fallback

Tesla представи нов модел за 30 000 долара

Роботаксито CyberCab няма волан и педали

Лидерът при електромобилите Tesla представи новия си продукт - роботакси, което беше анонсирано още преди време от американската компания. Това стана на специално събитие, наречено „We, robot“, където на публиката бяха представени десетки роботиксита Tesla CyberCab, като едно от тях докара на сцената главния изпълнителен директор на компанията Илон Мъск.

CyberCab изглежда като по-малка версия на пикапа Cybertruck. За разлика от съвременните електрически автомобили, новият модел на Tesla няма нито волан, нито педали, нито странични огледала, нито задно стъкло.

Самият Мъск сравни кола с асансьор, в който просто натискате бутона, за да се возите. Серийното производство на CyberCab ще започне през 2026 г., като се очаква при излизането си на електрическото преводно средство да струва по-малко от 30 000 долара.

Компанията-производител все още не е разкрила подробности за за задвижването на роботаксито, но е известно, че електрическият автомобил е оборудван с най-новите системи за автономно управление на Tesla. Интериорът е изключително строг, с чифт седалки и голям екран на информационно-развлекателната система, който изглежда взет направо от Model 3 или Model Y.

Една от характеристиките на CyberCab, която не се среща в никой друг модела на Tesla, са вратите тип „пеперуда“, които, поне на на теория, би трябвало да улеснят качването и слизането на пътниците в таксито.

Вече са произведени 50 екземпляра от роботаксито, като те ще бъдат използвани за подобряване на системата за автопилот на Tesla.

fallback
  • #24
    Отговори ( преди 21 секунди )
    Всъщност статията не дава никаква техническа информация. Не знам дали е умишлено или авторът на статията е изброил само в това което него го е впечатлило - вратите И това че имало седалки. Ти да видиш страхотна информация! А всъщност на събитието бяха представени технологии, а не самите ламарини седалки и екран. Една от технологиите е безжичното зареждане, което е стандартно за робо такситата, но може да се поръча и за други модели. Втората технология е автоматичното почистване на интериора.
  • #23
    Hvaliprats ( преди 3 минути )
    Тротинетка, "преди пет години бяха последните емитирани емисии за събиране на капитал." Пак дезинформираш нагло. От 2020 досега Тесла са напечатали към 500 милиона акции. По среден глокс 200 за акция, това са 100 милиарда долара. Ето ти "цифри".
  • #22
    До Гост ( преди 4 минути )
    Ето че могло да се води градивна дискусия без да лъжеш, без да обиждаш и без да клеветиш някого. Точно така се води нормален разговор - някой пита културно, а друг му отговаря също културно и на свой ред задава въпроси на които очаква културен отговор. Сега относно въпросите - в всяка нормална и информативна статия, вече е отговорено на повечето ти въпроси, но за съжаление тази статия няма такива претенции, затова трябва да питаш в коментарите ако искаш да научиш нещо.
  • #21
    Hvaliprats ( преди 4 минути )
    Поредната пропагандна партенка на лъжлив нагъл Илон. Специално за най-безмозъчните лапнишарани-слаш-пишман-инвеститори. Това дори и като концепция е безсмислено - размери на среден автомобил, а вози само двама.
  • #20
    До 19 ( преди 8 минути )
    Опитваш се да правиш правилните внушения или си просто заблуден? Кой е твърдял, че залагат ВСИЧКО на автономията? Това е като да твърдиш, че са заложили всичко на пикапа или на автомобила с 1000 коня. Това е само един нишов продукт, за който ще трябва да бъдат създадени специални закони. Това е същото като със зарядната инфраструктура. Кокошката и яйцето. Докато няма такива автомобили няма да има нужда и от такива закони. Ако си спомняш, Тесла започна със зарядните първо.
  • #19
    анонимен ( преди 28 минути )
    За мен е грешна стратегия да залагат всичко на автономията - технология, която дори да стане готова утре, няма да определя транспорта поне още 20 г., а дори и след това ще има много хора, които ще искат да си шофират сами. На всичкото отгоре го правят в критичен момент за компанията, в който трябваше да премине от компания за ентусиасти в такава за масовия потребител. Реално в момента губи позиции и не дава на клиентите това, което искат.
  • #18
    Гост ( преди 30 минути )
    Само да попитам. Това нещо кой ще го зарежда и почиства? Спуканите гуми кой ще ги сменя?
  • #17
    Лудория ( преди 38 минути )
    Някъде бяха писали, че повечето клиенти на таксита в САЩ са един или двама, много рядко повече. Това е причината таксито му е да е само с две места и две врати. Или поне така се опита да го представи преди време. В Мексико много таксита в миналото са били с две врати. :) А инак, като всеки търгаш, се опитва да пробута на публиката продуктите си. Не виждам лошо в това, всеки от нас трябва да се научи да мисли самостоятелно, често чрез лошия си опит. Стискам палци на бъдещите таксиджии...
  • #16
    Шишо бакшишо ( преди 42 минути )
    Само да се появи,ще му накъдрим ламарините и стъклата.
  • #15
    Баба Ванга ( преди 47 минути )
    Искаш ли да ти кажа какво ще стане? По стар психопатски обичай, няма да отговориш но за сметка на това ще напишеш пост от мое име който да те псува, защото друго няма да ти остава. След това ще се направиш на обиден и ще кажеш че няма да отговаряш. После ще обясняваш колко съм бил изнервен че съм казал истината и съм изброил факти и някой ме е хванал че защитавам истината от лъжците. Пак гледаш в огледалото и описваш емоциите си, като в статията с водорода. Пропусни тази сцена този път!
fallback
Последни