fallback

Заради разочароващи резултати BYD променя стратегията си в Европа

На Стария континент все още приемат китайците като „AliExpress на колела“

Всички автомобилните производители, без изключения, работят с конкретни срокове и разчети. Невъзможно е да се предвиди със сигурност дали всички прогнози и обещания ще бъдат спазени, но е ясно, че за това е нужно търпение. Тази дума обаче не се среща често в китайския речник. Компании като BYD са насочили голяма част от усилията си към завладяване на пазарите Европа, но се оказва, че резултатите не идват толкова бързо, колкото се очакваше.

Китайците са наясно, че времето не е в тяхна полза. В момента те разполагат с технологии и промишлената мощ, за да доминират в света на електрическите автомобили. Не е ясно обаче какво ще се случи след няколко години. Затова, когато през миналата година BYD обяви плановете си за навлизане в Европа, прогнозите бяха оптимистични, но се оказва, че резултатите са далеч от очакваното.

Основният проблем за марка като BYD е да накара хората да изпробват нейните коли, за да се отърват от ефекта „AliExpress на колела“, както повечето хора на Стария континент приемат китайските автомобили. И за целта трябва да бъде променен манталитета на милиони европейски шофьори.

По време на последното автомобилно изложение в Париж ръководителят и на BYD в Европа - Стела Ли, призна, че в компанията не са доволни от резултатите. Китайците са похарчили и харчат много пари, за да завладеят Стария континент, като пример за това е спонсорството на големи спортни събития като Европейското първенство по футбол миналото лято. И са нужни мерки за подобряване на резултатите, като важните промени в BYD ще станат факт през следващите месеци.

Първото нещо ще бъде разширяване на търговската мрежа, като ще бъдат отворени нови пунктова за продажби, който ще доближат марката до клиента. Броят на дилърските центрове в Европа ще бъде удвоен и дори утроен до няколко месеца. В Германия, например, BYD вече има 26 шоурума, като предстои техният брой да бъде увеличен до 120. В Испания ще бъдат открити общо 40 представителства през 2025 г.

Като цяло, в средносрочен план BYD има за цел да достигне пазарен дял от 5% при електрическите и plug-in хибридните автомобили в Европа. За целта компанията не само ще увеличи точките за продажба, но и предлаганите модели.

Това означава повече електрически превозни средства и повече plug-in хибриди, в допълнение към други модели, които китайският производител ще предложи на пазара. За целта BYD ще получи подкрепата на дъщерни компании като Denza или YangWang, но ще си запази най-високия процент от продажбите ще бъде за BYD.

„Европа е много объркващ и предизвикателен пазар, но мисля, че вече натрупахме достатъчно опит. Веднага щом потребителите се качат в нашите коли, те се влюбват в тях. А новите ни фабрики в Унгария и Турция ще ни помогнат да завладеем Европа", обяснява Стела Ли.

В BYD също така се опасяват, че Брюксел ще предприеме нови ответни мерки след активирането на допълнителни тарифни ставки върху вноса на електрически превозни средства от Китай. А само времето ще покаже дали новата стратегия на BYD ще пожъне очакваните резултати.

fallback
  • #34
    Абе психопат ( преди 1 месец )
    На всяко публикуване на таблицата задавам този въпрос. Таблицата е въпрос, а не прогноза. Публикувам я шеста година от 2019 насам И ти оттогава се държиш като пълен психопат и не си отговорил нито веднъж на въпроса, НИТО ВЕДНЪЖ ГОСПОДИН ПСИХОПАТ. Обърни внимание че шеста година обяснявам. Че нямаш топки да отговориш. Може да отговори само човек със СОБСТВЕНО МНЕНИЕ. Човек който оставя някой друг да мисли вместо него а той само да повтаря, няма как да отговори
  • #33
    Гостенино ( преди 1 месец )
    Господин психопат. Повтарящ твърденията ми че съм си сменял прогнозите десетки пъти и съм казвал различни години и числа. Тоест потвърждаваш, че говоря истината, А ти се оправдаваш. Докажи че лъжа като ми цитираш поне едно твое число което да си казал през годините? Бройка или година на която ще приключи геометричната прогресия с 50% годишен ръст от 2014 година насам когато бяха продадени 33 000 броя?
  • #32
    Гост ( преди 1 месец )
    Да кажеш,сбърках се искат топки.Не го очаквам от Теслю, всеможещ всезнаещ и винаги прав, дори когато греши.
  • #31
    Гост ( преди 1 месец )
    Повтаряш моите твърдения като свои.Геометричната прогресия в производството не може да продължи дълго време.Икономическите теории за живот на стоката да си чувал? В определен момент настъпва плато,след това продажбите вървят само надолу.След 4 години най после ти увря главата.
  • #30
    Гост ( преди 1 месец )
    Факти 29.03.22.Вижте какво се случва в новия завод на Тесла в Германия.#41.И за да те улесня.Ето я геометричната прогресия в едно мое мнение от преди две години.......2020-499904,......,2023-1945 685, 2024- 3060562 , ......., 2028-18737690.
  • #29
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тротинетка влезе в оправдателен режим,значи е точно обратното на това, което казва.
  • #28
    Очевидно е ( преди 1 месец )
    Геометричната прогресия не може да продължава постоянно. Самият Илон Мъск е казвал, че тези 20 милиона са оптимистична край на цел, като реалистичната му прогноза е за максимум 10 милиона продажби. През годините в зависимост от обстоятелствата съм давал между 5 и 10 милиона като максимум които Тесла може да постигне. За разлика от психопатите които НИКОГА не са казали НИТО ЕДНО ЧИСЛО. Нито ГОДИНА, през която смятат че ще приключи 50% ръст, нито максимални БРОЙКИ. Докажи че лъжа? НЕ МОЖЕШ!
  • #27
    Абе антиматематик ( преди 1 месец )
    Днес вече е почти края на 2024, всеки вижда че е по-вероятно да сгрешиш и за тази година, но ти продължаваш да ВЯРВАШ и да обясняваш че вече е невъзможна геометричната прогресия и Тесла няма да изпълни плана си от 2014 и ДА СГРЕШИШ ОТНОВО. Нали знаеш каква е психиатричната прогноза на хора, които постоянно правят едно и също нещо и всеки път очакват различен резултат?
  • #26
    Абе антиматематик ( преди 1 месец )
    От 2019 година до днес не ти ли омръзна през 2020 да обясняваш че вече е невъзможна геометричната прогресия и да сгрешиш
  • #25
    Абе психопат ( преди 1 месец )
    "Гост ( преди 18 секунди )Точно тази прогресия за 50% всяка година, още 2020 година ти казах че е невъзможна" първо не беше 2020 година, а по-рано. Да не давам цитати как обясняваше че е невъзможно за 2020 да бъдат продадени половин милион електромобила, точно заради геометричната прогресия и продажбите щели да са по-ниски от 2019. Това казал ли си го или не си заедно с всички антиелектрически никове? Вярвахте ли че геометричната прогресия е приключила през 2019?
fallback
Последни