IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новата Corolla ще изминава 2000 км с един резервоар

За най-продавания модел в историята е предвиден 1,5-литров двигател в три варианта

Сегашното поколение на Toyota Corolla се появи през 2018 г., така че то е към края на жизнения си цикъл. По информация на японското издание Bestcarweb новата генерация на най-популярния автомобил в историята ще се появи през 2026 г., като ще предлага впечатляващи характеристики.


Toyota Corolla


Новата Corolla ще бъде оборудвана с двигател от следващото поколение на Toyota, който беше представен по-рано тази година на събитието Multi-Pathway Workshop, организирано от японския производител. Това е 1,-5-литров редови мотор с 4 цилиндъра, който ще се предлага в три варианта.

Спецификациите на двигателя още не са обявени, но се очаква в „чистия“ вариант, тоест без електрическа помощ, той да развива 130 к.с. В хибридният вариант (HEV) той ще получи 100 к.с., а във версията PHEV ще получи турбо и ще развива 180 к.с.

Основното предимство на новия мотор на Toyota ще бъде топлинната ефективност. Само преди дни конкурентът BYD обяви, че е постигнал показател от 46,06% за свой 1,5-литров двигател PHEV, което ще позволи на хибридните модели, оборудвани с него да изминават 2100 км с един резервоар.


Toyota Corolla


В момента предлаганият от Toyota двигател Dynamic Force постига топлинна ефективност от 41%, като по този начин значително отстъпва на китайския агрегат. Японците обаче работят усилено, така че въпросът е дали следващото поколение на мотора ще успее да изравни или да задмине двигателя на BYD.

Очакванията са, че благодарение на новия мотор бъдещата Corolla ще изминава около 2000 км с един резервоар. А по-ниската позиция на монтиране на двигателя не само ще подобри аеродинамиката и разхода на гориво на модела, но ще му придаде далеч по-спортен вид.


0 от 500
  • #13
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До пръцльо ( преди 3 часа )
    9 коментар не е мой. Не знам дали тези числа са верни, но пък веднага виждам твоята грешка. Пропуснал си да сметнеш ефективността на горивната клетка. Истинската енергийна плътност на водорода е 33,3 kWh/кг. Това означава, че 140 литра водород имат енергийно съдържание 186,6kWh, но на практика изминава почти същото разстояние, на което на тесла модел три са необходими 80kWh електрическа енергия, а на Тесла модел s с 1000 коня и 500 кг повече 100kWh. Важни са л/100км или л/kWh електричество.
  • #12
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Уточнение ( преди 3 часа )
    При тебе беше повече от очевидно, че си направил правописна грешка. Първоначално даже си мислех че и при РУК е така. Но той продължи да ми обяснява, че греша за ОБЕМА и ме обвини в лъжа. Чак на по-късен етап, когато ме помоли да му дам цитат, къде е казал, че се изминават 1400 км, видях че той през цялото време говори за ОБЕМ по-малък от 5л. ОБЕМ, не тегло. Това няма нищо общо с правописа, а си е липса на ЗНАНИЯ.
  • #11
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До пръдливия ( преди 3 часа )
    Спокойно можеше да си признаеш че си сгрешил още на първата шега. Защото първия път наистина беше шега. Както за тебе така и за РУК. Шега намигане, да не се заяждате за запетайки, защото направихте тези грешки точно след заяждането, че вместо 14 кг съм написал 14 л. Но понеже аз не съм психопат, си признах грешката и си я поправих при следващи изказвания. А вие не я поправихте което автоматично значи, че или все още ВЯРВАТЕ или продължавате да ЛЪЖЕТЕ, за да върви ВНУШЕНИЕТО. Тук идва моята роля
  • #10
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 4 часа )
    "Между другото батерията на Тесла 3 е около 100 литра в обем (730 мл на 1 квтч)"Не, това е обемът само на клетките. Има още допълнителни подсилващи структури, охлаждане, вентилация. На системно ниво все пак, задвижването на Мирай (резервоари + горивна клетка + малка батерия) има към 2.5 пъти по-добра гравиметрична енергийна плътност от батериите на Тесла. За пространствена може и по-малко да е, но пак е в полза на водорода. Не знам защо си се запънал за отдавна изяснени неща.
  • #9
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 4 часа )
    Тротинетка, какво пак си се запенил? Очевидно РУК е имал предвид 5 кг водород. А водородните касети са с енергийна плътност 660 Втч/кг: 3.3кВтч в 5 кг. Печатни грешки стават, какво си се хвнал за запетайката и повтаряш като психопат?
  • #8
    0 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 4 часа )
    Между другото батерията на Тесла 3 е около 100 литра в обем (730 мл на 1 квтч)
  • #7
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 часа )
    Пишете ни за неща след 2 години то сигурно самата Тойота още не е решила окончателно какво и защо :D
  • #6
    4 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 5 часа )
    Хибрид с 2к км преход е абсурд, предвид малките резервоари (4-45л) и съотввтно батерии. Ако мине 100км на ток, то за останалите 1900км...няма как да даде 2/100 дори и при нормално каране
  • #5
    0 rate up comment 12 rate down comment
    До пръцльо ( преди 5 часа )
    НА TOYOTA ВЯРВАТ само технически неграмотни хора, които ВЯРВАТ като тебе, че водородът има енергийна плътност около 666 kWh/kg. Или такива като РУК, които ВЯРВАТ че с 5 литра водород е възможно да се изминат 1360 км. Хора като вас, на които дори когато им посочиш грешката, няма да си признаят, че са сгрешили, а ще продължат да ВЯРВАТ и да мислят останалите хора за неграмотни, щом и те НЕ ВЯРВАТ. Лошото е че изразявате мислите си по най-агресивен начин срещу ЗНАЕЩИТЕ, че не били ВЯРВАЩИ
  • #4
    1 rate up comment 19 rate down comment
    До пръцльо ( преди 5 часа )
    Toyota са такива ревльовци, че ако имаше нещо невярно, досега да си прочел поне 10 статии по темата от "проучвания" платени от Toyota. Вместо това, Toyota официално говори за сътрудничество с китайците за да им копират технологията. Точно както японците бяха разглобили китайски електромобили и се бяха възхитили от вложените инженерни решения. Това само човек с функционално неграмотност не може да разбере. Даже не се крият за да се налага да прилагаш критично мислене и да четеш между редовете.