Сервизните акции заради дефектни камери за задно виждане изведнъж станаха широко разпространени. През последните месеци такива изтегляния на автомобили бяха инициирани от Ford, Volkswagen, Stellantis и Honda. И най-любопитното е, че колите от тези марки имат камери за задно виждане от различни доставчици. Така че не става въпрос само за една дефектна партида.
За да се разбере какво точно се случва, всеки случай трябва да бъде разгледан по-внимателно. През май, например, Ford изтегли близо 110 000 превозни средства, след като откри, че изображенията от камерата за задно виждане не се показват правилно поради електромагнитни смущения от мобилни телефони.
Малко след това Volkswagen Group трябваше да вкара в сервизите си 80 000 автомобила за модификация поради замръзване на картината или пълно изключване на изображението. Изтеглянето на Stellantis засегна почти 1,2 милиона превозни средства, на които изображенията от камерите за задно виждане не можеше да се покажат на с екрана на мултимедийната-система.
Накратко, проблемът не е в дефектните камери като такива, а в софтуера. От една страна, всички горепосочени проблеми не са чак толкова тежки. Това не са дефектни въздушни възглавници Takata или измами с дизелови двигатели. Всички проблеми могат да бъдат решени чрез обновяване на операционната система, но въпреки това все още има причини за безпокойство.
Проблемите с камерата за задно виждане са очевидно следствие от това, че автомобилите стават по-сложни, по-зависими от електрониката и в крайна сметка по-малко предвидими. А това само влошава положението, поне към момента.