fallback

Защо не трябва да се използва вода от чешмата за охлаждане на двигателя

Небрежното отношение на собственика на мотор на Nissan води до катастрофа (ВИДЕО)

Някога този двигател е задвижвал спортен Nissan 240SX от 1995 г. Това е KA24DE - версия с двойна горна гърбица на 2,4-литровия четирицилиндров мотор, който се поставя на много модели на японската марка - от 240 до Frontier.

Конкретният екземпляр е изкарал 370 000 км, преди да бъде напълно унищожен заради пренебрежителното отношение на собственика. До това заключение достига Ерик от YouTube-канала I Do Cars, който преглежда внимателно мотора, за да успее да установи причините за случилото се

Двигателят идва от катастрофирал 240SX, но как е разбита колата си остава мистерия. Доказателствата сочат, че двигателят е бил в лошо състояние още преди катастрофата, а не в резултат на сблъсъка. И в случая мистерията е разгадана сравнително бързо.

Още от самото начало има признаци за проникване на вода в зони, през които водата не трябва да минава. Върху запалителните свещи се забелязва оранжева слуз и минерални отлагания., а след премахването на всмукателния отвор от маркучите на охлаждащата течност излизат повече ръждясала мръсотия и отлагания. И когато главата е свалена, всичко става очевидно - за охладителната система на този двигател е използвана вода от чешмата.

В резултат на това, откритите във водата минерали в крайна сметка предизвикват реакции с желязото и алуминия в двигателя, което води до появата на оранжева ръждясала утайка, открита във вътрешните части. Тя, в крайна сметка, запушва каналите на охладителната система и това води да прегряване. Млечната утайка в масления съд допълнително потвърждава, че този мотор е имал повреда в уплътнението на главата, причинявайки смесване на вода и масло.

Според водещия във видеото, ако е била използвана подходяща охлаждаща течност, това вероятно е нямало да се случи. И двигателят е можело да бъде спасен с ремонт след повредата в уплътнението. Вместо това влагата е причинила огромни щети - коляновия вал и главата са ръждясала, а за изваждането на буталата от блока се налага използването на чук.

Наливането на вода от чешмата в радиатора със сигурност може да работи в някои случаи, за да може двигателя да се охлажда, но не трябва да се задържа дълго време в него. Има си причини за съществуване на специална охлаждаща течност и те не само, за да предпазят мотора от замръзване или кипене.

fallback
  • #11
    До 7 ( преди 1 месец )
    300000 са нищо. Иначе всички, "нов внос" са на 150000 + 300000.
  • #10
    Тошо ( преди 1 месец )
    ЗАРЕДЕНА С АНТИФРИЗ
  • #9
    Христо ( преди 1 месец )
    Даже има и гресьорка на монтирания привод. Ползвали са го за нещо този двигател, но не е бил до последно на кола явно.
  • #8
    Георги ( преди 1 месец )
    Нещо странно е монтирано от към страната на скоростната кутия, вижте по колко шайби са подлагали под болтовете на този фланец и какъв вал-привод е изнесен назад. Кой знае какъв генератор или нещо друго са задвижвали с този двигател, а после го е валял дъждът навън.Снимали един ръждив блок и написали един куп глупости.
  • #7
    Чук ( преди 1 месец )
    300 000км ... И с мастика да го охлаждаш, па си е за изфърлане това двигател...
  • #6
    анонимен ( преди 1 месец )
    в сервизите директно наливат концентрат на -60 и двигателя не се охлажда
  • #5
    анонимен ( преди 1 месец )
    Има едно нещо вика му се антифриз. Па и за помпата е по добре.
  • #4
    анонимен ( преди 1 месец )
    До 2 по принцип си прав,но дори антифриза концентрат не се използвасамостоятелно,а в комбинация с вода,така,че антифриза е смес от вода и концентрат етилен гликол.А,това където е навлязло в двигателя е прогорена гарнитура и е вкарало антифриз в цилиндровата глава,което е довело до ръждясването заради водата в антифриза. Когато се пише статия трябва и да се мисли,а не като паток директно писане без мислене.
  • #3
    бай Иван ( преди 1 месец )
    Най ме кефи, че има две гърбици като камила и има маслен съд което е много удобно за пържене на картофи.Абе някой журналист има ли елеменътарни познания за двигатели, в редакцията?
  • #2
    Бай Онзи ( преди 1 месец )
    Чешмяната вода , че и минералната ,нямат мазилните свойста на антифриза или друга охлаждаща течност ,затова водната помпа си отива бързо-бързо ако постоянно наливаш вода от чешмата , още повече ако е и варовита .
fallback
Последни