IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

7 мита за дизеловите двигатели

Колите с това гориво са по-скъпи, но имат много плюсове в сравнение с бензиновите

Когато дойде време да си купите нова кола, може да се окажете на кръстопът: дизел или бензин. Фенове имат и двата вида мотори. Дизеловите двигатели са известни навсякъде с това, че осигуряват превъзходно ускорение и яко теглене.

Но има още куп неизвестни факти за дизелите. Някои истина, а други митове. Спецовете на Slashgear помагат да ги отсеем.


Най-малко надеждните дизели на пазара

По-скъпи за поддръжка

Парите винаги са основен фактор при покупка. Дизелът автоматично губи  точки тук сравнение с бензина. Но, има други разходи, които трябва да се вземат предвид в дългосрочен план. Мнозина ще отсекат, че дизеловите двигатели искат повече средства за поддръжка. Дали? 

Самият ремонт при дизеловите двигатели струва повече  Обаче те се развалят  по-рядко от бензиновите. Най-малко дизеловите двигатели имат по-малко компоненти. Например, нямат свещи.

Освен това е и въпрос на дълголетие. Най-често бензиновите мотори изкарват до 300 хиляди километра. Дизеловите спокойно стигат близо 500 хиляди, че и над милион километра. Така че с правилна поддръжка – следващата покупка на кола ще отиде далеч във времето.


Порше дизел


По-малко мощни са

Срещу повече пари  очаквате повече И го получавате при дизелите като по-голяма мощност, въртящ момент и икономия на гориво. Причината за второто се свежда до по-високото съотношение на компресия. Дизеловото гориво дава около 11% повече енергия от бензина. Позволява на водачите да теглят по-тежки товари, без да се притесняват толкова много за скоростта. Големите камиони обикновено имат дизелови двигатели точно поради тази причина. 

Турбокомпресорът също е от съществено значение за извличане на максимума. Е, не всеки дизел го има. В допълнение към увеличаването на общата мощност, турбокомпресорите също помагат за икономия на гориво, друго важно предимство.
 
 
 газове


Шумни и мръсни

Този мит за дизела всъщност беше истина – но едно време. Преди години дизеловите двигатели отделяха яко сажди и вредни замърсители като азотни оксиди. Мнозина помнят огромни камиони, вдигащи черни облаци зад тях. Но това са дизелови двигатели от миналото. За щастие, бяха направени големи крачки, за да бъдат почти изравнени с бензиновите.

Законите отвориха врати за по-голямо финансиране в производството на по-чиста дизелова технология, като добавянето на филтър за твърди частици, който ги улавя преди да попаднат в околното среда. Ник Молдън, главен изпълнителен директор на Emissions Analytics, каза пред BBC : „Филтрите почистват 99% от частиците. Докато не се пипат, те са много ефективни.“

Общото правило е, че ако дизелов двигател е произведен след 2007 г., той вероятно има  по-нови еко стандарти. И с непрекъснати изследвания и разработки, дизеловите двигатели вероятно ще стават все по-добри с годините. Чудно защо толкова искат да ги зачистят!

 

завой зима


Трудно палят през зимата

Истински мит, който явно няма да изчезне, е, че трябва да загреете всяка кола, преди да потеглите през зимата . Всъщност можете дори да причините повече вреда, отколкото полза, като оставите автомобила да работи на празен ход няколко минути. Това може да увеличи количеството триене в компонентите на двигателя. 

Този мит съществува и за дизеловите автомобили. Те могат да придърпат малко повече през по-студените месеци в сравнение с бензиновите си колеги поради необходимостта от създаване на високи температури чрез компресия. Достигането им е по-трудно, когато навън е по-студено Но не налага колата да работи на празен ход за продължителен период от време, тъй като дизеловите превозни средства обикновено имат блокови нагреватели. 

Това е особено полезно, ако планирате да теглите тежки предмети в студено време. Такива натоварвания натоварват още повече двигателя, което налага тези по-високи температури, за да работи оптимално. 
 
 
Биодизел


Растителното масло работи като гориво

Никога не трябва да слагате обикновен бензин в дизелов двигател, това всички го знаят, но има мит за това как растителното масло може да функционира като подходящ заместител. Вярно е, някои биодизели в опит да намалят емисиите, съдържат растителни масла. Не трябва обаче просто да изсипете бутилка директно в колата. 

Съществуват множество други компоненти на истинския биодизел, които го правят подходящ. Проведени са проучвания за определяне на въздействието от използването на растително масло за дизелови двигатели. И то твърди, че може драстично да намали продължителността на живота им. Министерството на енергетиката на Съединените щати дори публикува доклад, за да развенчае този дизелов мит.

Растителното масло може да е добре за краткосрочна употреба, но не и като гориво. Да не говорим, че е незаконно в куп „бели“ държави.
 

Isuzu D-Max


Работят по-зле на по-голяма надморска височина

Задвижваните с бензин превозни средства може да работят по-трудно при максимална ефективност на по-висока надморска височина. Това се дължи на факта, че изискват специфично съотношение въздух към гориво. Тъй като въздухът става по-малко плътен нависоко, някои коли вероятно ще видят зор. Някои вярват, че дизеловите двигатели имат същия проблем. В действителност колите на това гориво се чувстват отлично в планината. Е, винаги може да възникнат проблеми на огромни височини, но доказано дизеловите пикапи се представят по-добре в суровите условия. 

Турбокомпресорите помагат изключително много в планината, тъй като те по-лесно изтеглят по-редкия въздух в горивната камера. Той може да увеличи масата на това намалено количество въздух, за да увеличи шансовете двигателят да работи с максимална мощност.

С подходящата комбинация от фактори дизеловото превозно средство може лесно да ускори в планината, докато повечето други автомобили се мъчат. Е, вероятно ще се усети има лек спад в производителността в сравнение с това, с което водачът е свикнал Но дизеловите пикапи и камиони са много по-добре оборудвани за планина от бензиновите. 


дизел

 

Добре е да поработи на празен ход

Независимо дали имате дизелов или бензинов двигател, обикновено няма нужда колата да работи на празен ход продължително. Понякога нямате избор, ако сте заседнали на червен светофар. Но извън този тип ситуации - почти винаги е по-добре да изключите двигателя и след това да го включите отново, ако планирате да го държите на едно място за известно време. 

Както беше споменато по-рано, няма нужда да държите дизелов пикап на празен ход през зимата, за да го загреете. Ще бъде добре да тръгнете почти веднага. Освен това водачът не спестява никакви пари по отношение на разходите за гориво. Работенето на празен ход на тежкотоварен пикап за един час изгаря куп пари. Да не говорим колко ужасно е за околната среда. На някои места това дори е забранено точно по тази причина.
  

0 от 500
  • #9
    13 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    До 3,защото за да минеш 20 хиляди и повече на година с електричка означава,че трябва да спиш в колата за да ги минеш,а с автомобил с двг не е така,качваш се и минаваш на един дъх 700,че дори и 1000 + км за ден без да спираш дори,докато с електриката трябва да спреш за 1000 км поне 4 пъти. Ако ти се наложи да вършиш и работа трябва да си вземеш хотел с нощувка за да я свършиш.,а с двг отиваш вършиш и се прибираш за ден.
  • #8
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Мъск ( преди 1 месец )
    Не успях с електромобилите.Ще купувате Тесла на водород.
  • #7
    13 rate up comment 24 rate down comment
    Факт ( преди 1 месец )
    Жалките опити за връщане на дизела показват немската технологична немощ. Германците са технологични джуджета и това е Абсолютен Факт.Слаб инженеринг и научно техническа основа.Но пазарът е категоричен продажбите на дизелови недоразумения копаят дъното
  • #6
    19 rate up comment 7 rate down comment
    Турбо ( преди 1 месец )
    Всички дизели с ФАП(ДПФ) филтър,не димят.Всички съвременни дизели са с Адблу система.
  • #5
    27 rate up comment 5 rate down comment
    Турбо ( преди 1 месец )
    Който пътува много километри извънградско, само дизел.За градско по добре на бензин или електричка.
  • #4
    16 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Преди години отделяли сажди, я излезте малко да покарате, кълбета дим и пълно с коли отзад черни от сажди.
  • #3
    4 rate up comment 15 rate down comment
    До РУК ( преди 1 месец )
    Интересно защо това за тези 20 000 километра годишно казано от теб е вярно, но когато аз го кажа за електромобилите вече не е вярно? Защо когато ти кажеш че един вид автомобили не е подходящ за 100% от хората е вярно, но постоянно ми обясняваш че електромобилите не са подходящи за 100% от хората, въпреки че аз съм на същото мнение. Няма идеални автомобили и никога няма да има. Винаги се прави компромис с нещо.
  • #2
    27 rate up comment 3 rate down comment
    РУК ( преди 1 месец )
    В пика на търсенето на дизели,в Германия имаше правило - над 20 000км годишно - дизел,под 20 000км на година - бензин.И това беше свързано точно с разходите за експлоатация,да не се бърка с поддръжка.Когато караш дизел на кратки разстояния,в държава в която неможеш да си търбишиш DPF,разходите са високи,просто защото таковаш таковата на всички тия системи които уж правят дизел почти чист. Повечето от тези митове,всъщност не са митове,а реалност,зависи от употребата на колата.
  • #1
    22 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Бензина ако е с турбо, дали ще му спадне мощността в планината!? Май няма има разлика с дизела!