IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-мощното серийно Peugeot трябваше да е с дизелов V12

Концептуалният 908 RC със 700 коня така и не стигна до конвейера

В началото на XXI век дизеловият двигател се разглежда като настояще и бъдеще от автомобилните производители. В този период много производители концентрират усилията си върху производството на все по-ефективни, но и все по-мощни двигатели. Сред марките се открояват Audi и Peugeot се открояват, които са надпреварват не само в изследванията и разработките, но и на пистата по време на различни издания на „24-те часа на Льо Ман".


Peugeot 908 RC


Именно френската марка по това време по това време създава един странен концептуален автомобил, който беше на крачка от това да се превърне в най-мощния сериен дизелов модел, произвеждан някога Peugeot. Представен на автомобилното изложение в Париж през 2006 г., 908 RC е истинско „чудовище“, въпреки елегантния си и доста футуристичен си дизайн.

Под тази визия обаче се крие 5.5 V12 двигател със 700 к.с. и 1200 Нм въртящ момент. Това е състезателен мотор, монтиран напречно и в централна задна позиция, който разполага със серия от иновации за постигане на максимална производителност. Сред тях наличието на два филтъра за частици, по един за всяка изпускателна тръба.


Peugeot 908 RC


Съчетан с шестстепенна автоматична скоростна кутия, този двигател (заедно с шасито) се използва от болид на Peugeot, който се състезава в „24 часа на Льо Ман“ през 2007 г.

Освен заради двигателя си това Peugeot е интересно и с други характеристики. Предните колела за 20-цолови с гуми 255/35, докато задните са 21-цолови с гуми 285/30. Каросерията е смес от въглерод и полимеризиран алуминий, а спирачната система е съставена от карбон-керамични дискове.


Peugeot 908 RC


Сред най-зрелищните елементи обаче е огромното предно стъкло, което се простира до централната колона. Има и голям централен екран, както в най-модерните модели.

За съжаление този 908 RC (за разлика от Audi Q7 V12 TDI, един от „супердизелите“ от онези години) така и не стана реалност, но неговите иновации бяха част от състезателната програма на Peugeot.


Още снимки на концептуалния модел - вижте в галерията:


0 от 500