fallback

Шефът на Toyota с нова мрачна прогноза за електромобилите

Бъдещето само на EV ще унищожи милиони работни места, категоричен е Акио Тойода

Председателят на Toyota и бивш главен изпълнителен директор на концерна - Акио Тойода, винаги е бил откровен относно мнение си за електромобилите. Преди време той заяви, че натискът от страна на правителствата върху производителите за забрана на превозните средства с ДВГ е бил „късоглед“. И прогнозира, че въпреки това, eлектромобилите никога няма да представляват повече от 1/3 от пазара на нови коли.

Сега председателят на Toyota прогнозира, че ако бъдещето е само на EV, то автомобилният сектор, особено компаниите, работещи в сферата на ДВГ, ще загубят милиони работни места. Тойода направи изказването си на церемония в университета в Нагоя (Япония), където откри бюст на своя баща Шойчиро Тойода.

„В Япония има 5,5 милиона души, ангажирани в автомобилната индустрия. Сред тях има и такива, които вършат работа, свързана с двигатели, от дълго време. И ако електрическите коли са единственият избор, тези хора ще загубят работните си места“, заяви Тойода, цитиран от агенция Reuters.

Коментарите на Тойода отразяват подобни забележки, които той е правил през годините. В допълнение към прогнозите за загуба на работни места в индустрията, председателят на Toyota също разкритикува политиците за натиска им за електромобили и твърди, че Япония ще остане без електричество през лятото, ако всички превозни средства са електрически.

Вместо това Тойода се застъпва за по-балансиран път към въглеродна неутралност, който включва хибриди и по-чисти превозни средства с двигатели с вътрешно горене. Точно този път следва и компанията Toyota, която в момента се възползва от предимствата на забавящия се пазар на електромобили.

Въпреки че дялът на електромобилите на световните пазари продължава да расте, темпът, с който това се случва, се забави значително, което подтикна и други автомобилни производители като Ford, GM и Volvo да преоценят своите предишни стратегии за електромобили. Toyota, от друга страна, продава повече автомобили от всеки друг производител в САЩ, до голяма степен благодарение на стабилната си (и нарастваща) гама от хибридни предложения.

fallback
  • #15
    Do 8 ( преди 1 месец )
    Е и? И България върви по този път! Лягайте и умирайте! Човека няма право на мнение заради това, че страната му има демографски проблеми ли? Че даже и в Китай са притеснени, че прираста трайно намалява! Съвсем нормално е, всяка страна с повишаван качеството на образованието, хората стават по-егоистични, вземат по-сериозно случващото се около тях и в света и се притесняват за бъдещето на евентуални деца.И много избират просто да не им го причиняват.Бъдещето е на простите и забулените за съжаление
  • #14
    TSLA ( преди 1 месец )
    Тойода, батьо, тая дъвка колко и да я дъвчеш, зъби няма да ти поникнат. На тия години що да ти се обяснява, че хибрида е временно решение като да се напикаeш в гaщите, за да се стоплиш.
  • #13
    анонимен ( преди 1 месец )
    Не знам колко трябва да е ограничен един човек, че да вярва, че в Китай може да има наистина частна фирма. Там дори живота им не им принадлежи, да не говорим за фирмена собственост и то в размерите на BYD.
  • #12
    анонимен ( преди 1 месец )
    И за производството на електромобили са необходими работни местаBYD е частната компания с най-голямата работна сила в Китай от 2022 г. насам, като се нарежда само под няколко държавни компании . Към септември 2024 г. в BYD работят 900 608 души, от които 104 003 са служители в областта на научноизследователската и развойната дейност (R&D). Води и по заявления за патенти, като подава над 13 000 патента между 2003 г. и 2023 г.
  • #11
    анонимен ( преди 1 месец )
    Според този същия, колкото и да се развиват електромобилите, никога няма да надхвърлят 30% пазарен дял, а бъдещето било на водородът. И това е изказване от последната година.
  • #10
    до 1 ( преди 1 месец )
    Другарят путин вече отвори границите на нео съветската империя, с по 200 долара средна пенсия. Ти какъв още го дириш в Европа?
  • #9
    Факт ( преди 1 месец )
    Японците са природно *** крадци на технологии както всички жълтури глупостите им са ми ясни и не ме впечатляват
  • #8
    анонимен ( преди 1 месец )
    Средната възраст в Япония е 50 години, над 65 години са 29% от населението, а под 14 годишни са 12% като умиранията са двойно повече от ражданията. Не мисля злото на Япония просто споделям факти от статистиката им то в региона има много подобни или бързо вървящи натам.. Ако са нужни по-малко работници просто може да се намали работното време на човек или да се намери начин да работят друго макар, че работите където има недостиг на хора просто младите не искат да ги бачкат..
  • #7
    анонимен ( преди 1 месец )
    Между другото работната седмица сега е 40 часа (или 42 ако си 2 на 2 с 12 часови смени) като в някои страни е и под 40, но не винаги е била такава тоест е била много по-висока. Ако работната седмица не е била намалена щеше и сега да са нужни много по-малко работници за същата работа
  • #6
    анонимен ( преди 1 месец )
    Искаме си времената от преди прогреса като трактори и поточни линии - тогава ще има толкова работни места, че и цяла Африка и Индия на 60 часова работна седмица ще са недостатъчни :D
fallback
Последни