fallback

Шефът на Toyota с нова мрачна прогноза за електромобилите

Бъдещето само на EV ще унищожи милиони работни места, категоричен е Акио Тойода

Председателят на Toyota и бивш главен изпълнителен директор на концерна - Акио Тойода, винаги е бил откровен относно мнение си за електромобилите. Преди време той заяви, че натискът от страна на правителствата върху производителите за забрана на превозните средства с ДВГ е бил „късоглед“. И прогнозира, че въпреки това, eлектромобилите никога няма да представляват повече от 1/3 от пазара на нови коли.

Сега председателят на Toyota прогнозира, че ако бъдещето е само на EV, то автомобилният сектор, особено компаниите, работещи в сферата на ДВГ, ще загубят милиони работни места. Тойода направи изказването си на церемония в университета в Нагоя (Япония), където откри бюст на своя баща Шойчиро Тойода.

„В Япония има 5,5 милиона души, ангажирани в автомобилната индустрия. Сред тях има и такива, които вършат работа, свързана с двигатели, от дълго време. И ако електрическите коли са единственият избор, тези хора ще загубят работните си места“, заяви Тойода, цитиран от агенция Reuters.

Коментарите на Тойода отразяват подобни забележки, които той е правил през годините. В допълнение към прогнозите за загуба на работни места в индустрията, председателят на Toyota също разкритикува политиците за натиска им за електромобили и твърди, че Япония ще остане без електричество през лятото, ако всички превозни средства са електрически.

Вместо това Тойода се застъпва за по-балансиран път към въглеродна неутралност, който включва хибриди и по-чисти превозни средства с двигатели с вътрешно горене. Точно този път следва и компанията Toyota, която в момента се възползва от предимствата на забавящия се пазар на електромобили.

Въпреки че дялът на електромобилите на световните пазари продължава да расте, темпът, с който това се случва, се забави значително, което подтикна и други автомобилни производители като Ford, GM и Volvo да преоценят своите предишни стратегии за електромобили. Toyota, от друга страна, продава повече автомобили от всеки друг производител в САЩ, до голяма степен благодарение на стабилната си (и нарастваща) гама от хибридни предложения.

fallback
  • #5
    анонимен ( преди 1 месец )
    Когато Форд въвежда поточната линия това прави производството много по-ефективно и съответно е бил нужен много по-малко часове труд за правенето на същия брой коли. За това тогава Форд намаля работните часове на човек и увеличава заплатите
  • #4
    анонимен ( преди 1 месец )
    Самата Япония отдавна е с намаляващо население, а Тойода се плаши, че за правене на коли ще са нужни по-малко хора. Ако толкова му е проблем нека да намали работното време и пак ще са нужни същия брой хора :D
  • #3
    До 2 ( преди 1 месец )
    И между другото въпреки, че са нужни много пъти по-малко хора от преди и сега има недостиг на селскостопански работници :D
  • #2
    анонимен ( преди 1 месец )
    Най-много работни места са унищожили селскостопанските машини иначе още щеше половината хора да вършим работата нужна за храна. Долу тракторите, взеха ни стотици милиони работни места :D
  • #1
    Тинтири_минитири ( преди 1 месец )
    Достатъчно е да видите, случващото се в Европа и тоталния крах на европейското автомобилостроене - пряко доказателство за думите на г-н Тойода. Партията каза отдавна сме доказали, че не работи, не работи и при псевдо демократичните западни партии!
fallback
Последни