Обичайно е босовете на големите компании да присъстват лично на представяния на нови модели или на големи изложения, но в строги костюми и вратовръзки. И да изнасят речи за бляскавото бъдеще на марката. Не такъв е случаят с Марк Ройс (GM).
Той влиза в General Motors през парадната врата, но е натоварен с куп очаквания, Баща му, Лойд Е. Ройс ръководи GM между 1990 и 1992 г. Марк, който в момента е на 59 години, се присъединява към компанията през 2001 г. Той става директор на подразделението Performance , което отговаря за високоефективните версии.
Четири години по-късно вече ръководи глобалната интеграция, безопасността и виртуалното развитие в компанияат. От 2009 до 2013 г. е президент на General Motors за Северна Америка.
Но Ройс, настоящ бос номер 1 на GM, е един от онези, които искат да проверят лично как се справят колите му. Особено когато трябва да ги кара толкова бързо, колкото тестовите пилоти, които е наел.
Това, разбира се, понякога носи своите изненади като през 2018 г. Ройс настоя сам да управлява Corvette ZR1 Pace Car по време на Detroit Indy Car Grand Prix и загуби контрол още в първия завой на първата обиколка. Състезанието трябваше да бъде отложено, а босът и вторият пилот бяха откарани с наранявания. Но също така е вярно, че това направи неочаквана реклама за Corvette ZR1.
За Марк няма дума „предаване“. Година по-късно той повтори опита на същото място (отново с проливен дъжд). През 2020-а кара със същата кола на Индианаполис 500. И двата пъти мина гладко. Не е изненада, че Ройс поиска новия Corvette ZR1 (2025 г.) да стане най-бързият сериен модел в историята, произведен в Съединените щати (за по-малко от милион долара ). Босът заедно с група от петима инженери, няколко механици и два броя на звяра пътува до Папенбург, Германия.
Мястото не е ново за Ройс, тъй като оптималните условия на температура и плътност на въздуха позволиха на марката да потроши своите рекорди за скорост при шестото и седмото поколение Corvette ZR1, както и при шестото на Camaro ZL1.
Въпросният нов модел има дивашки 5.5 битурбо двигател с 1064 к.с. и 1123 Nm! Това са най-високите цифри за V8 мотор, масово произвеждан в Съединените щати. Всъщност, всичко по него е стандартно, включително спойлерите и гумите Michelin Pilot Sport 4S. Уникално! И за да постигане на максимална скорост, той има едноименен режим.
И така, Ройс се качи зад волана на един от автомобилите заедно с инженер, който анализира данните за скоростта в реално време до него! Така шефът постигна 375 км/ч, връщайки обратно колата без инциденти. Но той не беше единственият, който достигна подобна скорост, което говори за качеството на мотора. Петимата инженери също успяха да надхвърлят 370 км/ч. Или малко под началника – може би да за не му отнемат титлата на най-бърз пилот, карал сериен Corvette. Все пак деца хранят.