IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо не трябва да се използва вода от чешмата за охлаждане на двигателя

Небрежното отношение на собственика на мотор на Nissan води до катастрофа (ВИДЕО)

Някога този двигател е задвижвал спортен Nissan 240SX от 1995 г. Това е KA24DE - версия с двойна горна гърбица на 2,4-литровия четирицилиндров мотор, който се поставя на много модели на японската марка - от 240 до Frontier.


двигател


Конкретният екземпляр е изкарал 370 000 км, преди да бъде напълно унищожен заради пренебрежителното отношение на собственика. До това заключение достига Ерик от YouTube-канала I Do Cars, който преглежда внимателно мотора, за да успее да установи причините за случилото се

Двигателят идва от катастрофирал 240SX, но как е разбита колата си остава мистерия. Доказателствата сочат, че двигателят е бил в лошо състояние още преди катастрофата, а не в резултат на сблъсъка. И в случая мистерията е разгадана сравнително бързо.

Още от самото начало има признаци за проникване на вода в зони, през които водата не трябва да минава. Върху запалителните свещи се забелязва оранжева слуз и минерални отлагания., а след премахването на всмукателния отвор от маркучите на охлаждащата течност излизат повече ръждясала мръсотия и отлагания. И когато главата е свалена, всичко става очевидно - за охладителната система на този двигател е използвана вода от
чешмата.



В резултат на това, откритите във водата минерали в крайна сметка предизвикват реакции с желязото и алуминия в двигателя, което води до появата на оранжева ръждясала утайка, открита във вътрешните части. Тя, в крайна сметка, запушва каналите на охладителната система и това води да прегряване. Млечната утайка в масления съд допълнително потвърждава, че този мотор е имал повреда в уплътнението на главата, причинявайки смесване на вода и масло.

Според водещия във видеото, ако е била използвана подходяща охлаждаща течност, това вероятно е нямало да се случи. И двигателят е можело да бъде спасен с ремонт след повредата в уплътнението. Вместо това влагата е причинила огромни щети - коляновия вал и главата са ръждясала, а за изваждането на буталата от блока се налага използването на чук.

Наливането на вода от чешмата в радиатора със сигурност може да работи в някои случаи, за да може двигателя да се охлажда, но не трябва да се задържа дълго време в него. Има си причини за съществуване на специална охлаждаща течност и те не само, за да предпазят мотора от замръзване или кипене.


0 от 500
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 7 ( преди 1 месец )
    300000 са нищо. Иначе всички, "нов внос" са на 150000 + 300000.
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Тошо ( преди 1 месец )
    ЗАРЕДЕНА С АНТИФРИЗ
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Христо ( преди 1 месец )
    Даже има и гресьорка на монтирания привод. Ползвали са го за нещо този двигател, но не е бил до последно на кола явно.
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Георги ( преди 1 месец )
    Нещо странно е монтирано от към страната на скоростната кутия, вижте по колко шайби са подлагали под болтовете на този фланец и какъв вал-привод е изнесен назад. Кой знае какъв генератор или нещо друго са задвижвали с този двигател, а после го е валял дъждът навън.Снимали един ръждив блок и написали един куп глупости.
  • #7
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Чук ( преди 1 месец )
    300 000км ... И с мастика да го охлаждаш, па си е за изфърлане това двигател...
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    в сервизите директно наливат концентрат на -60 и двигателя не се охлажда
  • #5
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Има едно нещо вика му се антифриз. Па и за помпата е по добре.
  • #4
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    До 2 по принцип си прав,но дори антифриза концентрат не се използвасамостоятелно,а в комбинация с вода,така,че антифриза е смес от вода и концентрат етилен гликол.А,това където е навлязло в двигателя е прогорена гарнитура и е вкарало антифриз в цилиндровата глава,което е довело до ръждясването заради водата в антифриза. Когато се пише статия трябва и да се мисли,а не като паток директно писане без мислене.
  • #3
    4 rate up comment 0 rate down comment
    бай Иван ( преди 2 месеца )
    Най ме кефи, че има две гърбици като камила и има маслен съд което е много удобно за пържене на картофи.Абе някой журналист има ли елеменътарни познания за двигатели, в редакцията?
  • #2
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Бай Онзи ( преди 2 месеца )
    Чешмяната вода , че и минералната ,нямат мазилните свойста на антифриза или друга охлаждаща течност ,затова водната помпа си отива бързо-бързо ако постоянно наливаш вода от чешмата , още повече ако е и варовита .