fallback

Пазарът на ЕV в Европа показва признаци на пробуждане

Основната движеща сила на глобалните продажби си остава Китай

Европейският пазар на електрически автомобили през 2024 г. не върви добре. Продажбите не падат, но са заседнали на едно ниво заради глобалната рецесия. В същото време Китай държи здраво крака си на газта, като темповете на продажби на EV в страната са недостижими за останалите.

И все пак Европа показа първи признаци на възстановяване, след като в края на миналата година получи сериозен удар. Тогава Германия, която е основният пазар на континента, спря субсидиите за покупка на електрически превозни средства, но сега ги връща, макар и само за корпоративни клиенти. Годишният ръст на продажбите на EV в Eвропа вече е 7%, което се отчита като положителна новина.

В същото време обаче Франция обяви планове за намаляване на държавната подкрепа за закупуване на електрически автомобили, което със сигурност ще се отрази на резултатите през следващите месеци. За септември обаче статистиката е положителна - ръст от 4,2% спрямо същия период на 2023 г.

Основната причина за увеличението на продажбите на електромобили е Великобритания (+24%). Добре се представят още Италия, Дания и Испания, но въпреки това Европа още не се е измъкнала от тежката ситуация, предупреждават анализаторите на пазара. Според тях следващите месеци ще бъдат от решаващо значение, тъй като производителите трябва да покрият новите стандарти за вредни емисии.

Прогнозите сочат, че продажбите на EV през 2025 г. в Европа ще достигнат 3,78 млн единици, като това е с 24 и 19% по-малко от предишните оценки. За целта обаче ще бъде необходимо и сътрудничество от всички участващи в процеса страни.

В същото време пазарът на електромобили в Китай се развива с плашещи темпове, като само за 10 години той стигна от нула до 1,12 млн продажби на месец. Ръстът през септември е 47,9% на годишна база, като се очаква през следващите месеци тези постижения да бъдат подобрени.

fallback
  • #5
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ако Европа все пак иска да навакса по някакъв начин, трябва да започне ударно да субсидира съвсем нови разработки, за да изпревари останалите. Примерно натриево йонни батерии, малки модулни реактори, софтуер и хардуер за смарт грид, оборудване за правотокови далекопроводи, двупосочни зарядни станции и софтуер за тях на база изкуствен интелект. Домашни и мрежови батерии за съхранение на енергия, пък било то и с китайски клетки първоначално. Всичко друго но не и водород, синтетични горива и подобн
  • #4
    До 2 ( преди 1 месец )
    Знаеш ли кое е лошото обаче? Лошото е че автомобилните производители искат държавата да им помага със субсидии, Но в същото време да накаже с 50% мита китайските производители, защото... взимали субсидии! Е това ако не е лицемерие, здраве му кажи! А ако Европа беше взела тези мерки преди 20 години, днес Европа щеше да предлага евтини батерии, фотоволтаици и електромобили, а не Китай. Сега субсидиите ще са след дъжд качулка. Не могат да платят изгубеното време. Годините опит на китайците.
  • #3
    До 2 ( преди 1 месец )
    Няма лошо държавата да помага. Все пак е за добро в дългосрочен план. Въздухът ще стане по-чист, ще се намали вноса на горива и изтичането на средства от държавата, а с изчистването на въздуха, ще намалеят болестите на дихателната система ще намалеят разходите за болнично обслужване и болнични. Ще се подобри и икономиката, защото ще се създадат нови работни места за разработка на нови технологии батерии, зарядни и електромобили.
  • #2
    анонимен ( преди 1 месец )
    ... и пак реват, държават да помата. Ами, защо не помагаме тогава на всяка фрма с нерентабилен продукт.Значи за едни важи пазарния принцип, за други - комунизъм. Та още за пазарна икономика ли говорим..
  • #1
    анонимен ( преди 1 месец )
    Въпреки огромните отстъпки и супер евтините дори лукс електрички като етрон пак едвам едвам имат някакви продажби, така стоят нещата.
fallback
Последни