IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо марките масово изтеглят автомобили заради камерите за задно виждане?

Проблемите са различни, както и производителите на самите системи

Сервизните акции заради дефектни камери за задно виждане изведнъж станаха широко разпространени. През последните месеци такива изтегляния на автомобили бяха инициирани от Ford, Volkswagen, Stellantis и Honda. И най-любопитното е, че колите от тези марки имат камери за задно виждане от различни доставчици. Така че не става въпрос само за една дефектна партида.


камери за заден ход


За да се разбере какво точно се случва, всеки случай трябва да бъде разгледан по-внимателно. През май, например, Ford изтегли близо 110 000 превозни средства, след като откри, че изображенията от камерата за задно виждане не се показват правилно поради електромагнитни смущения от мобилни телефони.

Малко след това Volkswagen Group трябваше да вкара в сервизите си 80 000 автомобила за модификация поради замръзване на картината или пълно изключване на изображението. Изтеглянето на Stellantis засегна почти 1,2 милиона превозни средства, на които изображенията от камерите за задно виждане не можеше да се покажат на с екрана на мултимедийната-система.

Накратко, проблемът не е в дефектните камери като такива, а в софтуера. От една страна, всички горепосочени проблеми не са чак толкова тежки. Това не са дефектни въздушни възглавници Takata или измами с дизелови двигатели. Всички проблеми могат да бъдат решени чрез обновяване на операционната система, но въпреки това все още има причини за безпокойство.

Проблемите с камерата за задно виждане са очевидно следствие от това, че автомобилите стават по-сложни, по-зависими от електрониката и в крайна сметка по-малко предвидими. А това само влошава положението, поне към момента.


0 от 500
  • #6
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До #4 ( преди 4 месеца )
    Откак имам камера, при паркиране или движение на заден ход, в огледалата почти не гледам. А тия "можещите" с камионите и бусовете ги знам, нема ли човек отвън да сигнализира в доста от случаите, може спокойно е човек да убиеш
  • #5
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Popa ot razgrad ( преди 4 месеца )
    До No4: каква е ползата да се научиш да правиш нещо по трудния начин, след като същото нещо може да се направи по много по-лесен начин???
  • #4
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    доста китайски автомобили нямат задно стъкло
  • #3
    4 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Камерта е удобство, но са лигавщини. Как толкова години нямаш проблем да се паркира и без камера? Аз като си карах и В и С категория, съм се учил без, и не съм имал проблеми дали с въшка, транспортер или камион. Не е лесно, но се учи.
  • #2
    12 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Ако не правеха колите като бункери с С-колона, дебела метър и миниатюрно задно стъкло + силно възходяща странична линия, нямаше да го има този проблем: гледаш си във вътрешното огледало за обратно виждане или през рамо и нещата "заспиват". Ама не: трябва да сме модерни, дизайнерски насочени, "джип"оподобни, да има екранче вътре да се фукаме, да се похвалим в кръчмата как сме си "ъпдейт"-вали (като че ли не можем да произнесем "осъвременили") системата и т.н. пр0ст0тии на съвремието... :-(
  • #1
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Само трябва да уточните, че в САЩ камерите за заден ход са закново задължителни за новите коли от години насам. Също така там ако камерата не работи и предизвикаш ПТП на заден ход, отговорността е на производителя на автомобила, така че ситуацията е да си такова таковата с тези камери. "Nany state", както казват по онзи край на света.