fallback

7 мита за дизеловите двигатели

Колите с това гориво са по-скъпи, но имат много плюсове в сравнение с бензиновите

Когато дойде време да си купите нова кола, може да се окажете на кръстопът: дизел или бензин. Фенове имат и двата вида мотори. Дизеловите двигатели са известни навсякъде с това, че осигуряват превъзходно ускорение и яко теглене.

Но има още куп неизвестни факти за дизелите. Някои истина, а други митове. Спецовете на Slashgear помагат да ги отсеем.

По-скъпи за поддръжка

Парите винаги са основен фактор при покупка. Дизелът автоматично губи  точки тук сравнение с бензина. Но, има други разходи, които трябва да се вземат предвид в дългосрочен план. Мнозина ще отсекат, че дизеловите двигатели искат повече средства за поддръжка. Дали? 

Самият ремонт при дизеловите двигатели струва повече  Обаче те се развалят  по-рядко от бензиновите. Най-малко дизеловите двигатели имат по-малко компоненти. Например, нямат свещи.

Освен това е и въпрос на дълголетие. Най-често бензиновите мотори изкарват до 300 хиляди километра. Дизеловите спокойно стигат близо 500 хиляди, че и над милион километра. Така че с правилна поддръжка – следващата покупка на кола ще отиде далеч във времето.

По-малко мощни са

Срещу повече пари  очаквате повече И го получавате при дизелите като по-голяма мощност, въртящ момент и икономия на гориво. Причината за второто се свежда до по-високото съотношение на компресия. Дизеловото гориво дава около 11% повече енергия от бензина. Позволява на водачите да теглят по-тежки товари, без да се притесняват толкова много за скоростта. Големите камиони обикновено имат дизелови двигатели точно поради тази причина. 

Турбокомпресорът също е от съществено значение за извличане на максимума. Е, не всеки дизел го има. В допълнение към увеличаването на общата мощност, турбокомпресорите също помагат за икономия на гориво, друго важно предимство.      

Шумни и мръсни

Този мит за дизела всъщност беше истина – но едно време. Преди години дизеловите двигатели отделяха яко сажди и вредни замърсители като азотни оксиди. Мнозина помнят огромни камиони, вдигащи черни облаци зад тях. Но това са дизелови двигатели от миналото. За щастие, бяха направени големи крачки, за да бъдат почти изравнени с бензиновите.

Законите отвориха врати за по-голямо финансиране в производството на по-чиста дизелова технология, като добавянето на филтър за твърди частици, който ги улавя преди да попаднат в околното среда. Ник Молдън, главен изпълнителен директор на Emissions Analytics, каза пред BBC : „Филтрите почистват 99% от частиците. Докато не се пипат, те са много ефективни.“

Общото правило е, че ако дизелов двигател е произведен след 2007 г., той вероятно има  по-нови еко стандарти. И с непрекъснати изследвания и разработки, дизеловите двигатели вероятно ще стават все по-добри с годините. Чудно защо толкова искат да ги зачистят!

 

Трудно палят през зимата

Истински мит, който явно няма да изчезне, е, че трябва да загреете всяка кола, преди да потеглите през зимата . Всъщност можете дори да причините повече вреда, отколкото полза, като оставите автомобила да работи на празен ход няколко минути. Това може да увеличи количеството триене в компонентите на двигателя. 

Този мит съществува и за дизеловите автомобили. Те могат да придърпат малко повече през по-студените месеци в сравнение с бензиновите си колеги поради необходимостта от създаване на високи температури чрез компресия. Достигането им е по-трудно, когато навън е по-студено Но не налага колата да работи на празен ход за продължителен период от време, тъй като дизеловите превозни средства обикновено имат блокови нагреватели. 

Това е особено полезно, ако планирате да теглите тежки предмети в студено време. Такива натоварвания натоварват още повече двигателя, което налага тези по-високи температури, за да работи оптимално.     

Растителното масло работи като гориво

Никога не трябва да слагате обикновен бензин в дизелов двигател, това всички го знаят, но има мит за това как растителното масло може да функционира като подходящ заместител. Вярно е, някои биодизели в опит да намалят емисиите, съдържат растителни масла. Не трябва обаче просто да изсипете бутилка директно в колата. 

Съществуват множество други компоненти на истинския биодизел, които го правят подходящ. Проведени са проучвания за определяне на въздействието от използването на растително масло за дизелови двигатели. И то твърди, че може драстично да намали продължителността на живота им. Министерството на енергетиката на Съединените щати дори публикува доклад, за да развенчае този дизелов мит.

Растителното масло може да е добре за краткосрочна употреба, но не и като гориво. Да не говорим, че е незаконно в куп „бели“ държави.  

Работят по-зле на по-голяма надморска височина

Задвижваните с бензин превозни средства може да работят по-трудно при максимална ефективност на по-висока надморска височина. Това се дължи на факта, че изискват специфично съотношение въздух към гориво. Тъй като въздухът става по-малко плътен нависоко, някои коли вероятно ще видят зор. Някои вярват, че дизеловите двигатели имат същия проблем. В действителност колите на това гориво се чувстват отлично в планината. Е, винаги може да възникнат проблеми на огромни височини, но доказано дизеловите пикапи се представят по-добре в суровите условия. 

Турбокомпресорите помагат изключително много в планината, тъй като те по-лесно изтеглят по-редкия въздух в горивната камера. Той може да увеличи масата на това намалено количество въздух, за да увеличи шансовете двигателят да работи с максимална мощност.

С подходящата комбинация от фактори дизеловото превозно средство може лесно да ускори в планината, докато повечето други автомобили се мъчат. Е, вероятно ще се усети има лек спад в производителността в сравнение с това, с което водачът е свикнал Но дизеловите пикапи и камиони са много по-добре оборудвани за планина от бензиновите. 

 

Добре е да поработи на празен ход

Независимо дали имате дизелов или бензинов двигател, обикновено няма нужда колата да работи на празен ход продължително. Понякога нямате избор, ако сте заседнали на червен светофар. Но извън този тип ситуации - почти винаги е по-добре да изключите двигателя и след това да го включите отново, ако планирате да го държите на едно място за известно време. 

Както беше споменато по-рано, няма нужда да държите дизелов пикап на празен ход през зимата, за да го загреете. Ще бъде добре да тръгнете почти веднага. Освен това водачът не спестява никакви пари по отношение на разходите за гориво. Работенето на празен ход на тежкотоварен пикап за един час изгаря куп пари. Да не говорим колко ужасно е за околната среда. На някои места това дори е забранено точно по тази причина.   

fallback
  • #39
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Ареее, Митето Ел. тротинетката пак се е развихрил. Половината коментари са негови. Некви 1000км зареждане за 40 мин, некви спирания за по 7 мин, некви средни преходи по време на отпуска. Мите, освен да ни направиш едно показно в Ютюб, а? Не онзи Любо ли беше, Печно ли беше, от Ергенът, а ти лично да ни покажеш как стигаш от София до Виена само с 2 спирания за по 10 минути, или колкото там показват сметките ти в Ексел.
  • #38
    Хм… ( преди 4 седмици )
    Специално в България дизелите оставят черен смрадлив пушек след себе си. Това се отнася особено за Мерцедесите и БМВ-тата. Дали пък не е заради по правило преклонната им възраст и свалените катализатори? В други страни и камионите не пушат толкова.
  • #37
    Тест за антиматемати ( преди 4 седмици )
    Хайде направете любимата статистика и погледнете през терасата. Колко електромобила виждате? А колко климатика? Защо климатиците и бойлерите все още не са сринали енергийната система? Откъде толкова ток за тях? За електромобилите е лесно - зареждат когато има излишък, а след това карат няколко седмици със зареденото. Климатик не можеш да си пуснеш веднъж седмично, нито пък бойлера
  • #36
    До 33 ( преди 4 седмици )
    У Това ваше село Резово няма ли поне един климатик или бойлер или ползвате тока максимум да се зареждате телефоните? Един електромобил на ден харчи колкото бойлер на двучленно семейство и три пъти по-малко от климатик. За антиматематиците, един климатик харчи колкото три електромобила.
  • #35
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Колега, качи се с две малки деца и успех да навъртиш 1200км,
  • #34
    Факт ( преди 4 седмици )
    Кви са тия глупости да не сме 2002-ра година Дизела отдавна е мъртъв още като е измислен
  • #33
    анонимен ( преди 4 седмици )
    ами това е реалността за европа китай е друга цивилизация електромобилите са големи мегаполиси в индустриални развити държави в които имаш енергоизточници конкретно за нас като държава с население колкото един малък провинциален китайски град в който ако пренощуваш в някое село като резово и решиш да си заредиш електромобила ще сринеш енергийната система и местните ще отанат без връзка със света и ще те бият със сопи и ще ти потрошат колата с камъни затова се хващам за това отдалечено село
  • #32
    анонимен ( преди 4 седмици )
    друга причина е липсата на развита инфраструктура от сервизни центрове с високо квалификацирин персонал който да обслужва електромобилите третия фактор безопасността на електромобилите в случай на техническа неизправнаст или птп четвъртия фактор е откъде ще се вземе този източник на електроенергия която да захранва целия автопарк и петия най страшен проблем е рециклирането на батериите с цел опазване на околната среда за поколенията шестия преструктуриране на автоиндустрията и работните места
  • #31
    ве я къш ( преди 4 седмици )
    това от рекламната брошура на швабскя производител на чист дизел Ауди ли е?
  • #30
    анонимен ( преди 4 седмици )
    дайте конкретно по темата електромобил срещу двг това е битката на хилядолетието предимствата на електромобилите по време на движение безпорно не отделя никакви вредни емисии в атмосферата които пряко да застрашават живота и здравето на живущите в населените места относно недостатъците поради нежелението на обществото - държавата ударно да изгради множество енергийни точки за зареждане което ще е и е основна причина потребителите да се въздържат от покупката на нов електрически автомобил
fallback
Последни