fallback

7 мита за дизеловите двигатели

Колите с това гориво са по-скъпи, но имат много плюсове в сравнение с бензиновите

Когато дойде време да си купите нова кола, може да се окажете на кръстопът: дизел или бензин. Фенове имат и двата вида мотори. Дизеловите двигатели са известни навсякъде с това, че осигуряват превъзходно ускорение и яко теглене.

Но има още куп неизвестни факти за дизелите. Някои истина, а други митове. Спецовете на Slashgear помагат да ги отсеем.

По-скъпи за поддръжка

Парите винаги са основен фактор при покупка. Дизелът автоматично губи  точки тук сравнение с бензина. Но, има други разходи, които трябва да се вземат предвид в дългосрочен план. Мнозина ще отсекат, че дизеловите двигатели искат повече средства за поддръжка. Дали? 

Самият ремонт при дизеловите двигатели струва повече  Обаче те се развалят  по-рядко от бензиновите. Най-малко дизеловите двигатели имат по-малко компоненти. Например, нямат свещи.

Освен това е и въпрос на дълголетие. Най-често бензиновите мотори изкарват до 300 хиляди километра. Дизеловите спокойно стигат близо 500 хиляди, че и над милион километра. Така че с правилна поддръжка – следващата покупка на кола ще отиде далеч във времето.

По-малко мощни са

Срещу повече пари  очаквате повече И го получавате при дизелите като по-голяма мощност, въртящ момент и икономия на гориво. Причината за второто се свежда до по-високото съотношение на компресия. Дизеловото гориво дава около 11% повече енергия от бензина. Позволява на водачите да теглят по-тежки товари, без да се притесняват толкова много за скоростта. Големите камиони обикновено имат дизелови двигатели точно поради тази причина. 

Турбокомпресорът също е от съществено значение за извличане на максимума. Е, не всеки дизел го има. В допълнение към увеличаването на общата мощност, турбокомпресорите също помагат за икономия на гориво, друго важно предимство.      

Шумни и мръсни

Този мит за дизела всъщност беше истина – но едно време. Преди години дизеловите двигатели отделяха яко сажди и вредни замърсители като азотни оксиди. Мнозина помнят огромни камиони, вдигащи черни облаци зад тях. Но това са дизелови двигатели от миналото. За щастие, бяха направени големи крачки, за да бъдат почти изравнени с бензиновите.

Законите отвориха врати за по-голямо финансиране в производството на по-чиста дизелова технология, като добавянето на филтър за твърди частици, който ги улавя преди да попаднат в околното среда. Ник Молдън, главен изпълнителен директор на Emissions Analytics, каза пред BBC : „Филтрите почистват 99% от частиците. Докато не се пипат, те са много ефективни.“

Общото правило е, че ако дизелов двигател е произведен след 2007 г., той вероятно има  по-нови еко стандарти. И с непрекъснати изследвания и разработки, дизеловите двигатели вероятно ще стават все по-добри с годините. Чудно защо толкова искат да ги зачистят!

 

Трудно палят през зимата

Истински мит, който явно няма да изчезне, е, че трябва да загреете всяка кола, преди да потеглите през зимата . Всъщност можете дори да причините повече вреда, отколкото полза, като оставите автомобила да работи на празен ход няколко минути. Това може да увеличи количеството триене в компонентите на двигателя. 

Този мит съществува и за дизеловите автомобили. Те могат да придърпат малко повече през по-студените месеци в сравнение с бензиновите си колеги поради необходимостта от създаване на високи температури чрез компресия. Достигането им е по-трудно, когато навън е по-студено Но не налага колата да работи на празен ход за продължителен период от време, тъй като дизеловите превозни средства обикновено имат блокови нагреватели. 

Това е особено полезно, ако планирате да теглите тежки предмети в студено време. Такива натоварвания натоварват още повече двигателя, което налага тези по-високи температури, за да работи оптимално.     

Растителното масло работи като гориво

Никога не трябва да слагате обикновен бензин в дизелов двигател, това всички го знаят, но има мит за това как растителното масло може да функционира като подходящ заместител. Вярно е, някои биодизели в опит да намалят емисиите, съдържат растителни масла. Не трябва обаче просто да изсипете бутилка директно в колата. 

Съществуват множество други компоненти на истинския биодизел, които го правят подходящ. Проведени са проучвания за определяне на въздействието от използването на растително масло за дизелови двигатели. И то твърди, че може драстично да намали продължителността на живота им. Министерството на енергетиката на Съединените щати дори публикува доклад, за да развенчае този дизелов мит.

Растителното масло може да е добре за краткосрочна употреба, но не и като гориво. Да не говорим, че е незаконно в куп „бели“ държави.  

Работят по-зле на по-голяма надморска височина

Задвижваните с бензин превозни средства може да работят по-трудно при максимална ефективност на по-висока надморска височина. Това се дължи на факта, че изискват специфично съотношение въздух към гориво. Тъй като въздухът става по-малко плътен нависоко, някои коли вероятно ще видят зор. Някои вярват, че дизеловите двигатели имат същия проблем. В действителност колите на това гориво се чувстват отлично в планината. Е, винаги може да възникнат проблеми на огромни височини, но доказано дизеловите пикапи се представят по-добре в суровите условия. 

Турбокомпресорите помагат изключително много в планината, тъй като те по-лесно изтеглят по-редкия въздух в горивната камера. Той може да увеличи масата на това намалено количество въздух, за да увеличи шансовете двигателят да работи с максимална мощност.

С подходящата комбинация от фактори дизеловото превозно средство може лесно да ускори в планината, докато повечето други автомобили се мъчат. Е, вероятно ще се усети има лек спад в производителността в сравнение с това, с което водачът е свикнал Но дизеловите пикапи и камиони са много по-добре оборудвани за планина от бензиновите. 

 

Добре е да поработи на празен ход

Независимо дали имате дизелов или бензинов двигател, обикновено няма нужда колата да работи на празен ход продължително. Понякога нямате избор, ако сте заседнали на червен светофар. Но извън този тип ситуации - почти винаги е по-добре да изключите двигателя и след това да го включите отново, ако планирате да го държите на едно място за известно време. 

Както беше споменато по-рано, няма нужда да държите дизелов пикап на празен ход през зимата, за да го загреете. Ще бъде добре да тръгнете почти веднага. Освен това водачът не спестява никакви пари по отношение на разходите за гориво. Работенето на празен ход на тежкотоварен пикап за един час изгаря куп пари. Да не говорим колко ужасно е за околната среда. На някои места това дори е забранено точно по тази причина.   

fallback
  • #49
    до долния ( преди 1 месец )
    Никой не кара често на дълъг път освен ако не си тираджия или балкантурист.
  • #48
    анонимен ( преди 1 месец )
    Общо взето статията е пълна с лъжи и много неистини. Толкова хвалене на дизелите не съм чувал дори и по време на периода когато се продаваха масово. От дизела има някаква полза единствено ако карате често на дълъг път и изминати големи разстояния на година примерно 25-30 000 км минимум трябва да изминавате за да си струва покупката на дизел. На къси разстояние в градски условия скапвате двигателя ако карате дизел. А най-голямата смешка е че дизелът няма свещи.
  • #47
    до долния ( преди 1 месец )
    Срига си дърдорил бе ръ пак какъв да е тока в Бъгъ освен трифазен *** и дървените философи
  • #46
    Анонимен ( преди 1 месец )
    Говоря от опит - има две предпоставки преди да говорим за електрички срещу ДВГ. ПЪРВО ГАРАЖ или ПАРКО МЯСТО с трифазен ток. Ако е Монофазен минаваш на плъг-ин хибрид който да има пробег поне 4 км на ток. Нямаш ли къде да зареждаш забравяш за електрички и плъгин хибриди. Караш каквото предпочиташ. Имаме две коли Голф ГТЕ (2024-та) и БМВ 530i 2022-ра. Голфа го зареждаме всяка вечер изкарва 45км на ток. При заредена батерия може за деня и 0л/100 разход, ако се налага продължаваш на на бензин.
  • #45
    анонимен ( преди 1 месец )
    изправарваш със 130 ама само да кажа че като изчезнат електроните в аварийната лента няма щепсели за да заредиш и няма кой да ти долее ток и после се возиш на пътна помощ до някоя станция и преспиваш по няколко часа ядейки сладолед гледайки филми и ако имаш късмет да се добереш до свободен щепсел че гледам много маймунки станахте на клона затова дани направи една обиколка около софия щото ако всички тръгнете до резово ще спите по отбивките и ще носите няколко километрови удължители
  • #44
    Жицата ( преди 1 месец )
    Абе, що като карам по магистралите със 130 масово изпреварвам фосилки? Що по бензиностанциите на магистралите е гмеч от фосилки? Нали никога не спирате и все с по 150 км/ч карате.
  • #43
    До 39 ( преди 1 месец )
    И за да видиш колко е безсмислен коментарът ти, Ти кога за последно ходи за уикенда до Виена с автомобила си? От редовните ти ходения до Виена и обратно за уикенда или когато бързаш само за дневната си разходка, поне веднъж не си ли спирал от София до Виена да пикаеш или не правиш такива неща?
  • #42
    До 39 ( преди 1 месец )
    Тест за функционална грамотност. Да ми припомниш какво точно разбра за тези седем минути зареждане? Или и ти купуваш риза за нероден Петко и не можеш да го извикам да я премери? Ами тогава защо да се ограничаваме толкова много в съчинението и да не тръгнем заедно, като ти караш електромобила на Toyota с 1500 км пробег за който даже няма да трябва да спираш до Виена? С вас дискусия е невъзможна. Не разбирате 90% от написаното и си съчинявате поредното "Желязна руда с високо съдържание на въглеро
  • #41
    до долния ( преди 1 месец )
    В да де ама дизела нещо не живее.50% от новопродадените коли 2015-та а сега едва 11.2%
  • #40
    1234 ( преди 1 месец )
    Да живее дизела...а тези с електрическите вибратори-да ги ползват по предназначение отзад,а не да ги наричат автомобили
fallback
Последни