fallback

Защо не трябва да се използва вода от чешмата за охлаждане на двигателя

Небрежното отношение на собственика на мотор на Nissan води до катастрофа (ВИДЕО)

Някога този двигател е задвижвал спортен Nissan 240SX от 1995 г. Това е KA24DE - версия с двойна горна гърбица на 2,4-литровия четирицилиндров мотор, който се поставя на много модели на японската марка - от 240 до Frontier.

Конкретният екземпляр е изкарал 370 000 км, преди да бъде напълно унищожен заради пренебрежителното отношение на собственика. До това заключение достига Ерик от YouTube-канала I Do Cars, който преглежда внимателно мотора, за да успее да установи причините за случилото се

Двигателят идва от катастрофирал 240SX, но как е разбита колата си остава мистерия. Доказателствата сочат, че двигателят е бил в лошо състояние още преди катастрофата, а не в резултат на сблъсъка. И в случая мистерията е разгадана сравнително бързо.

Още от самото начало има признаци за проникване на вода в зони, през които водата не трябва да минава. Върху запалителните свещи се забелязва оранжева слуз и минерални отлагания., а след премахването на всмукателния отвор от маркучите на охлаждащата течност излизат повече ръждясала мръсотия и отлагания. И когато главата е свалена, всичко става очевидно - за охладителната система на този двигател е използвана вода от чешмата.

В резултат на това, откритите във водата минерали в крайна сметка предизвикват реакции с желязото и алуминия в двигателя, което води до появата на оранжева ръждясала утайка, открита във вътрешните части. Тя, в крайна сметка, запушва каналите на охладителната система и това води да прегряване. Млечната утайка в масления съд допълнително потвърждава, че този мотор е имал повреда в уплътнението на главата, причинявайки смесване на вода и масло.

Според водещия във видеото, ако е била използвана подходяща охлаждаща течност, това вероятно е нямало да се случи. И двигателят е можело да бъде спасен с ремонт след повредата в уплътнението. Вместо това влагата е причинила огромни щети - коляновия вал и главата са ръждясала, а за изваждането на буталата от блока се налага използването на чук.

Наливането на вода от чешмата в радиатора със сигурност може да работи в някои случаи, за да може двигателя да се охлажда, но не трябва да се задържа дълго време в него. Има си причини за съществуване на специална охлаждаща течност и те не само, за да предпазят мотора от замръзване или кипене.

fallback
  • #1
    анонимен ( преди 1 месец )
    Щом има ръжда, значи в двигателят е имало вода и е ръждясал. Така че или е ръждясал след удара (по-вероятно) или не е бил в движение (но тогава няма как да катастрофира)
fallback
Последни