fallback

Шефът на Toyota с нова мрачна прогноза за електромобилите

Бъдещето само на EV ще унищожи милиони работни места, категоричен е Акио Тойода

Председателят на Toyota и бивш главен изпълнителен директор на концерна - Акио Тойода, винаги е бил откровен относно мнение си за електромобилите. Преди време той заяви, че натискът от страна на правителствата върху производителите за забрана на превозните средства с ДВГ е бил „късоглед“. И прогнозира, че въпреки това, eлектромобилите никога няма да представляват повече от 1/3 от пазара на нови коли.

Сега председателят на Toyota прогнозира, че ако бъдещето е само на EV, то автомобилният сектор, особено компаниите, работещи в сферата на ДВГ, ще загубят милиони работни места. Тойода направи изказването си на церемония в университета в Нагоя (Япония), където откри бюст на своя баща Шойчиро Тойода.

„В Япония има 5,5 милиона души, ангажирани в автомобилната индустрия. Сред тях има и такива, които вършат работа, свързана с двигатели, от дълго време. И ако електрическите коли са единственият избор, тези хора ще загубят работните си места“, заяви Тойода, цитиран от агенция Reuters.

Коментарите на Тойода отразяват подобни забележки, които той е правил през годините. В допълнение към прогнозите за загуба на работни места в индустрията, председателят на Toyota също разкритикува политиците за натиска им за електромобили и твърди, че Япония ще остане без електричество през лятото, ако всички превозни средства са електрически.

Вместо това Тойода се застъпва за по-балансиран път към въглеродна неутралност, който включва хибриди и по-чисти превозни средства с двигатели с вътрешно горене. Точно този път следва и компанията Toyota, която в момента се възползва от предимствата на забавящия се пазар на електромобили.

Въпреки че дялът на електромобилите на световните пазари продължава да расте, темпът, с който това се случва, се забави значително, което подтикна и други автомобилни производители като Ford, GM и Volvo да преоценят своите предишни стратегии за електромобили. Toyota, от друга страна, продава повече автомобили от всеки друг производител в САЩ, до голяма степен благодарение на стабилната си (и нарастваща) гама от хибридни предложения.

fallback
  • #10
    до 1 ( преди 17 минути )
    Другарят путин вече отвори границите на нео съветската империя, с по 200 долара средна пенсия. Ти какъв още го дириш в Европа?
  • #9
    Факт ( преди 54 минути )
    Японците са природно *** крадци на технологии както всички жълтури глупостите им са ми ясни и не ме впечатляват
  • #8
    анонимен ( преди 2 часа )
    Средната възраст в Япония е 50 години, над 65 години са 29% от населението, а под 14 годишни са 12% като умиранията са двойно повече от ражданията. Не мисля злото на Япония просто споделям факти от статистиката им то в региона има много подобни или бързо вървящи натам.. Ако са нужни по-малко работници просто може да се намали работното време на човек или да се намери начин да работят друго макар, че работите където има недостиг на хора просто младите не искат да ги бачкат..
  • #7
    анонимен ( преди 2 часа )
    Между другото работната седмица сега е 40 часа (или 42 ако си 2 на 2 с 12 часови смени) като в някои страни е и под 40, но не винаги е била такава тоест е била много по-висока. Ако работната седмица не е била намалена щеше и сега да са нужни много по-малко работници за същата работа
  • #6
    анонимен ( преди 2 часа )
    Искаме си времената от преди прогреса като трактори и поточни линии - тогава ще има толкова работни места, че и цяла Африка и Индия на 60 часова работна седмица ще са недостатъчни :D
  • #5
    анонимен ( преди 2 часа )
    Когато Форд въвежда поточната линия това прави производството много по-ефективно и съответно е бил нужен много по-малко часове труд за правенето на същия брой коли. За това тогава Форд намаля работните часове на човек и увеличава заплатите
  • #4
    анонимен ( преди 2 часа )
    Самата Япония отдавна е с намаляващо население, а Тойода се плаши, че за правене на коли ще са нужни по-малко хора. Ако толкова му е проблем нека да намали работното време и пак ще са нужни същия брой хора :D
  • #3
    До 2 ( преди 2 часа )
    И между другото въпреки, че са нужни много пъти по-малко хора от преди и сега има недостиг на селскостопански работници :D
  • #2
    анонимен ( преди 3 часа )
    Най-много работни места са унищожили селскостопанските машини иначе още щеше половината хора да вършим работата нужна за храна. Долу тракторите, взеха ни стотици милиони работни места :D
  • #1
    Тинтири_минитири ( преди 3 часа )
    Достатъчно е да видите, случващото се в Европа и тоталния крах на европейското автомобилостроене - пряко доказателство за думите на г-н Тойода. Партията каза отдавна сме доказали, че не работи, не работи и при псевдо демократичните западни партии!
fallback
Последни