IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota също забавя навлизането си в електромобилите

Японците са поредният производител, който променя плановете си заради слабото търсене на EV

Автомобилните производители продължават да забавят плановете си за електрификация. Bentley, Ford, Mercedes-Benz, Volvo и други вече отложиха сроковете си за преминаване към ЕV, тъй като пазарът се забавя. Сега и Toyota прави същото.


Toyota bZ4X


Японската компания трябваше да започне производството на електрически превозни средства в САЩ през 2025 г. Сега обаче този срок е отложен за средата на 2026 г. Подобно на толкова много други производители, които някога бяха оптимистично настроени за електрификацията, намаляващият интерес към EV принуди Toyota да преосмисли стратегията си.

„Ние все още сме фокусирани върху нашата глобална цел - продажби на 1,5 милиона ЕV автомобила до 2026 г. - коментира говорителят на Toyota Скот Вазин пред BBC. - И дори с подобно закъснение планираме да започнем производството на 5-7 електромобила в САЩ“.

Toyota инвестира 1,3 милиарда долара в своя завод в Джорджтаун (Кентъки) за производството на електрически SUV с три реда седалки. Компанията също така похарчи 1,3 милиарда долара в Северна Каролина за производство на литиево-йонни батерии и задели 1,4 милиарда долара за производство на електромобили във фабриката в Принстън (Индиана).

Бъдещият електрически SUV с три реда седалки на Toyota все пак ще се появи, но малко по-късно от очакваното, съобщава Nikkei Asia, като причината е промени в дизайна на модела. В същото време обаче версията на Lexus на същия модел отпада от плановете за производство в Щатите, като този електромобил ще се внася от Япония.


0 от 500
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 15 минути )
    Тротинетка,защо Тесла спря да строи нови заводи? Мантрата всяка година нов завод май угасна.
  • #6
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 41 минути )
    Попитай и другият свръх капацитет Акио Тойода, който обясняваше до скоро, че светът НИКОГА не може да произведе достатъчно батерии за електромобили и затова разделя батерията на един електромобил на 100 хибрида. Все още има хора които му ВЯРВАТ и не се интересуват от фактите. Не случайно написах историята на BYD, които не мрънкат и не ВЯРВАТ, никога не казват НИКОГА И въпреки че компанията е създадена след първият хибрид на Toyota, вече настигат Toyota и при хибридите, защото се РАЗВИВАТ
  • #5
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 46 минути )
    Вече пета година споря със свръх интелигентни супер инженери по перипето mobile, че няма никакъв проблем Тесла да произведе 20 милиона електромобила годишно, но няма на кой да ги продаде. те продължават да спорят, че проблемът бил в производството и не може да построи толкова много заводи. Много са умни да знаеш. Консултирай се с тях.
  • #4
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 3 ( преди 48 минути )
    Наистина съм функционално неграмотен и не успях да те разбера. Нали ти казах, че имам липса на интелект и затова питам свръх интелектуалния инженер. Какво общо има свръхпроизводството и растяжките продажби с твърдението за намаляващ интерес? Би ли обяснил?
  • #3
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 1 час )
    Функционално неграмотника Теслю пак не разбрал.Всички се юрнаха да правят електрокари,които пазара не може да поеме.Растеж на пазара има,но е минимален.А производителите продължават да бълват непродадени електрокари.
  • #2
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Конглокенцията ( преди 2 часа )
    BYD е основана от Wang Chuanfu през февруари 1995 г. като компания за производство на батерии . Най-голямото дъщерно дружество на BYD, BYD ***, е основано през 2003 г.BYD е частната компания с най-голямата работна сила в Китай от 2022 г. насам. Към септември 2024 г. в BYD работят 900 608 души, от които 104 003 са служители в областта на научноизследователската и развойната дейност (R&D). Води и по заявления за патенти, като подава над 13 000 патента между 2003 г. и 2023 г.
  • #1
    0 rate up comment 6 rate down comment
    Пак ли внушения ( преди 2 часа )
    Все още никой не ми е обяснил логиката на изказването цитирам "намаляващият интерес към EV принуди Toyota да преосмисли стратегията си." Само аз ли не мога да схвана как увеличаващите се продажби на електромобили означават намаляващ интерес? Някой по-умен ще може ли да ми обясни логиката, че очевидно не ми достига интелект?