В началото на XXI век дизеловият двигател се разглежда като настояще и бъдеще от автомобилните производители. В този период много производители концентрират усилията си върху производството на все по-ефективни, но и все по-мощни двигатели. Сред марките се открояват Audi и Peugeot се открояват, които са надпреварват не само в изследванията и разработките, но и на пистата по време на различни издания на „24-те часа на Льо Ман".
Именно френската марка по това време по това време създава един странен концептуален автомобил, който беше на крачка от това да се превърне в най-мощния сериен дизелов модел, произвеждан някога Peugeot. Представен на автомобилното изложение в Париж през 2006 г., 908 RC е истинско „чудовище“, въпреки елегантния си и доста футуристичен си дизайн.
Под тази визия обаче се крие 5.5 V12 двигател със 700 к.с. и 1200 Нм въртящ момент. Това е състезателен мотор, монтиран напречно и в централна задна позиция, който разполага със серия от иновации за постигане на максимална производителност. Сред тях наличието на два филтъра за частици, по един за всяка изпускателна тръба.
Съчетан с шестстепенна автоматична скоростна кутия, този двигател (заедно с шасито) се използва от болид на Peugeot, който се състезава в „24 часа на Льо Ман“ през 2007 г.
Освен заради двигателя си това Peugeot е интересно и с други характеристики. Предните колела за 20-цолови с гуми 255/35, докато задните са 21-цолови с гуми 285/30. Каросерията е смес от въглерод и полимеризиран алуминий, а спирачната система е съставена от карбон-керамични дискове.
Сред най-зрелищните елементи обаче е огромното предно стъкло, което се простира до централната колона. Има и голям централен екран, както в най-модерните модели.
За съжаление този 908 RC (за разлика от Audi Q7 V12 TDI, един от „супердизелите“ от онези години) така и не стана реалност, но неговите иновации бяха част от състезателната програма на Peugeot.
Още снимки на концептуалния модел - вижте в галерията: