fallback

Пазарът на ЕV в Европа показва признаци на пробуждане

Основната движеща сила на глобалните продажби си остава Китай

Европейският пазар на електрически автомобили през 2024 г. не върви добре. Продажбите не падат, но са заседнали на едно ниво заради глобалната рецесия. В същото време Китай държи здраво крака си на газта, като темповете на продажби на EV в страната са недостижими за останалите.

И все пак Европа показа първи признаци на възстановяване, след като в края на миналата година получи сериозен удар. Тогава Германия, която е основният пазар на континента, спря субсидиите за покупка на електрически превозни средства, но сега ги връща, макар и само за корпоративни клиенти. Годишният ръст на продажбите на EV в Eвропа вече е 7%, което се отчита като положителна новина.

В същото време обаче Франция обяви планове за намаляване на държавната подкрепа за закупуване на електрически автомобили, което със сигурност ще се отрази на резултатите през следващите месеци. За септември обаче статистиката е положителна - ръст от 4,2% спрямо същия период на 2023 г.

Основната причина за увеличението на продажбите на електромобили е Великобритания (+24%). Добре се представят още Италия, Дания и Испания, но въпреки това Европа още не се е измъкнала от тежката ситуация, предупреждават анализаторите на пазара. Според тях следващите месеци ще бъдат от решаващо значение, тъй като производителите трябва да покрият новите стандарти за вредни емисии.

Прогнозите сочат, че продажбите на EV през 2025 г. в Европа ще достигнат 3,78 млн единици, като това е с 24 и 19% по-малко от предишните оценки. За целта обаче ще бъде необходимо и сътрудничество от всички участващи в процеса страни.

В същото време пазарът на електромобили в Китай се развива с плашещи темпове, като само за 10 години той стигна от нула до 1,12 млн продажби на месец. Ръстът през септември е 47,9% на годишна база, като се очаква през следващите месеци тези постижения да бъдат подобрени.

fallback
  • #25
    анонимен ( преди 1 месец )
    Шесто: Да, тук вече си прав, така е двг-автомобила реално нямаш право да го караш само един ден в седмицата. Тоест около 4 дни на месец или 50 дни в годината, нямаш право да го караш. За електромобила обаче няма такива ограничения.
  • #24
    до #17 ( преди 1 месец )
    Четвърто: Жената не е чакала в списъци, защото преди 4 години си е купила електромобил. Пето: Авторката посочва че с електромобила не ходи никога на ски в извън града с на 220 км понеже има само една станция за смяна на батерии, и явно е страх че ако не работи няма да може да се върне. Само в големите градове има такива станции. Явно е че няма и много зарядни станции в по-малките населени места, или вероятно са твърде бавни.
  • #23
    до #17 ( преди 1 месец )
    Първо: Това че жената е от Пекин, не означава че тази политика не се отнася за всички големи градове в Китай, където се продават повечето нови коли в страната.Второ: Лотария за регистрационен номер важи точно и само за автомобили с двг. Много ясно е казано.Трето: За електромобил не се записваш да чакаш, а за точките са за се определи дали имаш нужда от кола или не, и ако сте семейство колко коли имате право да купите. Целта е да не се задръстват паркингите и улиците с коли.
  • #22
    до #17 ( преди 1 месец )
    Или много си бързал да го четеш или си голям манипулатор. Лотарията важи само за двг колите, а а електричките се изчисляват точки въз основа на големината на семейството и нуждите му от коли, като идеята е например ако живееш сам да си купиш 1 кола, не да накупиш 3-4 броя и да задръстиш паркинга пред блока.
  • #21
    до #17 ( преди 1 месец )
    Само колите с двг са принудени да участват в лотарита за получаване на регистрация. Жената много ясно го казва: Лотарията не важи за електромобилите в Китай! Гледай по-внимателно и недей да заблуждаваш хората.
  • #20
    до #19 ( преди 1 месец )
    Факт е че има рестрикции в Китай и те важат само за колите с двг-та. Не важат за електричките. И тази политика не е от сега, от поне 4-5 години.Почти всички производители на електромобили там са на загуба от години и се спонсорират от държавата с миларди. Суми пред които субсидиите в Европа са като плюнка. И това ако не е жестоко изкривяване на пазара в Китай какво е!?
  • #19
    До 16 ( преди 1 месец )
    Шесто. Ограничението не е да караш ДВГ само през един ден от седмицата, а си длъжен един ден от седмицата да го държиш паркиран и да не го караш. Тоест можеш да го караш през 6 дни от седмицата. Значително по-добре от някои европейски градове, в които единият ден карат автомобилите с четни номера а на другия с нечетни. Как мислиш дали случайно си направил тези "грешки"? Аз залагам на напълно преднамерена лъжа и манипулация с надеждата да не гледам клипа или да не го разбера!
  • #18
    До 16 ( преди 1 месец )
    Четвърто. Въпреки името на клипа, автора му вече е имал предишен автомобил и номера, преди да си купи електромобил и не е чакал в списъци. Пето авторката показа на колко места може да зареди около дома си, показа и своя приятелка, която е получила домашно зарядно на което се зарежда в гаража, а автомобилът на авторката може да избере дали да си зарежда или да си сменя батерията. Тоест държавата се е погрижила за това да ИЗБЕРЕШ електромобил.
  • #17
    До 16 ( преди 1 месец )
    Напротив. Пълен лъжец си, който умишлено манипулира и ВНУШАВА лъжи. В клипа казват точно обратното. Първо това не се отнася за Китай, а само за Пекин. Второ. Лотарията не е за автомобили с ДВГ, а за номер за автомобил без значение от задвижването. Трето за номера за електромобил, се записваш в дълъг списък в които си описал колко членове от семейството сте и други такива подробности и си чакаш реда с години. Ако имаш късмет получаваш номерът от лотарията по-бързо отколкото в списъка.
  • #16
    До #14 ( преди 1 месец )
    Не съм антиелекрик, просто искам да се знае пълната картина, не всичко е цветя и рози в Китай в сектора на електромобилите. Въпреки огромните субсидии и ниските цени, държавата там налага допълнителни ограничения за двг автомобилите.
fallback
Последни