IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Renault показа най-евтиния си електромобил

Новото Twingo идва през 2026 и ще струва под 20 000 евро

След пускането на пазара на Renault 5 E-Tech Electric и показването на първите подробности за Renault 4 E-Tech Electric, френският производител разкри концептуалната версия на Twingo E-Tech Electric, която ще дебютира пред публика на автосалона в Париж.


Renault Twingo


Производство на Twingo, това, което е изключително електрическо и с потвърдена цена под 20 000 евро, започва през 2026 г. Засега моделът е само концепция, която  ще е много близка до серийния вариант. А неговата задача е да „спаси“ европейските електрически автомобили от напредъка на евтините китайските конкуренти.

Това е епохално предизвикателство, пред което е изправено Renault със своето електрическо подразделение Ampere и все по-усъвършенстваните индустриални и инженерни процеси, които значително ще намалят производствените разходи на новото Twingo.

Зад заоблените форми, вдъхновени от тези на първото Renault Twingo през 1992 г., се крие желанието на Renault да направи нов скок напред по отношение на изследванията и развитието. 


Renault Twingo

„Целта е начинът, по който се произвеждат електрически автомобили в Европа, да стане по-конкурентоспособен, като амбициозната ни цел е да предложим градски автомобил, задвижван от батерии, произведен на Стария континент, чиято каталожна цена е под 20 000 евро“, коментира главният изпълнителен дирестор на Renault - Лука де Мео.

Всъщност в момента единствените електрически автомобили, продавани под 20 000 евро в Европа, са Dacia Spring и Leapmotor T03 - и двата произведени в Китай. Над този ценови праг, от друга страна, са представителите на европейската „нова електрическа вълна“ като електрическите Fiat Grande Panda и Citroën e-C3, които се продават съответно за 24 900 и 23 900 евро.

Зад тази амбициозна цел Renault Twingo да стане най-икономичният от европейските електрически автомобили стои голямо планиране и индустриална стратегия, насочена към намаляване на производственото време и разходите на поточната линия. На практика, неспособен да се конкурира с Китай по отношение на разходите за труд, суровини и енергия, Renault се фокусира върху рафинирането, опростяването и ускоряването на производствените процеси с рецепта, съставена от различни съставки.

Renault Twingo


Основната съставка на тази рецепта е да се намали времето за производство на новото Twingo, което ще доведе до по-ниски разходи за компанията. Ако днес едно Renault Clio се сглобява за около 14 часа, а новото Renault 5 се нуждае от малко под 10 часа, електрическото Renault Twingo ще се нуждае от „много по-малко от 10 часа“, както каза шефът на марката Жил Ле Лорн, цитиран от Automotive News Europe.

За новото Twingo Renault реши да използва адаптирана версия на платформата AmpR Small, която вече е в основата на Renault 5 E-Tech Electric и Renault 4 E-Tech Electric. Следователно, Twingo ще използва стоманен корпус, който е формован по традиционни методи, а не с Гигапреса в стил Tesla.

Дялът на общите компоненти и части между Renault 5 и Twingo ще бъде 70 процента, което ще допринесе значително за намаляване на производственото време и разходите. Архитектурата на Twingo ще бъде основно същата като тази на R5, включително цялата предна част с намалена следа, но с твърда ос отзад вместо мултилинк.


Renault Twingo


Една известна фраза, приписвана на Юлий Цезар гласи: „Ако не можеш да победиш врага си, направи го свой приятел“. Горе-долу това направи Renault, като реши да разчита на китайски партньор за дизайна на новото Twingo. Цялата фаза на проекта ще отнеме само две години, време, описано като „рекорд“ от самия Де Мео. Вместо това производството ще бъде европейско.

За момента не е известно коя китайска компания ще помогне на Renault да ускори и намали разходите за разработка на новото Twingo. Решението идва, след като Volkswagen избра да не се присъедини към Renault в разработването на съвместен малък електрически автомобил, базиран на Twingo.

За производството на Renault Twingo от 2026 г. вече има споразумение със словенското правителство за използване на завода на Renault в Ново Место, фабриката, от която идват предишното Twingo и smart forfour и където сега се сглобява Clio. Планираният производствен капацитет на завода е 150 000 автомобила годишно.


0 от 500
  • #11
    0 rate up comment 1 rate down comment
    От село ( преди 1 месец )
    Като го гледам какво е ръбато не виждам изчистен дизайн в това рейно гринго
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Поправям се ( преди 1 месец )
    До #7. Объркал съм супер EOS с G класата. Ето отговора на Copilot, директно копиран. "През 2021 година, Mercedes-Benz продаде само 5 броя от своя електрически SUV модел EQC до края на календарната година". Въобще не е трудно да се провери всяка информация, стига да знаете български ( писмено или говоримо ). Да имате желание, и евентуално завършен втори клас. За съжаление трите условия се срещат изпълнение все по-рядко.
  • #9
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ама как каква ,то е ясно цаца и то 1 в големият тиган ще се загуби.
  • #8
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    "Ще, ще, ще, ще...." мечтите са безплатни, обещанията и те.
  • #7
    3 rate up comment 0 rate down comment
    до Нормално ( преди 1 месец )
    Като си такъв капацитет, ще ни посочиш ли дали има поне една част от "мнението" ти, което не е чиста измислица? Какви 2-3 години, като моделът дори още не е влязъл в продажба?
  • #6
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Мхм ... ( преди 1 месец )
    ако може да се нарече "изчистен дизайн" една настъпана жаба.
  • #5
    13 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Заложили са на изчистения дизайн от 90-те и това може само да ме радва. Дано и останалите производители го направят, вместо да се занимават с модерния в момента уродлив и начупен дизайн.
  • #4
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Много са му, а и номера струва 20к сме го играли, накрая нормално оборудван същия за 20к излиза 50к евро.
  • #3
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Нормално ( преди 1 месец )
    Когато Мерцедес пуснаха в производство електрическата G класа, преди 2 или 3 години, не помня, производствения им капацитет беше 50 броя за месец. Това беше края на годината, септември или октомври месец. До края на годината (3 или 4 месеца общо) бяха продали 5 (пет) броя. Циркове има всякакви..
  • #2
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    Ха ха ха - "Планираният производствен капацитет на завода е 150 000 автомобила годишно." - май са сложили големия тиган - да видим каква риба ще хванат :-)