fallback

Tesla представи нов модел за 30 000 долара

Роботаксито CyberCab няма волан и педали

Лидерът при електромобилите Tesla представи новия си продукт - роботакси, което беше анонсирано още преди време от американската компания. Това стана на специално събитие, наречено „We, robot“, където на публиката бяха представени десетки роботиксита Tesla CyberCab, като едно от тях докара на сцената главния изпълнителен директор на компанията Илон Мъск.

CyberCab изглежда като по-малка версия на пикапа Cybertruck. За разлика от съвременните електрически автомобили, новият модел на Tesla няма нито волан, нито педали, нито странични огледала, нито задно стъкло.

Самият Мъск сравни кола с асансьор, в който просто натискате бутона, за да се возите. Серийното производство на CyberCab ще започне през 2026 г., като се очаква при излизането си на електрическото преводно средство да струва по-малко от 30 000 долара.

Компанията-производител все още не е разкрила подробности за за задвижването на роботаксито, но е известно, че електрическият автомобил е оборудван с най-новите системи за автономно управление на Tesla. Интериорът е изключително строг, с чифт седалки и голям екран на информационно-развлекателната система, който изглежда взет направо от Model 3 или Model Y.

Една от характеристиките на CyberCab, която не се среща в никой друг модела на Tesla, са вратите тип „пеперуда“, които, поне на на теория, би трябвало да улеснят качването и слизането на пътниците в таксито.  Вече са произведени 50 екземпляра от роботаксито, като те ще бъдат използвани за подобряване на системата за автопилот на Tesla.

Още снимки на новото роботакси на Tesla - вижте в галерията:

fallback
  • #19
    анонимен ( преди 2 месеца )
    За мен е грешна стратегия да залагат всичко на автономията - технология, която дори да стане готова утре, няма да определя транспорта поне още 20 г., а дори и след това ще има много хора, които ще искат да си шофират сами. На всичкото отгоре го правят в критичен момент за компанията, в който трябваше да премине от компания за ентусиасти в такава за масовия потребител. Реално в момента губи позиции и не дава на клиентите това, което искат.
  • #18
    Гост ( преди 2 месеца )
    Само да попитам. Това нещо кой ще го зарежда и почиства? Спуканите гуми кой ще ги сменя?
  • #17
    Лудория ( преди 2 месеца )
    Някъде бяха писали, че повечето клиенти на таксита в САЩ са един или двама, много рядко повече. Това е причината таксито му е да е само с две места и две врати. Или поне така се опита да го представи преди време. В Мексико много таксита в миналото са били с две врати. :) А инак, като всеки търгаш, се опитва да пробута на публиката продуктите си. Не виждам лошо в това, всеки от нас трябва да се научи да мисли самостоятелно, често чрез лошия си опит. Стискам палци на бъдещите таксиджии...
  • #16
    Шишо бакшишо ( преди 2 месеца )
    Само да се появи,ще му накъдрим ламарините и стъклата.
  • #15
    Баба Ванга ( преди 2 месеца )
    Искаш ли да ти кажа какво ще стане? По стар психопатски обичай, няма да отговориш но за сметка на това ще напишеш пост от мое име който да те псува, защото друго няма да ти остава. След това ще се направиш на обиден и ще кажеш че няма да отговаряш. После ще обясняваш колко съм бил изнервен че съм казал истината и съм изброил факти и някой ме е хванал че защитавам истината от лъжците. Пак гледаш в огледалото и описваш емоциите си, като в статията с водорода. Пропусни тази сцена този път!
  • #14
    До 13 ( преди 2 месеца )
    Пак прилагателни прилагателни прилагателни прилагателни емоции прилагателни емоции прилагателни и никакви цифри. Пак ти казвам че преди пет години бяха последните емитирани емисии за събиране на капитал. Ако не се лъжа последния път събраха 10 милиарда които още си стоят в банката недокоснати. Най-много поръчки събра за пикапа. По спекулации около 2 милиона предварителни поръчки. Можеш ли да сметнеш в каква огромна сума е събрал за да си заслужава да прави сцените които си описал? Сметни и кажи
  • #13
    Споко+ ( преди 2 месеца )
    До #11. Сега ЩЕ почне да събира пари за предварителни поръчки. Не случайно, по всички СМИ пишеха, че ако Мъск не представи таксито, лоши дни настъпват за Тесла. Трябват нови свежи капитали, иначе лошо. Предишния цирк беше с камиона, и хилядите предварителни поръчки. Там кранчето пресъхна, и сега отваря ново. Преди това беше с Y модела. Въобще схемата е същата. Представя нещо за след 2-3 години, събира предварително пари, като спрат, минава на ново. Изкуственото повишаване на акциите пък въобще .
  • #12
    До РУК ( преди 2 месеца )
    Нищо ново под слънцето. Повтаряш моите думи като свои и започваш да ме обвиняваш колко много греша, като внушаваш че съм казал обратното. После като ти кажа няколко числа ще полудееш и ще напишеш агресивно мнение към себе си от мое име и ще се направиш на разсърден като в темата за водорода. Тази сценка Не ти ли омръзна? Кой се нуждае от подобни агресивни провокации за да саботира градивната дискусия?
  • #11
    До 10 ( преди 2 месеца )
    Доколкото разбирам си гледал в огледалото докато пишеш за себе си. Любимата ми част в която Илон Мъск прави еди какво си за да набира инвеститори и да им вземе парите, при положение че не са набирали капитал от корона кризата насам. При положение че е последните десетина милиарда които набраха от инвеститори тогава, все още си стоят в банката и от тях не е изхарчен и един долар. При положение че парите в банката само растат от ПЕЧАЛБИТЕ и няма какво да ги правят. Та за какви инвеститори говориш
  • #10
    Споко ( преди 2 месеца )
    Има една древна мъдрост, която гласи: Умствения потенциал на Земята е постоянен, а населението непрекъснато нараства. Виждам го постоянно. Схемата е старата, шараните ги има в изобилие. Мъск представя нещо, което ще бъде след 2-3 години. Като дойде това време ще го отложи поне няколко пъти, и след доста повече, ще се получи нещо. До тогава си осигурява инвестиции от баламурници. Кара си по същия начин.
fallback
Последни