fallback

Пазарът на ЕV в Европа показва признаци на пробуждане

Основната движеща сила на глобалните продажби си остава Китай

Европейският пазар на електрически автомобили през 2024 г. не върви добре. Продажбите не падат, но са заседнали на едно ниво заради глобалната рецесия. В същото време Китай държи здраво крака си на газта, като темповете на продажби на EV в страната са недостижими за останалите.

И все пак Европа показа първи признаци на възстановяване, след като в края на миналата година получи сериозен удар. Тогава Германия, която е основният пазар на континента, спря субсидиите за покупка на електрически превозни средства, но сега ги връща, макар и само за корпоративни клиенти. Годишният ръст на продажбите на EV в Eвропа вече е 7%, което се отчита като положителна новина.

В същото време обаче Франция обяви планове за намаляване на държавната подкрепа за закупуване на електрически автомобили, което със сигурност ще се отрази на резултатите през следващите месеци. За септември обаче статистиката е положителна - ръст от 4,2% спрямо същия период на 2023 г.

Основната причина за увеличението на продажбите на електромобили е Великобритания (+24%). Добре се представят още Италия, Дания и Испания, но въпреки това Европа още не се е измъкнала от тежката ситуация, предупреждават анализаторите на пазара. Според тях следващите месеци ще бъдат от решаващо значение, тъй като производителите трябва да покрият новите стандарти за вредни емисии.

Прогнозите сочат, че продажбите на EV през 2025 г. в Европа ще достигнат 3,78 млн единици, като това е с 24 и 19% по-малко от предишните оценки. За целта обаче ще бъде необходимо и сътрудничество от всички участващи в процеса страни.

В същото време пазарът на електромобили в Китай се развива с плашещи темпове, като само за 10 години той стигна от нула до 1,12 млн продажби на месец. Ръстът през септември е 47,9% на годишна база, като се очаква през следващите месеци тези постижения да бъдат подобрени.

fallback
  • #15
    До #14 ( преди 1 месец )
    Потърси канала в тубата на китайката Miao's life. Има видео Because of the restrictions on fuel cars in China, I bought an EV.
  • #14
    До 11 ( преди 1 месец )
    Възможно е да си прав, но докато не дадеш източника на тази информация си остава поредния неуспешен опит за ВНУШЕНИЕ от антиелектриците. И докато това за лотарията съм го чувал преди години, но не съм сигурен дали става въпрос за град в Китай или в друга държава, но все пак за един град а не за цялата държава, то това за шофиране само през един ден от седмицата за първи път го чувам. Но от друга страна, човек не може да знае всичко и винаги може да научи нещо ново. Предварително благодаря!
  • #13
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    Дайте им субсидии, че го закъсаха - мениджърите ще вземат само по 20 млн. премия
  • #12
    анонимен ( преди 1 месец )
    И дяволът отново е в детайлите. В първенеца ЮК, 75-80 процента от продажбите на електрички са фирмени. А фирмите ги купуват най-вече, защото само данъчното облекчение за електричка се равнява горе-долу на вноските за ДВГ. Пошло повторение на извращението със стимулирането на дизелите отпреди 20 години.
  • #11
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ти ако знаеш че ще трябва да учасваш в лотария, за да си регистрираш кола с двг, ще си я купиш ли? И като я регистрираш ще имаш право да я караш само един ден в седмицата.
  • #10
    анонимен ( преди 1 месец )
    Значи, според теб, 50% от продадените автомобили въобще не се регистрират, а вместо това китайците ги крият от органите на 63-я етаж в жилищната си сграда.
  • #9
    анонимен ( преди 1 месец )
    Пазара в Китай е изкривен жестоко от държавата, там на практика не можеш да си купиш кола с двг, защото нямаш право да я регистрираш. Не знам защо винаги се дава пазара в Китай за сравнение.
  • #8
    Учуден ( преди 1 месец )
    Очаквах че Грета тумбърг, гост и компания вече да са обявили тази новина за фалшива и за временно явление, защото не им харесва и противоречи на ВЯРАТА им, че модата на електромобилите отминава и е бъдеще на водорода!
  • #7
    До 6 ( преди 1 месец )
    Очевидно ти се губи причина следствената връзка, ако си сигурен че няколко от децата ти няма да оцелеят гледаш да родиш повече. Освен това В колкото по-бедно общество живееш, приемаш децата Като актив - безплатна работна ръка която да помага на семейството, а не като разход и задължение да се грижиш за него докато навърши 18 години и да му осигуриш скъпо образование, без да имаш право да го караш да работи.
  • #6
    анонимен ( преди 1 месец )
    3-5 - държавата съм ок да субсидира разработки, но не и да раздава едни пари да се купува продукт! Защото поне досега - е една голяма перачница на пари това. А мантрите за чистия въздух.. айде да не казвам какво да ги правиш. Мръсния възух убивал, цигарите, стреса и те, ама всеки се бута в града, пуши.. и някак си Индия и Китай са половината население на земята. Да не говорим, че се и увеличава.. явно на тях не им влияее, само на празните зелени евро глави..
fallback
Последни