fallback

Защо PHEV се превръщат в скъп компромис, който никой не иска

Ново проучване показва, че за plug-in хибридите става все по-трудно да оцелеят на пазара

През последните години често може да се чуе твърдението, че plug-in хибридите (PHEV) съчетават най-доброто от два свята - на електромобилите (EV) и на автомобилите с ДВГ. И съответно те са мост към бъдещата пълна електрификация, което ги прави много привлекателни за потребителите.

На това обаче може да се погледне и от обратната страна, тъй като мнозина виждат PHEV като компромис - нещо по средата, което съчетава най-лошото от двата свята. Те са по-скъпи от традиционните хибриди, но в същото време на предлагат изцяло електрическо изживяване и това кара много купувачи да се чудят за какво точно плащат.

На втория по големи пазар в света - САЩ, например, PHEV представляват нищожните 1,9% от общите продажби за първите 9 месеца на годината. В същото време електромобилите имат 9,4% пазарен дял, а конвенционалните хибриди - 10,7%. И това не е заради липса на избор - към момента в Щатите се предлагат 41 различни PHEV, което е повече от конвенционалните хибриди (39) и по-малко от ЕV (60).

Каква е причината за ниските продажби на PHEV? Ново проучване на J.D. Power разкрива, че средната цена, плащана за компактен SUV с такова задвижване през тази година е 48 700 долара. За сравнение при аналогичен модел с EV сумата е 36 900 долара, а за хибрид 37 700. А да се плаща повече за нещо, което изглежда като компромис, не е добра идея.

Освен това се оказва, че клиентите не харесват особено своите PHEV. Изследването на J.D. Power показва, че общото удовлетворение от plug-in хибриди при потребителите е 669 точки от 1000 възможни. За сравнение, електромобилите за масовия пазар постигат 716, а премиум EV - 738 точки.

Част от недоволството произтича от неочаквани разходи. Много собственици на PHEV откриват, че техните превозни средства идват с по-високи от очакваните разходи за притежание, като едновременно с това изискването за зареждане от два източника допълнително усложнява нещата. И така потребителите откриват, че покупката plug-in хибрид не им носи нещо по-различно от нехибридната версия на същия модел.

Нещата с PHEV в Европа също не вървят добре в последно време. Като цяло продажбите на електрифицирани превозни средства в ЕС, Великобритания и държавите от Европейската асоциация за свободна търговия (EACT) от началото на годината са паднали с 4%, но през септември се забелязва оживление. Ръстът на електромобилите е 4%, но при plug-in хибридите се отчита спад от цели 12%.

Всичко това кара експертите да прогнозират, че PHEV са изправени пред тежка битка, за да убедят купувачите, че си заслужават по-високата цена и по-сложните технологии, на които разчитат. Ако обаче се вземат предвид изключително високите разходи за подмяна на батерии след гаранционния период, както и рязкото обезценяване, от което тези автомобили страдат, става ясно защо много потребители са склонни да се придържат към по-традиционни опции.

fallback
  • #50
    Доволен ( преди 3 седмици )
    Имам два плъг ин автомобила. Зареждам си ги в гаража с бързи зарядни /7-22/kw зареждат се за няколко часа , едната ми е с 80 км пробег другата с 45 км -(реални градско)Супер удобно и изгодно ми излизат. Комфорта при шофиране безшумно е по голям от двг. Просто са скъпи за покупка , но за нашите градове са идеални.
  • #49
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Водач "Варна-София 3ч с а6 tfsie( плъгин), като го направиш с тесла, ала ми се обади!"Чуек, ти ми би рекорда! Да не си от НСО? С колко караш? Аз повече от 250км/ч не мога да вдигна с моята, как да те изпреваря, дай съвет?
  • #48
    FenIX ( преди 4 седмици )
    Като бивш собственик на PHEV мога да споделя че тези коли са идеални за града ако дневния ти пробег е в обсега на батерията. НО! Ако има къде да зареждаш на битов ток! Защото макар и не голяма батерията се зарежда бавно - часове и трябват до 100%.Ако ще ходиш на обществени зарядни станции забрави. Плащаш скъп ток и чакаш няколко часа да зареди едни 60-70 км. Не си струва. Ако имаш гараж или си в къщеща е ок - включваш и цяла нощ зарежда. Така че това са много нишови коли за хора със специфични
  • #47
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Защото първите 70 км на магистралата ми дава 1.2-1.9 разход. След това, следващите 100 км ми дава 4.5 разход ... ама то си го смятало "средно". Като му пуснах да ми показва в МОМЕНТА колко ... 12-13-14 .... ти е6ем и хибрида!
  • #46
    Asensi ( преди 4 седмици )
    Карам от почти 2 г. Мицубиши Еклипс- крос,Plug in hibrid и съм много доволен!!! Ако знаеш тънкостите на управление на колата може и 1500 км. да. минеш с един резервоар.Минавам 35-40 км. ,само на ток!Не знам кое му е лошото!?
  • #45
    Чичо Кольо ( преди 4 седмици )
    Също така най-обикновената Тесла модел 3 има повече екстри от всяка една друга базова кола!!!Тесла има панорамен покрив, премиум аудио система, обдухване на предни седалки, отоплями предни и задни седалки, голям таблет за децата на задните седалки, изключително добре шумоизолирана, много добър софтуер, камери навсякъде, няма обслужване.....Кое излиза по-евтино??? Колко от и да го смятам Теслата печели. Само да можеш да си я позволиш нова и да можеш да зареждаш евтинко вкъщи
  • #44
    До 40 ( преди 4 седмици )
    Абсолютно съм сигурен, че никъде не си превишил скоростта, нали? Също така съм сигурен, че си истински мъж и цялото ти семейство е истински мъже, които издържат три часа без храна вода цигара кафе и тоалетна и нямат нужда да се разтъпчат поне 5 мин. за тези 3 часа пътуване, защото ако спрете за пет минути ще закъснеете за където сте тръгнали, а е било абсолютно невъзможно да тръгнете 5 мин. по-рано и това е всеки път като ходиш на София. Приеми че има и нормални хора, които не пътуват като тебе
  • #43
    Дедо ( преди 4 седмици )
    ... интересно защо у нас най-много са купувачите на плъгини ... или това е инвестиция на на берачите на ягоди
  • #42
    Чичо кольо ( преди 4 седмици )
    Доста хора не са си направили (както винаги) домашната работа да проверят кое, какво, какво, колко......И разбира се "ръсите" неправилна информация!!! 36ти Каква е разликата в цената между базовата Тесла и BMW 230e drive- кое излиза по-евтино? 35ти, новия Prius plug in....е на почти една и съща цена като базовата Тесла модел 3. Обаче за приуса и за БМВто се плаща за обслужване + гориво ако караш много като мен. Кое излиза по-евтино??? Смятате бе хора, не говорорете глyпости
  • #41
    анонимен ( преди 4 седмици )
    PHEV е сложен, тежък, скъп и, подобно на българската мафия, все още не може да скъса пъпната връв с миналото. На пръсти се броят хората, за които той предлага предимства. За всички останали електромобилът е по-доброто решение.
fallback
Последни