„Матовите“ автомобили се връщат на мода - първоначално такова покритие се поставяше само на SUV-ове, но постепенно тенденция беше подета масово от производителите и тази боя вече се поставя на масови модели. Закупуването на такова превозно средство обаче означава бъдещи сериозни разходи за собственика.
Дори марка като Mercedes-Benz започна да подчертава спортните модификации с матов цвят. Големият баварски конкурент също периодично пускаше такива автомобили. Модата вече стигна и до Китай, където производителите активно стимулират търсенето и те активно залагат на анти-гланц още във фабриката.
Факт е, че това изглежда много атрактивно и привлича вниманието, но подобен подход крие някои неприятни особености, за които производителите не съобщава. На първо място, матовата кола се нагрява многократно по-бързо, тъй като боята не отразява слънчевите лъчи. А така интериорът се превръща във фурна за няколко минути.
Има обаче и друга опасност, която е далеч по-сериозна - матовото боядисване на автомобил не предполага нанасяне на лак. Ако той бъде сложен, тогава целият ефект ще се загуби, а самата боя ще изглежда посредствена. А липсата на лак означава отсъствие на допълнителна защита, която една боя осигурява.
В резултат на това дори едно обикновено пътуване на места, където мухи, малки камъчета, пясък и какво ли още не летят с два пъти по-висока носи цял куп изключително неприятни последици във формата на драскотини. В случая полирането е безсмислено, тъй като то трябва да бъде извършено на всеки сантиметър от каросерията.
Поставянето на фолио също е съмнително решение, тъй като той няма да залепне добре и ще изглежда грозно. Резултатът е стотици малки и не много малки драскотини, които развалят външния вид на автомобила. А единственият начин да се отървете от тях е пълно пребоядисване на пострадалия детайл, което в много случаи означава, че това ще се забелязва.