fallback

Пазарът на ЕV в Европа показва признаци на пробуждане

Основната движеща сила на глобалните продажби си остава Китай

Европейският пазар на електрически автомобили през 2024 г. не върви добре. Продажбите не падат, но са заседнали на едно ниво заради глобалната рецесия. В същото време Китай държи здраво крака си на газта, като темповете на продажби на EV в страната са недостижими за останалите.

И все пак Европа показа първи признаци на възстановяване, след като в края на миналата година получи сериозен удар. Тогава Германия, която е основният пазар на континента, спря субсидиите за покупка на електрически превозни средства, но сега ги връща, макар и само за корпоративни клиенти. Годишният ръст на продажбите на EV в Eвропа вече е 7%, което се отчита като положителна новина.

В същото време обаче Франция обяви планове за намаляване на държавната подкрепа за закупуване на електрически автомобили, което със сигурност ще се отрази на резултатите през следващите месеци. За септември обаче статистиката е положителна - ръст от 4,2% спрямо същия период на 2023 г.

Основната причина за увеличението на продажбите на електромобили е Великобритания (+24%). Добре се представят още Италия, Дания и Испания, но въпреки това Европа още не се е измъкнала от тежката ситуация, предупреждават анализаторите на пазара. Според тях следващите месеци ще бъдат от решаващо значение, тъй като производителите трябва да покрият новите стандарти за вредни емисии.

Прогнозите сочат, че продажбите на EV през 2025 г. в Европа ще достигнат 3,78 млн единици, като това е с 24 и 19% по-малко от предишните оценки. За целта обаче ще бъде необходимо и сътрудничество от всички участващи в процеса страни.

В същото време пазарът на електромобили в Китай се развива с плашещи темпове, като само за 10 години той стигна от нула до 1,12 млн продажби на месец. Ръстът през септември е 47,9% на годишна база, като се очаква през следващите месеци тези постижения да бъдат подобрени.

fallback
  • #9
    анонимен ( преди 1 час )
    Пазара в Китай е изкривен жестоко от държавата, там на практика не можеш да си купиш кола с двг, защото нямаш право да я регистрираш. Не знам защо винаги се дава пазара в Китай за сравнение.
  • #8
    Учуден ( преди 2 часа )
    Очаквах че Грета тумбърг, гост и компания вече да са обявили тази новина за фалшива и за временно явление, защото не им харесва и противоречи на ВЯРАТА им, че модата на електромобилите отминава и е бъдеще на водорода!
  • #7
    До 6 ( преди 2 часа )
    Очевидно ти се губи причина следствената връзка, ако си сигурен че няколко от децата ти няма да оцелеят гледаш да родиш повече. Освен това В колкото по-бедно общество живееш, приемаш децата Като актив - безплатна работна ръка която да помага на семейството, а не като разход и задължение да се грижиш за него докато навърши 18 години и да му осигуриш скъпо образование, без да имаш право да го караш да работи.
  • #6
    анонимен ( преди 2 часа )
    3-5 - държавата съм ок да субсидира разработки, но не и да раздава едни пари да се купува продукт! Защото поне досега - е една голяма перачница на пари това. А мантрите за чистия въздух.. айде да не казвам какво да ги правиш. Мръсния възух убивал, цигарите, стреса и те, ама всеки се бута в града, пуши.. и някак си Индия и Китай са половината население на земята. Да не говорим, че се и увеличава.. явно на тях не им влияее, само на празните зелени евро глави..
  • #5
    анонимен ( преди 3 часа )
    Ако Европа все пак иска да навакса по някакъв начин, трябва да започне ударно да субсидира съвсем нови разработки, за да изпревари останалите. Примерно натриево йонни батерии, малки модулни реактори, софтуер и хардуер за смарт грид, оборудване за правотокови далекопроводи, двупосочни зарядни станции и софтуер за тях на база изкуствен интелект. Домашни и мрежови батерии за съхранение на енергия, пък било то и с китайски клетки първоначално. Всичко друго но не и водород, синтетични горива и подобн
  • #4
    До 2 ( преди 3 часа )
    Знаеш ли кое е лошото обаче? Лошото е че автомобилните производители искат държавата да им помага със субсидии, Но в същото време да накаже с 50% мита китайските производители, защото... взимали субсидии! Е това ако не е лицемерие, здраве му кажи! А ако Европа беше взела тези мерки преди 20 години, днес Европа щеше да предлага евтини батерии, фотоволтаици и електромобили, а не Китай. Сега субсидиите ще са след дъжд качулка. Не могат да платят изгубеното време. Годините опит на китайците.
  • #3
    До 2 ( преди 3 часа )
    Няма лошо държавата да помага. Все пак е за добро в дългосрочен план. Въздухът ще стане по-чист, ще се намали вноса на горива и изтичането на средства от държавата, а с изчистването на въздуха, ще намалеят болестите на дихателната система ще намалеят разходите за болнично обслужване и болнични. Ще се подобри и икономиката, защото ще се създадат нови работни места за разработка на нови технологии батерии, зарядни и електромобили.
  • #2
    анонимен ( преди 3 часа )
    ... и пак реват, държават да помата. Ами, защо не помагаме тогава на всяка фрма с нерентабилен продукт.Значи за едни важи пазарния принцип, за други - комунизъм. Та още за пазарна икономика ли говорим..
  • #1
    анонимен ( преди 3 часа )
    Въпреки огромните отстъпки и супер евтините дори лукс електрички като етрон пак едвам едвам имат някакви продажби, така стоят нещата.
fallback
Последни