fallback

Шефът на Skoda предрече автомобилна война в Европа

Сблъсъкът ще бъде в сегмента на малките електромобили, прогнозира Клаус Целмер

Само преди дни Skoda обяви цените на новия си електрически автомобил Elroq, които са сравними с тези на еквивалентен модел с двигател с вътрешно горене. Пускането на пазара на такъв модел е предвестник на ценова война в сегмента на електрическите превозни средства, прогнозира главният изпълнителен дирестор на чешкия производител Клаус Целмер.

„Всеки производител ще се опита да постигне целите, които си е поставил. Така ще бъде създадена безпрецедентна ценова конкуренция“, прогнозира Целмер в интервю за германския вестник Handesblatt.

През 2025 г. в Европа ще влязат в сила новите разпоредби за вредни емисии, които ще доведат до значителен натиск върху автомобилните производители. Компаниите, които не успеят да предложат икономически атрактивни модели, рискуват да загубят търсене и да бъдат изправени пред големи глоби от ЕС.

Затова и Skoda има за цел да даде пример с пускането на Elroq - компактен SUV с батерия от 55 kWh и пробег до 374 км по цикъла WLTP. Електрическият модел стартира от 34 490 евро, което го прави конкурент на традиционните автомобили.

За сравнение, бензиновата Skoda Karoq стартира от 32 790 евро, като е оборудвана с двигател 1.0 TSI със 116 к.с., докато в топ-версията с дизеловия 2.0 TDI с автоматична скоростна кутия DSG цената стига до 39 840 евро. В същото време Volkswagen ID.4, който принадлежи към същия сегмент като Elroq, струва с 8775 повече, започвайки от 43 245 евро за базовата версия.

На свой ред президентът на Renault - Лука де Мео, също изрази загриженост относно новите разпоредби, като каза, че производителите на автомобили трябва да намалят средните емисии на CO2 до 94 грама на километър за своята гама до 2025 г. или ще бъдат изправени пред солидни глоби.

„Европейската автомобилна индустрия е в трудна ситуация - ако темпът на производство на електрически превозни средства остане на сегашното ниво, глобите могат да достигнат 15 милиарда евро, а производството на 2,5 милиона автомобила ще бъде изложено на риск", обясни шефът на Renault.

fallback
  • #12
    анонимен ( преди 2 месеца )
    На арменския поп ги прати.
  • #11
    До 9 ( преди 2 месеца )
    На кои да ги пратя тези сметки? На онези, на които продажбите се вдигат с всяка изминала година, защото клиентите искат да купят електромобилите им или на вторите, чиито пазарен дял взимат първите, защото вторите произвеждат електромобили стара технология, по която първите са произвеждали преди 10 години?
  • #10
    А.П. ( преди 2 месеца )
    Хайде на велосипедите.
  • #9
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Митето, смята, бърше, трие обаче мине се не мине и четем новина от типа, "автопроизводител Х преосмисля стратегията за електрическите си автомобили". Явно само той ги може и прави тези сметки. Както сме ти казвали безброй пъти, виж там прати ги тези твои безкрайни сметки на шефчетата на автокомпаниите. Стига са се лутали и мъчили, завалийчетата.
  • #8
    Така де ( преди 2 месеца )
    Нека да дадем практически пример какво би означавало това за тебе при избора на автомобил.. Ако към момента всяка седмица зареждаш по 30 лв за 150 км, то абсолютно нищо няма да се промени, освен че няма да ходиш 52 пъти годишно до бензиностанцията да си губиш по 5 минути, което са 260 минути. Няма да дадеш 1560 лева за бензин годишно - 15 000 за 10 години докато смениш колата, а ще даваш по 234 лева на година - три-четири хиляди лева, като вдигнат цените на тока. Плюс 50 лв за бързи зарядни.
  • #7
    Гост ( преди 2 месеца )
    При изравнени цени,бензиновата има 600-700 км пробег,електрокара има на практика само 200 км.
  • #6
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Карок започва от 25 хиляди евро, тези на какво са, повечето C-SUV автомобили започват под 30к евро, а за 35к аз си взех с всички възможни екстри автомобил.
  • #5
    До 4 ( преди 2 месеца )
    Разберете се да седнете в някое кафе и да си говорите за войната в Украйна някъде другаде с първия. Благодаря предварително!
  • #4
    анонимен ( преди 2 месеца )
    че тя истинската сво е от 2014 това че европа се прави на глуха и сляпа за случващото се в украйна не я засяга ако америка и израел не счупят оста на злото човечеството ще се нулира крайно време е затваряне на граници конфискация на имущество и депортация на всички руски граждани обратно по блатата и като си реформират *** и територията започне да прилича на държава тогава на граничния контрол всеки декларира какви са му заслугите за да има право да бъде чяст от що годе цивилизования свят
  • #3
    Кокошка и яйце ( преди 2 месеца )
    При еднакви цени, голяма част от клиентите биха избрали електрическия автомобил. При еднакви цени, единствената причина да не избереш електромобила ще е зареждането. При зарядната инфраструктура, ситуацията е като с кокошката и яйцето. Няма правилен отговор кое е първото. Ако няма електромобили няма нужда от зарядна инфраструктура. Ако няма заредна инфраструктура няма смисъл да си купиш електромобил. Сега като има по-малко от двете и двете ще се развиват главоломно. Старта е даден.
fallback
Последни