IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Apple загуби право да тества самоуправляващи се коли

Автономните автомобили вече не са приоритет за технологичния гигант

Apple получи разрешение да тества автомобили без водачи по обществени пътища в Калифорния още през 2017 година, като това разрешително беше валидно до 30 април 2025 година. В в края на миналия месец компанията реши да го оттегли предсрочно, в резултат на което от този месец Apple губи правото да тества автомобили без водачи. 


Apple


Както се отбелязва в публикацията на MacReports, от Apple са уведомили съответните органи. В случая това е Калифорнийския отдел за моторни превозни средства (DMV), като от там са получили официално становище от Apple за решението си на 25 септември. Интересното е, че решението на Apple е получено в DMV по телефона. Но въпреки това само няколко дни по-късно издаденото по-рано разрешение за тестване на безпилотни превозни средства е отменено. Информацията не е коментирана официално от "ябълковата компания", но е ясно, че се оттеглят от проекта.

Още през февруари тази година Apple реши да ограничи програмата за разработване на собствени електрически превозни средства и системи за автопилот, които бяха част от инициативата под символа Project Titan. Милиарди щатски долари бяха изразходвани за съответните нужди в продължение на няколко години на развитие, но сегашното ръководство на Apple смята тази област на дейност за необещаваща.

Смята се, че е решено освободените човешки ресурси да бъдат пренасочени към развитието на технологиите за изкуствен интелект. Към май тази година, в щата Калифорния имаше 68 автомобила, извършващи тестове без водачи. Според съобщения в медиите това са били предимно кросоувъри на Lexus, оборудвани с допълнително оборудване за автономно управление. Сега обаче този проект е замразен за неопределено време.


0 от 500
  • #15
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 14 ( преди 2 месеца )
    И защо не можеш да си купиш автопилота на Тесла в Европа? Защото е "незаконен". А защо е незаконен? Защото е бъгня. Ерго, какво точно искаш повече като аргументация, че дори и Тесла повечко приказват, отколкото трябва? А да, сетих се: да отида да гледам клипове в Ютюб как Тесла се движи сама някъде из Калифорния, нали? РУК-е, ела, моля те, ти да му отговаряш на латерната, че аз "неам нерви".
  • #14
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 13 ( преди 2 месеца )
    За функционално неграмотните ще обясня че в Европа не можеш да си купиш нещо което не се продава! Посочи ми някой който си е купил в Европа и не му работи? Това е почти същото като да си купиш пикапа.
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 5 ( преди 2 месеца )
    Мите, на теб нищо няма да ти аргументирам. На теб и на другия сектант ПЛАИД, само ще помоля да си купите Тесла с прословутия ФСД в Европа и да ни покажете колко добре работи.
  • #12
    1 rate up comment 0 rate down comment
    PLAID ( преди 2 месеца )
    #3 при хипотезата, че Cybercab е на публичния пазар за ~30K (предвид купето от композит и готовия FSD, доста постижимо) и всеки може да го купи, Waymo какво могат да направят като купуват Хюндаи (преди Ягуари) и им монтират сензори за 40К..
  • #11
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До 9 ( преди 2 месеца )
    То при Илон Мъск винаги е така. Винаги си представя че нещата ще се случат много бързо и поставя нереалистични срокове на подчинените си. Но Илон Мъск има едно невероятно качество - не се притеснява от грешките, а ги допуска, понякога дори нарочно и се учи от тях, а не се страхува от провала и не се отказва. Няма да забравя една фраза от биографията му - "Да взривим и тази ракета и да научим нещо от това"
  • #10
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 8 ( преди 2 месеца )
    Защо да е извън темата на статията? Нали В статията се говори за точно това - от apple са се отказали да произвеждат електромобили. Като се замисля, на тях поне им вярвах, че ще постигнат с нещо. На практика електромобилите са компютри на колела, а от apple са много добри при компютрите и софтуера. Тогава обаче не бях се замислил, че всъщност електромобилите са и друго - power bank на колела. Огромна батерия на колела. А е всеизвестен факт, че apple са много зле с батериите. Това ги провали!
  • #9
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    До 8 - Мъск беше казал нещо такова, преди време. МИслели си, че ще е мнгоо лесно, да хванеш Лотус Елис, да му извадиш двигателя, да сложиш батерия и ел мотори на колелата и да върви, ама било голяма грешка. Забавило ги с години.
  • #8
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    6-ти, малко извън темата на статията, но е валидно за абс. всички производители на каквото се сетиш - решиха да правят е-коли. Просто си помислиха, че като на един скейтборд слжат е-мотор и могат да му искат едни хилияди евро.
  • #7
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Технологията е на такова ниво, че всяка стъпка напред изисква четворно усилие и много повече пари от предходната. В старата ми фирма давахме кредитни рейтинги, с помощта на И.И. От 78% студентски проект, шефът с двама негови, успя да докара 82% точност с $200к и 9 месеца работа. Да докараме до 85% ни отне $15-16 млн и екип от 50 души за 2 години, има и доста грекшки. Искаме сега 87%, но май 100 млн. няма да стигнат. За 90%, ще имаме нужда от милиарди.
  • #6
    7 rate up comment 0 rate down comment
    До 1 ( преди 2 месеца )
    Всъщност осъзнаха, че нито производството на електромобили, нито автономното шофиране е толкова лесно за постигане, отколкото изглежда отстрани. Както би казал дядо ми, Мир на праха му че го споменавам " и тези са си помислили, че лозето е бучнеш пръчка, пиеш вино"