fallback

Шефът на Toyota с нова мрачна прогноза за електромобилите

Бъдещето само на EV ще унищожи милиони работни места, категоричен е Акио Тойода

Председателят на Toyota и бивш главен изпълнителен директор на концерна - Акио Тойода, винаги е бил откровен относно мнение си за електромобилите. Преди време той заяви, че натискът от страна на правителствата върху производителите за забрана на превозните средства с ДВГ е бил „късоглед“. И прогнозира, че въпреки това, eлектромобилите никога няма да представляват повече от 1/3 от пазара на нови коли.

Сега председателят на Toyota прогнозира, че ако бъдещето е само на EV, то автомобилният сектор, особено компаниите, работещи в сферата на ДВГ, ще загубят милиони работни места. Тойода направи изказването си на церемония в университета в Нагоя (Япония), където откри бюст на своя баща Шойчиро Тойода.

„В Япония има 5,5 милиона души, ангажирани в автомобилната индустрия. Сред тях има и такива, които вършат работа, свързана с двигатели, от дълго време. И ако електрическите коли са единственият избор, тези хора ще загубят работните си места“, заяви Тойода, цитиран от агенция Reuters.

Коментарите на Тойода отразяват подобни забележки, които той е правил през годините. В допълнение към прогнозите за загуба на работни места в индустрията, председателят на Toyota също разкритикува политиците за натиска им за електромобили и твърди, че Япония ще остане без електричество през лятото, ако всички превозни средства са електрически.

Вместо това Тойода се застъпва за по-балансиран път към въглеродна неутралност, който включва хибриди и по-чисти превозни средства с двигатели с вътрешно горене. Точно този път следва и компанията Toyota, която в момента се възползва от предимствата на забавящия се пазар на електромобили.

Въпреки че дялът на електромобилите на световните пазари продължава да расте, темпът, с който това се случва, се забави значително, което подтикна и други автомобилни производители като Ford, GM и Volvo да преоценят своите предишни стратегии за електромобили. Toyota, от друга страна, продава повече автомобили от всеки друг производител в САЩ, до голяма степен благодарение на стабилната си (и нарастваща) гама от хибридни предложения.

fallback
  • #25
    анонимен ( преди 1 месец )
    Бил Гейтс, 1981 г: "Никога никой няма да има нужда от повече от 640 килобайта оперативна памет." Всеки телефон, 2014 г.: има между 6 и 12 гигабайта оперативна памет. Тойодка-сан е същия пророк като Бил.
  • #24
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ще му се на този дъртак. Ако преди китайците купуваха по принуда електромобилите, точно както става в момента в Европа, то сега ги купуват, защото са по-евтини от автомобил с ДВГ в Китай. Не си купуват електромобил само тези които имат проблеми със зареждането. Когато по цял свят електромобилите станат по-евтини, клиентът въобще няма да се интересува колко човека ще остави без работа на поточната линия за ДВГ. Ще избере по-бързия, по икономичен и в същото време по евтин автомобил.
  • #23
    До 22 ( преди 1 месец )
    Е така де. Кого събра? Не събра ли частни фирми? Решението му не беше ли мъдро? И въпреки, че продават на печалба, защото партийният секретар им забрани да продават на загуба. Европа където ще сложат 50% мита така и в САЩ където слагат 100% мито на внесените от Китай автомобили, се притесняват че това няма да е достатъчно. До толкова са напреднали китайците. Независимо дали по партийна поръчка или по пазарни принципи. По-скоро нещо средно между двете, но субсидиите се ползват по предназначение.
  • #22
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ценови войни, докато бай си Съ не ги събра в началото на тази година и не им нашока канчетата. После излязоха с обща декларация, че ценовата война е вредна за всички и трябва да спре. Никаква пазарна икономика няма там.
  • #21
    анонимен ( преди 1 месец )
    Каква е мрачната прогноза? Че трябва се наемат милиони нови работници, които да произвеждат батерии перки и фотоволтаици за да не остане Токио без ток? Още милиони които да ги инсталират и поддържат? Още няколко милиона да произвеждат и поддържат зарядни станции за електромобили? Други милиони които да изградят смарт грид? За да премине света към чиста енергия има работа за целия китайски народ плюс целия японски и по желание и Европейския може да се включи, но гледам последните нямаме желание
  • #20
    До 13 ( преди 1 месец )
    Ако всички фирми в Китай са държавни, защо според тебе си организират ценови войни? Тесла да не би да е държавна в Китай? Няма и 1% държавно участие в нея, въпреки че държавата помагаше по всички възможни начини за разлика от Германия. В Китай фабриката на Тесла беше построена И започна производство за девет месеца и в края на първата година беше продаден първият автомобил. В Германия само екологичното им разрешително го забавиха 4 месеца по-дълго от строежа на завода. От тук идва разликата!
  • #19
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ето какво написа РУК В статията "Toyota показва нов начин за зареждане на автомобили" Коментар 10" До 8 - говоря с факти!Тествани по международен стандарт. Рекорда на Mirazy e 845 мили с един резервоар. Който към 2021 дори е със с обем под 5л. С "фейслифта" го правят 5,6кг. Рекорда е потвърден от Гинес." ... Това е неговата ВЯРА. В реалността този автомобил има 122 л. резервоар който събира 5,65 кг. следващия модел има вече 141л. Който уж събира по-малко килограми и изминава повече километри
  • #18
    До 13 ( преди 1 месец )
    Знам че е ВЯРАТА ви е безгранична и никакви факти не могат да помогнат. Вие си имате собствени ФАКТИ, базирани на самозаблуди, липса на образование, липса на информация и поддаване на ВНУШЕНИЯ, които водят до предразсъдъци. Само такива хора вярвате на Акио Тойода и бъдещето на водорода. В следващото мнение ще ти дам практически пример на ВЯРВАЩ във водорода. ВЯРВАЩ, че с 5 под литра резервоар за водород могат да се изминат 845 мили които са близо 1400 км. Ще го цитирам че се сърди иначе
  • #17
    До 14 ( преди 1 месец )
    Горкото зомби, хем не знае, че често временните решения работят много дълго време, хем си мисли, че е временно решение задължително към батерийките на бачо му Мъск. Мокри сънища, чийто сбъдване е просто среднощно напикаване в гащите
  • #16
    До 11 ( преди 1 месец )
    Този същия е председател на най-скъпия автомобилен производител в света, а ти си председател на редовните посетители на селския хоремаг, сещаш ли се?
fallback
Последни