Европа трябва да отмени плана си за забрана на нови автомобили с емисии на изкопаеми горива от 2035 г., за да намали зависимостта от китайската верига за доставки на батерии и да използва своите технологични предимства. Това обяви главният изпълнителен директор Оливер Ципсе по време на автосалона в Париж.
Шефът на баварския концерн отдавна настоява регулаторите да разрешат на производителите на автомобили да използват различни технологии, включително алтернативни горива като електронни горива или биогорива и автомобили с водородни горивни клетки.
Ципсе е категоричен, че Европа не нуждае от нова регулаторна рамка, за да може регионът да остане конкурентоспособен. В момента обаче настроението в индустрията в региона е песимистично.
„Коригирането на целта от 100% BEV през 2035 г. като част от всеобхватен пакет за намаляване на емисиите на CO2 също би позволило на европейските производители на оригинално оборудване да разчитат по-малко на Китай за батерии“, обясни главният изпълнителен директор на BMW.
През март 2023 г. страните от ЕС одобриха закон, който изисква всички нови автомобили да имат нулеви емисии на CO2 от 2035 г. Това на практика забранява дизеловите и бензиновите превозни средства, а също така предвижда с 55% по-ниски емисии на CO2 от 2030 г. в сравнение с нивата от 2021 г.
Производителите на автомобили, сред които са BMW, VW и Renault, както и италианското правителство, призоваха целите за CO2 да бъдат разхлабени или отложени, опасявайки се от въздействието на тежки глоби поради по-ниските от очакваните продажби на EV.