fallback

Volkswagen ID.7 стигна рекорден пробег

Благодарение на системата Hypermiling електрическата кола измина 90 километра повече

Hypermiling е метод за максимизиране на икономиите на гориво или електроенергия. Наскоро беше използван, за да докаже, че дори електрическите автомобили, ако се използват по най-правилния начин, могат да осигурят дълъг пробег.

 

Точно от тази гледна точка трябва да бъде гледано постижението на Volkswagen ID.7, оборудван с батерия от 84 kWh. 794-километровото пътуване на ID.7 Pro S включваше 81-километрова обиколка на юг от Цюрих (Швейцария) - пътища, магистрални участъци и селски пътища. Осем различни шофьори се редуваха в теста, воден от Феликс Еголф. Той е експерт по каране на дълги разстояния с електрически автомобили.   Благодарение на внимателното шофиране, Феликс Еголф и неговият екипаж успяха да се справят много повече от декларираните от компанията 709 км автономност според (поне по протокола WLTP). Средната консумация е 10,3 kWh/100 км. И в този случай резултатът е по-добър от одобрената WLTP стойност, равна на 13,6 kWh/100 км.    

VW ID.7 Pro S  успя да постигне рекорда благодарение на своята аеродинамика, която може да се похвали с коефициент на съпротивление от 0,23  В зависимост от оборудването, електрическият седан има комбиниран WLTP разход между 16,2 и 13,6 kWh/100 км. С най-благоприятното за автономност оборудване обхватът на WLTP достига 709 км. 

Volkswagen уточнява, че настройката, използвана за теста, не е най-добрата налична по отношение на обхвата с едно зареждане. Тоест, може да очакваме и още!    

fallback
  • #10
    анонимен ( преди 1 час )
    Доколкото познаам района и стила на каране там надали някъде са карали с повече от 90. Въпроса е, че и моя 6-к ако го карам така, с 72л бака, ще измнна над 1000км (дава 4/100). Реално обаче, средно дава около 7.5 (на колнка засичам), изминавам 800км без проблеми и без да се ограничавам само до 90.
  • #9
    анонимен ( преди 1 час )
    На един автомобил като му намерите най-ниската възможна скорост при която е ефективен електродвигателя и имате брутално нисък разход при неизползваема скорост от около 30 км/ч. Там аеродинамиката за тоя мащаб въобще не се взима под внимание. Тя е фактор над 75 км/ч и най-вече при съвсем високи скорости 100-150 км/ч, където съпротивлението расте брутално. Така че това не е никакво постижение, а реклама, прикрита като новина.
  • #8
    До 2 ( преди 2 часа )
    "заредих за 5 мин. и газовия, и бензиновия резервоари и забравих за тази задача две седмици." На 12-тия ден колко ти е пробегът с бутилка и резервоар и колко ще ти струва зареждането им след два дни за следващите 1000 километра? С електромобила ВСЯКА сутрин тръгваш с реални 300 км пробег при нужда, ако знаеш че ще минаваш ежедневните 70 километра на ден и си заредил само на 80%. 1 000 км на 2 седмици ти струват 30 лв. за ток. 780 лв на година.
  • #7
    До гост ( преди 2 часа )
    Доколкото разбрах Ти караш със 180 по магистралата, но ти харчи 30 лв на 150 км седмично. Почти същото е. Колкото твоя автомобил харчи 5-6 на 100 при 180 км в час, толкова и електромобилите могат да минат пробега по каталог с магистрална скорост. Но пък се умълчавате, като заговорим за градско шофиране през зимата, докато оставяш автомобила да подгрява всяка сутрин, за да закараш малката до градината, вечерно време отново подгряваш автомобила преди да идеш да я вземеш и докато я чакаш.
  • #6
    анонимен ( преди 2 часа )
    Супер, ама направо още утре ще си продам колата да го взема това а и то направо е без пари!
  • #5
    анонимен ( преди 2 часа )
    ДО 3 - Най-чето между 65 до 75 км в час, на писта в която само се върти колата и се взимат под внимание 50 км. Защото видиш ли - в странт на чудеса, когато има лимит на скоростт, пвоечето офьори не карат на лимита или над него, ами карат на нещо средно между половината от лимита и лимита.
  • #4
    анонимен ( преди 2 часа )
    "WLTP"-ту на Нисана ми беше 362, ама знам, че при силен вяътр и водичка на пътя, 220 вече е ... границата. Итова, като карам с 95 на мигистралта МАКС.
  • #3
    Гост ( преди 3 часа )
    Винаги питам,с каква скорост е измерен "рекорда"?
  • #2
    анонимен ( преди 3 часа )
    10/100, 20/100, 30/100... нямат никакво значение. Важното е с колко стотинки изминавам един километър. При 100 000 вход (покупната цена на това ...ъ-ъ-ъ... нещо) и неясни цени на тока по зарядните през въпросните 709 км "съм вътре" за следващите (поне) 10 години. Да не говорим, че миналия месец за почивка (от София) до морето (т.е. път и обратно) плюс щъкане там, заредих за 5 мин. и газовия, и бензиновия резервоари и забравих за тази задача две седмици. Хайде да престанете с тези смешни ел. кари
  • #1
    Тези поне са честни ( преди 4 часа )
    Казали са, че са шофирали по начин по който никой няма да шофира в реалността. Да обясня преди РУК и компания да започнат да обясняват, че електромобилите харчат 30 на 100, което също може да бъде вярно но е толкова вероятно някой да ги постигне в реалността, колкото и да постигне 10 на 100. В реалността средния разход е малко под 20 за повечето шофьори.
fallback
Последни