9 ( преди 4 седмици )
    Функционална неграмотност му се казва! Ето ти доказателство чрез заглавие от Март месец "BYD иска 5% пазарен дял на EV в Европа, ПРЕДИ ДА ЗАПОЧНЕ МЕСТНО ПРОИЗВОДСТВОУнгарският завод на компанията в крайна сметка ще може да произвежда 300 000 автомобила годишно13 март 2024 г. в 09:35 ч
  • #13
    bat_petjo ( преди 4 седмици )
    И сега , по-сериозно, какво ще се случи до няколко години, което да навреди на BYD? Ами , например, ЕС може да се "сдобри" с РФ и да започне да вкарва евтини горива. От тук и да възроди авто индустрията. Да, бе, да. И за ви вие може утре да се събидете тотомилионери ама - не. Ако можеха да го направят, защо да чакат "няколкото години". След няколго години тук ще бъде ислямски халифат. И е вероятно ЕС вече да се е разпаднал. Така че, пак поръчкова статия.
  • #12
    bat_petjo ( преди 4 седмици )
    Хм, странна дописка, от къде ли е препечатана или е създадена тук. Защото на 06.10.2024г., пак тук , сте написали, че ЦИТИРАМ : "BYD счупи собствените си рекорди по продажби". Това е първата статия, публикувана под настоящата. А в настоящата пишете , ЦИТИРАМ : "Не е ясно обаче какво ще се случи след няколко години." И какво може да се случи "след няколко години"? Прогнозите са, че няма да имаме питейна вода. Така че, BYD ще ни е последна грижа.
  • #11
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Купра ги внасят от Китай
  • #10
    Друг Гост ( преди 4 седмици )
    Е това си е проблем на BYD - Волво си продават китайски автомобили... и Мерцедес и БМВ май внасят произведени в Китай автомобили...
  • #9
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Бааа, Митьо, тези същите БУД ли са, дето навлизали на пазара в Япония? Върховната им цел е 5% дял и то не от всички автомобили, а само от тези с щепсел. Буахаха, цялата ти аналЛизаторска работа ти е такава. Китайците това, китайците оновани накрая, пръц, колкото да излезе една мишка. А, и да не забравя: БУАХАХАХАХАХА!
  • #8
    Гостенино ( преди 4 седмици )
    Пак не правиш разлика кое може да се купи с пари за да постигнеш резултат за кратко време и за кое се изисква време колкото и пари да имаш. Няма как да вървят продажбите, като няма сервизна мрежа и ще чакаш с месеци за елементарни повреди включително някой да ти удари калник. И ако сервизи могат да бъдат купени с пари, то персонала не се обучава за ден два. Доверието на клиентите също не се печели с пари, а трябва време. Пак си пропуснал урока по математика за геометричната прогресия.
  • #7
    Гост ( преди 4 седмици )
    Китайците да наемат Теслю адреналинката електричка на работа,продажбите им ще скочат.Има опит в дистрибуцията на краставиците.
  • #6
    До РУК ( преди 4 седмици )
    Пак не е разбрал? Всички ти говорят за огромния потенциал на китайците, понеже досега продаваха само в Китай А сега пред тях стои целия световен пазар в който имат почти нулев пазарен дял, А ти си разбрал че вече са го завладели и няма накъде да се разрастват?
  • #5
    До три ( преди 4 седмици )
    Пак си се гледал в огледалото? Нищо не пропагандирам. Нито нация, нито компания, нито технология. Гледам да съм обективен и да не само с прилагателни епитети и обиди за някои нации и компании и само с хвалебствия, суперлативи и различни прилагателни за други компании, националности и технологии. Аз говоря само с цифри факти и сравнения. Ако цифрите и фактите не ви харесват, това не е нито хвалба, нито оплюване, нито пропаганда. Това е нещо което може да поправитеС ДРУГИ ЦИФРИ, АКО греша. АКО!
fallback
Последни