Volkswagen Group of America ще изтегли в сервизите си около 6500 автомобила Audi e-tron GT и RS e-tron GT, както и 27 527 електрически седана Porsche Taycan заради възможно късо съединение в модула на батерията, който е произведен от корейската компания LG Energy Solution.
Документи, подадени в Националната администрация за безопасност на движението по пътищата на САЩ (NHTSA), показват, че колите на Audi вече са били ремонтирани през март 2024 г. След това данните за батерията са анализирани, за да се определи дали високоволтовият модул трябва да бъде сменен и на някои превозни средства действително са инсталирани нови модули LG.
Ново разследване показа, че отделните батерийни клетки могат да се повредят с течение на времето, което накара Audi да вкара тези електромобили в сервизите си. Решението на проблема ще включва актуализиране на софтуера за бордова диагностика, който може да следи аномалиите на батерията в реално време.
Ако бъде установен проблем, повредените модули ще бъдат заменени безплатно от дилърите на Audi. До приключване на подмяната собствениците се съветват да зареждат превозните си средства до не повече от 80% капацитет. Превозните средства, засегнати от сервизната акция, включват 4980 бройки от Audi e-tron GT от 2022-2024 г., произведени между март 2021 г. и декември 2023 г. На изтегляне подлежат също така 1519 автомобила Audi RS e-tron GT, произведени между март 2021 г. и февруари 2024 г.
На свой ред Porsche изтегля 27 527 електрически седана Taycan в САЩ поради същия проблем, като сервизната акция се отнася да версиите на модела, произведени от 2021 до 2024 г. И тук производителят ще трябва да актуализира софтуера, за да сведе до минимум рисковете от пожар. Смяната на акумулаторните блокове ще се извършва само ако се счете за необходимо след проверка.
По-рано Porsche обяви изтегляне на малък брой електрически превозни средства Taycan от 2024 г. поради дефектен софтуер на модула за управление на фаровете, предназначен за европейския пазар, който не отговаря на стандартите на САЩ.