IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

И шефът на BMW поиска отмяна на забраната на ДВГ

Само така ЕС ще намали зависимостта си от Китай, категоричен е Оливер Ципсе

Европа трябва да отмени плана си за забрана на нови автомобили с емисии на изкопаеми горива от 2035 г., за да намали зависимостта от китайската верига за доставки на батерии и да използва своите технологични предимства. Това обяви главният изпълнителен директор Оливер Ципсе по време на автосалона в Париж.


BMW


Шефът на баварския концерн отдавна настоява регулаторите да разрешат на производителите на автомобили да използват различни технологии, включително алтернативни горива като електронни горива или биогорива и автомобили с водородни горивни клетки.

Ципсе е категоричен, че Европа не нуждае от нова регулаторна рамка, за да може регионът да остане конкурентоспособен. В момента обаче настроението в индустрията в региона е песимистично.

„Коригирането на целта от 100% BEV през 2035 г. като част от всеобхватен пакет за намаляване на емисиите на CO2 също би позволило на европейските производители на оригинално оборудване да разчитат по-малко на Китай за батерии“, обясни главният изпълнителен директор на BMW.

През март 2023 г. страните от ЕС одобриха закон, който изисква всички нови автомобили да имат нулеви емисии на CO2 от 2035 г. Това на практика забранява дизеловите и бензиновите превозни средства, а също така предвижда с 55% по-ниски емисии на CO2 от 2030 г. в сравнение с нивата от 2021 г.

Производителите на автомобили, сред които са BMW, VW и Renault, както и италианското правителство, призоваха целите за CO2 да бъдат разхлабени или отложени, опасявайки се от въздействието на тежки глоби поради по-ниските от очакваните продажби на EV.

0 от 500
  • #18
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Пример за неграмотно ( преди 2 месеца )
    Ето какво написа РУК В статията "Toyota показва нов начин за зареждане на автомобили" Коментар 10" До 8 - говоря с факти!Тествани по международен стандарт. Рекорда на Mirazy e 845 мили с един резервоар. Който към 2021 дори е със с обем под 5л. С "фейслифта" го правят 5,6кг. Рекорда е потвърден от Гинес." ... Това е неговата ВЯРА. В реалността този автомобил има 122 л. резервоар който събира 5,65 кг. следващия модел има вече 141л. Който уж събира по-малко килограми и изминава повече километри
  • #17
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До РУК ( преди 2 месеца )
    Разумните хора го казахме много отдавна, останалите още ВЯРВАТЕ"Хибридите и водородът никога не са имали бъдеще. В тях ВЯРВАТ само технически НЕГРАМОТНИ хора.23:32 29.11.2017"
  • #16
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 2 месеца )
    До #15: "Долния" е 100% прав. Можем сами да правим поне част от горивото си. Дори да покрием само 30% от нуждите със синтетични горива това са първо милиарди икономии, пари останали в Европа и второ много по-екологично от което и да е ЕЛ някога ще бъде. А смисъла е, че влаковете са електрифицирани, но не с батерии (които са 2рия голям проблем на електрификацията) а директно с жица - за тях няма нужда от гориво. А самолетите не са ефективен транспорт така или иначе...
  • #15
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До долния ( преди 2 месеца )
    И защо да симтезирам синтетично гориво за коли и водород като мога фа го тура на самолети и влакове което е с до 70-80% по ефективен транспорт
  • #14
    5 rate up comment 1 rate down comment
    РУК ( преди 2 месеца )
    Разумните хора това го говорим от години!Единствения начин да си независим е сам да си произвеждаш и енргийния източник и устройството му за съхранение.Европа е бедна на редки метали за батерии.Но ток може да се прави от слънце,вятър,язовири,морски вълни.А от този ток може да се прави синтетични горива и водород.При правилните политики,може да са евтини,даже при днешните технлогии.А както знаем технологиите се развивват!А тук има едни дето врънкат,че трябва да напълни всичко с китайски батерии
  • #13
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Друг Гост ( преди 2 месеца )
    Не разбирам за какво е целия този шум - с тези квоти за емисии до 2035 в Европа няма да има нито металургия, нито машиностроене - всичко ще е в Китай, Индия или Алжир - така че ще е каквото ни докарат от там. Не вярвам да са ел. - не ми се вярва да има излишък на ток в Европа ако затворят всички централи с въглища.
  • #12
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 2 месеца )
    Ами не, арабите не отглеждат палми в Антарктика! Китай признаваме е напред уж технологично... но даже и китайската технология нама да отгледа ВЛ в Европа! Защото в Европа почвата е различна. Да, можеш да я смениш, може да зарежеш регулациите и зелените политки и да правиш ЕЛ и в Европа... парадокса е обаче, че тогава нуждата от ЕЛ в Европа тотално ще отпадне. Така че тия евро-фашистки дивотии при всеки един случай са си саморазстрел и то с топ! :)
  • #11
    1 rate up comment 4 rate down comment
    До Тинтири ( преди 2 месеца )
    Ще ми обясниш ли по коя логика палмите на арабите ще растат във антарктика, а палмите на местните няма да растат? Как така лития от Чили успява да порасне в батерия в Китай, но в Европа не вирее? Да не би защото BYD подготвя почвата от 1995 година, а европейците си мислят, че ако е планирано да започнеш да продаваш повече електромобили през 2025 година то спокойно можеш да започнеш да мислиш за това през 2020, а случая с Toyota и по-късно.
  • #10
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 2 месеца )
    Елементарна икономика електрофилчета! Не садиш палми в Арктика,щото няма как да си конглокентен на арабите! От там евентуално може да изнасяш лед на кубчета и в това трябва да се съсредоточиш - това ти е икономическото предимство. А ако подпомагаш чуждо икономическо предимство вместо своето се самоубиваш икономически! Ама електрофилството е доказало вече, че живее само в празни глави!
  • #9
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 2 месеца )
    Евро-фашистите ще прогледнат... но ще е по трудния начин! След като са убили индустрията и з*дниците им са оголели и огладнели.