fallback

7 мита за дизеловите двигатели

Колите с това гориво са по-скъпи, но имат много плюсове в сравнение с бензиновите

Когато дойде време да си купите нова кола, може да се окажете на кръстопът: дизел или бензин. Фенове имат и двата вида мотори. Дизеловите двигатели са известни навсякъде с това, че осигуряват превъзходно ускорение и яко теглене.

Но има още куп неизвестни факти за дизелите. Някои истина, а други митове. Спецовете на Slashgear помагат да ги отсеем.

По-скъпи за поддръжка

Парите винаги са основен фактор при покупка. Дизелът автоматично губи  точки тук сравнение с бензина. Но, има други разходи, които трябва да се вземат предвид в дългосрочен план. Мнозина ще отсекат, че дизеловите двигатели искат повече средства за поддръжка. Дали? 

Самият ремонт при дизеловите двигатели струва повече  Обаче те се развалят  по-рядко от бензиновите. Най-малко дизеловите двигатели имат по-малко компоненти. Например, нямат свещи.

Освен това е и въпрос на дълголетие. Най-често бензиновите мотори изкарват до 300 хиляди километра. Дизеловите спокойно стигат близо 500 хиляди, че и над милион километра. Така че с правилна поддръжка – следващата покупка на кола ще отиде далеч във времето.

По-малко мощни са

Срещу повече пари  очаквате повече И го получавате при дизелите като по-голяма мощност, въртящ момент и икономия на гориво. Причината за второто се свежда до по-високото съотношение на компресия. Дизеловото гориво дава около 11% повече енергия от бензина. Позволява на водачите да теглят по-тежки товари, без да се притесняват толкова много за скоростта. Големите камиони обикновено имат дизелови двигатели точно поради тази причина. 

Турбокомпресорът също е от съществено значение за извличане на максимума. Е, не всеки дизел го има. В допълнение към увеличаването на общата мощност, турбокомпресорите също помагат за икономия на гориво, друго важно предимство.      

Шумни и мръсни

Този мит за дизела всъщност беше истина – но едно време. Преди години дизеловите двигатели отделяха яко сажди и вредни замърсители като азотни оксиди. Мнозина помнят огромни камиони, вдигащи черни облаци зад тях. Но това са дизелови двигатели от миналото. За щастие, бяха направени големи крачки, за да бъдат почти изравнени с бензиновите.

Законите отвориха врати за по-голямо финансиране в производството на по-чиста дизелова технология, като добавянето на филтър за твърди частици, който ги улавя преди да попаднат в околното среда. Ник Молдън, главен изпълнителен директор на Emissions Analytics, каза пред BBC : „Филтрите почистват 99% от частиците. Докато не се пипат, те са много ефективни.“

Общото правило е, че ако дизелов двигател е произведен след 2007 г., той вероятно има  по-нови еко стандарти. И с непрекъснати изследвания и разработки, дизеловите двигатели вероятно ще стават все по-добри с годините. Чудно защо толкова искат да ги зачистят!

 

Трудно палят през зимата

Истински мит, който явно няма да изчезне, е, че трябва да загреете всяка кола, преди да потеглите през зимата . Всъщност можете дори да причините повече вреда, отколкото полза, като оставите автомобила да работи на празен ход няколко минути. Това може да увеличи количеството триене в компонентите на двигателя. 

Този мит съществува и за дизеловите автомобили. Те могат да придърпат малко повече през по-студените месеци в сравнение с бензиновите си колеги поради необходимостта от създаване на високи температури чрез компресия. Достигането им е по-трудно, когато навън е по-студено Но не налага колата да работи на празен ход за продължителен период от време, тъй като дизеловите превозни средства обикновено имат блокови нагреватели. 

Това е особено полезно, ако планирате да теглите тежки предмети в студено време. Такива натоварвания натоварват още повече двигателя, което налага тези по-високи температури, за да работи оптимално.     

Растителното масло работи като гориво

Никога не трябва да слагате обикновен бензин в дизелов двигател, това всички го знаят, но има мит за това как растителното масло може да функционира като подходящ заместител. Вярно е, някои биодизели в опит да намалят емисиите, съдържат растителни масла. Не трябва обаче просто да изсипете бутилка директно в колата. 

Съществуват множество други компоненти на истинския биодизел, които го правят подходящ. Проведени са проучвания за определяне на въздействието от използването на растително масло за дизелови двигатели. И то твърди, че може драстично да намали продължителността на живота им. Министерството на енергетиката на Съединените щати дори публикува доклад, за да развенчае този дизелов мит.

Растителното масло може да е добре за краткосрочна употреба, но не и като гориво. Да не говорим, че е незаконно в куп „бели“ държави.  

Работят по-зле на по-голяма надморска височина

Задвижваните с бензин превозни средства може да работят по-трудно при максимална ефективност на по-висока надморска височина. Това се дължи на факта, че изискват специфично съотношение въздух към гориво. Тъй като въздухът става по-малко плътен нависоко, някои коли вероятно ще видят зор. Някои вярват, че дизеловите двигатели имат същия проблем. В действителност колите на това гориво се чувстват отлично в планината. Е, винаги може да възникнат проблеми на огромни височини, но доказано дизеловите пикапи се представят по-добре в суровите условия. 

Турбокомпресорите помагат изключително много в планината, тъй като те по-лесно изтеглят по-редкия въздух в горивната камера. Той може да увеличи масата на това намалено количество въздух, за да увеличи шансовете двигателят да работи с максимална мощност.

С подходящата комбинация от фактори дизеловото превозно средство може лесно да ускори в планината, докато повечето други автомобили се мъчат. Е, вероятно ще се усети има лек спад в производителността в сравнение с това, с което водачът е свикнал Но дизеловите пикапи и камиони са много по-добре оборудвани за планина от бензиновите. 

 

Добре е да поработи на празен ход

Независимо дали имате дизелов или бензинов двигател, обикновено няма нужда колата да работи на празен ход продължително. Понякога нямате избор, ако сте заседнали на червен светофар. Но извън този тип ситуации - почти винаги е по-добре да изключите двигателя и след това да го включите отново, ако планирате да го държите на едно място за известно време. 

Както беше споменато по-рано, няма нужда да държите дизелов пикап на празен ход през зимата, за да го загреете. Ще бъде добре да тръгнете почти веднага. Освен това водачът не спестява никакви пари по отношение на разходите за гориво. Работенето на празен ход на тежкотоварен пикап за един час изгаря куп пари. Да не говорим колко ужасно е за околната среда. На някои места това дори е забранено точно по тази причина.   

fallback
  • #19
    анонимен ( преди 1 месец )
    пак да питам кога ще ходим до резово ключ срещу ключ големите къщи за залози кога ще приемат облози няколко милиона ще заложат и това ще е битката на хилядолетието дани шаро и цялата компания къде сте поне от приходи от гледания онлайн ще избиите ключа на изгубената електричка или може би не това е въпроса
  • #18
    анонимен ( преди 1 месец )
    Всеки да си кара каквото му кеф, стига да не пречи на другите. В случаят тези с 20 годишни дизеляци без ДПФ, тровят останалите участници в движението, което не е ок.
  • #17
    До 14 ( преди 1 месец )
    Абсолютно вярно. Само антитематик антиелектрик може да ПОВЯРВА, че някой планира прехода да стане за по-малко от 20-30 години. Към момента електромобилите не са подходящи за над 90% от шофьорите. А по-голямата част от останалите 10% не биха си купили електромобил дори да е подходящ за тях. Само антиматематик може да зададе въпроса как до края на годината да бъдат построени 3 милиона зарядни станции за всеки един автомобил в България и да го обяви за невъзможно.
  • #16
    До 15 ( преди 1 месец )
    Извинявай, По колко пъти в седмицата минаваш по 1200 км за 8-часов работен ден без да ти трябва хотел за преспиване
  • #15
    анонимен ( преди 1 месец )
    До 11,ти ако си ползваш колата всеки ден за да минеш 20 км,повечето се качват и пътуват по работа доста километри. Ето аз правя над 20х км на година но не ползвам колата всеки ден.Когато се кача минавам минимум 500 км.,да не говорим,че при пътуване в чужбина за ден минавам над 1200 км,а това с електрокар ша го минеш за 24 часа с престой на всеки 150 км магистрална скорост поне 7 пъти по минимум 30-40 минути. Ще се обезводниш от ходене до тоалетна и ща имаш проблеми със сърцето от пиене на кафе.
  • #14
    Enzo ( преди 1 месец )
    Ох, стига вече с тоя спор за електромобилите.Бъдещето НЕ Е на двигателя с вътрешно горене!Обаче колко далеч е бъдещето, в което няма да има ДВГ просто е напълно неясно.Всички работят по въпроса, но е факт, че в момента да си купиш електромобил просто не е добро решение.От каквато и гледна точка да го погледнеш.Дори от гледна точка на това да имаш два амтомобила - един за града (електромобил) и един за извънградско пътуване на по-големи разстояния.Работят и един ден ще ги направят. До тогава...
  • #13
    До 4 ( преди 1 месец )
    А като се върнем в реалността, годината има 52 седмици, което ще рече едно зареждане седмично. Седмицата има 168 часа. Ако изминаваш тези 400 км с 50 км в час средна скорост, ги изминаваш за 8 часа, а останалите 160 часа автомобила стои някъде паркиран. 160 часа в които може да зарежда без да ти губи времето.
  • #12
    До 4 ( преди 1 месец )
    Нека държим на точността на сметките. Не хотел. Трябва да си наемеш четири хотела за четирите спирания на всеки 1000 километра. Ако за днес трябва да минеш 4 000 км трябва да наемеш 16 хотела. Поне!
  • #11
    Факт до 9 ( преди 1 месец )
    20к км на година са 50 км на ден Тесла зарежда 400км или 80% за 15 минути 50км са 10 процента от капацитета на батерията и се зареждат за 2 минути колкото двг даже по малко.От дизела няма никакъв смисъл
  • #10
    анонимен ( преди 1 месец )
    Повечето тука коментират дизели на база София / БГ - и оттам генрално заключение. Това, че тази част на Европа, се свалят ДПФ, Катализатори, не означва че и другаде е така. Във всеки еидн град (западно европейски) транспрта е дизелов. Ами влезте там и вижте дали е така положението? Има замърсяване, разбира се,но не и в мащабите в които си мислите и с е-колите няма да изчесне. Някой от вас заставал ли е до Евро 6д дизел? Откак им сложиха иа Ад-Блу са по чисти от бензина!
fallback
Последни