fallback

7 мита за дизеловите двигатели

Колите с това гориво са по-скъпи, но имат много плюсове в сравнение с бензиновите

Когато дойде време да си купите нова кола, може да се окажете на кръстопът: дизел или бензин. Фенове имат и двата вида мотори. Дизеловите двигатели са известни навсякъде с това, че осигуряват превъзходно ускорение и яко теглене.

Но има още куп неизвестни факти за дизелите. Някои истина, а други митове. Спецовете на Slashgear помагат да ги отсеем.

По-скъпи за поддръжка

Парите винаги са основен фактор при покупка. Дизелът автоматично губи  точки тук сравнение с бензина. Но, има други разходи, които трябва да се вземат предвид в дългосрочен план. Мнозина ще отсекат, че дизеловите двигатели искат повече средства за поддръжка. Дали? 

Самият ремонт при дизеловите двигатели струва повече  Обаче те се развалят  по-рядко от бензиновите. Най-малко дизеловите двигатели имат по-малко компоненти. Например, нямат свещи.

Освен това е и въпрос на дълголетие. Най-често бензиновите мотори изкарват до 300 хиляди километра. Дизеловите спокойно стигат близо 500 хиляди, че и над милион километра. Така че с правилна поддръжка – следващата покупка на кола ще отиде далеч във времето.

По-малко мощни са

Срещу повече пари  очаквате повече И го получавате при дизелите като по-голяма мощност, въртящ момент и икономия на гориво. Причината за второто се свежда до по-високото съотношение на компресия. Дизеловото гориво дава около 11% повече енергия от бензина. Позволява на водачите да теглят по-тежки товари, без да се притесняват толкова много за скоростта. Големите камиони обикновено имат дизелови двигатели точно поради тази причина. 

Турбокомпресорът също е от съществено значение за извличане на максимума. Е, не всеки дизел го има. В допълнение към увеличаването на общата мощност, турбокомпресорите също помагат за икономия на гориво, друго важно предимство.      

Шумни и мръсни

Този мит за дизела всъщност беше истина – но едно време. Преди години дизеловите двигатели отделяха яко сажди и вредни замърсители като азотни оксиди. Мнозина помнят огромни камиони, вдигащи черни облаци зад тях. Но това са дизелови двигатели от миналото. За щастие, бяха направени големи крачки, за да бъдат почти изравнени с бензиновите.

Законите отвориха врати за по-голямо финансиране в производството на по-чиста дизелова технология, като добавянето на филтър за твърди частици, който ги улавя преди да попаднат в околното среда. Ник Молдън, главен изпълнителен директор на Emissions Analytics, каза пред BBC : „Филтрите почистват 99% от частиците. Докато не се пипат, те са много ефективни.“

Общото правило е, че ако дизелов двигател е произведен след 2007 г., той вероятно има  по-нови еко стандарти. И с непрекъснати изследвания и разработки, дизеловите двигатели вероятно ще стават все по-добри с годините. Чудно защо толкова искат да ги зачистят!

 

Трудно палят през зимата

Истински мит, който явно няма да изчезне, е, че трябва да загреете всяка кола, преди да потеглите през зимата . Всъщност можете дори да причините повече вреда, отколкото полза, като оставите автомобила да работи на празен ход няколко минути. Това може да увеличи количеството триене в компонентите на двигателя. 

Този мит съществува и за дизеловите автомобили. Те могат да придърпат малко повече през по-студените месеци в сравнение с бензиновите си колеги поради необходимостта от създаване на високи температури чрез компресия. Достигането им е по-трудно, когато навън е по-студено Но не налага колата да работи на празен ход за продължителен период от време, тъй като дизеловите превозни средства обикновено имат блокови нагреватели. 

Това е особено полезно, ако планирате да теглите тежки предмети в студено време. Такива натоварвания натоварват още повече двигателя, което налага тези по-високи температури, за да работи оптимално.     

Растителното масло работи като гориво

Никога не трябва да слагате обикновен бензин в дизелов двигател, това всички го знаят, но има мит за това как растителното масло може да функционира като подходящ заместител. Вярно е, някои биодизели в опит да намалят емисиите, съдържат растителни масла. Не трябва обаче просто да изсипете бутилка директно в колата. 

Съществуват множество други компоненти на истинския биодизел, които го правят подходящ. Проведени са проучвания за определяне на въздействието от използването на растително масло за дизелови двигатели. И то твърди, че може драстично да намали продължителността на живота им. Министерството на енергетиката на Съединените щати дори публикува доклад, за да развенчае този дизелов мит.

Растителното масло може да е добре за краткосрочна употреба, но не и като гориво. Да не говорим, че е незаконно в куп „бели“ държави.  

Работят по-зле на по-голяма надморска височина

Задвижваните с бензин превозни средства може да работят по-трудно при максимална ефективност на по-висока надморска височина. Това се дължи на факта, че изискват специфично съотношение въздух към гориво. Тъй като въздухът става по-малко плътен нависоко, някои коли вероятно ще видят зор. Някои вярват, че дизеловите двигатели имат същия проблем. В действителност колите на това гориво се чувстват отлично в планината. Е, винаги може да възникнат проблеми на огромни височини, но доказано дизеловите пикапи се представят по-добре в суровите условия. 

Турбокомпресорите помагат изключително много в планината, тъй като те по-лесно изтеглят по-редкия въздух в горивната камера. Той може да увеличи масата на това намалено количество въздух, за да увеличи шансовете двигателят да работи с максимална мощност.

С подходящата комбинация от фактори дизеловото превозно средство може лесно да ускори в планината, докато повечето други автомобили се мъчат. Е, вероятно ще се усети има лек спад в производителността в сравнение с това, с което водачът е свикнал Но дизеловите пикапи и камиони са много по-добре оборудвани за планина от бензиновите. 

 

Добре е да поработи на празен ход

Независимо дали имате дизелов или бензинов двигател, обикновено няма нужда колата да работи на празен ход продължително. Понякога нямате избор, ако сте заседнали на червен светофар. Но извън този тип ситуации - почти винаги е по-добре да изключите двигателя и след това да го включите отново, ако планирате да го държите на едно място за известно време. 

Както беше споменато по-рано, няма нужда да държите дизелов пикап на празен ход през зимата, за да го загреете. Ще бъде добре да тръгнете почти веднага. Освен това водачът не спестява никакви пари по отношение на разходите за гориво. Работенето на празен ход на тежкотоварен пикап за един час изгаря куп пари. Да не говорим колко ужасно е за околната среда. На някои места това дори е забранено точно по тази причина.   

fallback
  • #29
    До 25 ( преди 1 месец )
    Не забравяй че имаш ограничен отпуск а не скиташ като номад иначе от де паре за подръжка на колата.
  • #28
    До 25 ( преди 1 месец )
    За тези които е мъчение да слязат от автомобила през първите 1000 километра цели 40 минути за деня, се налага да изчакат. Китайците вече предлагат зареждане на 300 китайски километра за 5 минути. Сложи ги 200 реални. Тогава от София до Виена ще могат да стигнат само с 20 минути почивка разделена на две-три спирания по 7 до 10 минути. Останалите ще трябва да изчакат Toyota с нейните 1500 км със зареждане за 10 минути след три-четири години или повече. Аз залагам на повече, но преди 2035.
  • #27
    СМОГ ( преди 1 месец )
    Събраната в DPF-а мръсотия къде мислите отива? Светне ли лампата, значи е време за разтоварване и целия канцероген се изхвърля наведнъж. В България е най-страшно: 9 към 1 бракувани дизели без DPF и катализатор. Дизеловите твърди частици са с такива размери, че не се филтрират в дихателната система, а навлизат директно в кръвта - следва посещение при кардиолог, онколог, пулмолог и всякакви други... За да спести 20 лв, си плаща с живота и трови всичко живо наоколо. Градовете са дизелов ПОГРЕБ
  • #26
    До 25 ( преди 1 месец )
    Дефинирай понятието "отскочиш" ? На колко километра "отскачаш" за деня? Да припомня нуждите на електромобилите произведени през 2017 - 40-50 минути зареждане за 1 000 км пробег. Достатъчен ли е за деня или имаш нужда от повече за отскока?
  • #25
    анонимен ( преди 1 месец )
    Може и да и странно, ама бая народ използва пътуването като част от "холдейя", защото целта му не е да е просто да отиде в Барселона за да се тагне в Инстаграм пред Саграда Фамилия и след това да се върне. Затова и философстванията на Електрика са смешни. Пътуваш за някъде, планираш спирки, и накрая трябва да си оставиш колата да се зарежда. Няма такива екстри като да "отскочиш до някъде", защото така ти е скимнало или не те кафи "амбионса". Ще зареждаш и ще чакаш, или ще мааш пеш докато чакаш.
  • #24
    Факт до 15 ( преди 1 месец )
    Пътуването до чужбина се свежда до холдейя.За учудване на огромната мада български германофили хората ползват самолет за тази цел а не карат от София до Барселона дизел.
  • #23
    анонимен ( преди 1 месец )
    Коли 2006г., че и нагоре, заводски са без ДПФ. Ай гръм.нете се с тоя дпф, мантра небесна. Всичко живо казва горивата са лоши, но никой/държавата/ нищо не прави. Оттам, колко и да ти е нова колата, все страда.
  • #22
    До 19 ( преди 1 месец )
    Никой не твърди че не можеш да изминеш 2000 км само с пет минути спиране за зареждане, ако се обзаложиш. Въпросът е че никой не го прави в реалността, следователно въпросът ти няма никакъв практически смисъл, точно както теста за 24 часа шофиране с електромобил с който бяха изминати 2780 км , което са средна скорост 115 км в час. Ти някога изминавал ли си толкова за едно денонощие? Няма и да изминеш, точно както 99,99 9 9 9 9 9 9 9 9 9 9 9 9 9 9 9 9 9 9 9% от хората няма да направят.
  • #21
    До 19 ( преди 1 месец )
    Ще припомниш ли кой някога е твърдял, че ще спечели този облог? Какво искаш да докажеш с него? Искаш ли да се обзаложим, че При добро желание с електромобил се стига от София до Резово по-бързо, отколкото средностатистическия шофьор от 10 случайни човека, които са попитани в Резово за колко време са пристигнали от София, без да знаят че се "състезават"?
  • #20
    анонимен ( преди 1 месец )
    18, 20г дизел или бензин не е толкова проблем, ако са поддържани като хроата. Но си познаваме стоката и манталитета. Отделно, ако искат да свалят хората от колите, трябва добре организирам ГТ. Еми в София няма, въпреки метрото, което дори в пиковете часове е на 5-7мин.. а вечер е на 10-12, какво остава извън? В Берлин примрно е на 3мин
fallback
Последни