fallback

Нов проблем за VW - не може да прави евтин електромобил в Германия

Моделите с цена около 20 000 евро ще трябва да се произвеждат в чужбина

Volkswagen се сблъсква с трудности при производството на своите електрически превозни средства, чиято цена е около 20 000 евро, съобщава германското списание Spiegel.

Очакваше се Германия да стане мястото за производството на достъпните като електромобили, но високите разходи принуждават концернът да търси други варианти. Сред фаворитите са заводите в Португалия, Полша и Чехия и изглежда, че германските фабрики Цвикау и Емден, които в момента работят с по-малко от пълен капацитет, вече не са сред обсъжданите варианти.

Португалският завод в Палмела има най-голям шанс да спечели договора за производство на тези автомобили, които ще започнат да навлизат на пазара през 2027 г. За това помага и наличието на завод на VW за батерии във Валенсия, тъй като оттам превозът им до Португалия ще е по-лесен и по-евтин.

Всичко това това е поредният удар срещу концерна, който и без това има сериозни проблеми с профсъюзите от автомобилната индустрия в Германия, тъй като се готви да затвори повечето си заводи в страната и да съкрати поне 15 000 работници.

В същото време Volkswagen работи активно за намаляване на цената на своите електрически автомобили, като планира да се откаже от традиционните мултимедийни системи в полза на използването на смартфона на водача. Тази стратегия е подобна на тази, която Dacia използва за моделите си, а Stellantis прилага при Citroen e-C3.

fallback
  • #11
    до 10 ( преди 1 месец )
    Браво, ти обедини басните на Крилов и Лафонтен! Кой, къде и кога точно се реди за допотопна техника от 19 век, която върви на оцет, олио и пелети, която се чупи, пуши, тече, бучи, тресе и не върви? Кой иска да си дава парите за сервизи, консумативи и вносно гориво, дето 9 от 10 литра отиват в канала (другото са загуби, вместо да си подпомага родната икономика и енергетика? Кой иска да плаща глоби за всяко влизане в градовете на Европа с кола с гърне ? Има БДСМ мазохисти, ама се броят на пръсти.
  • #10
    Гост ( преди 1 месец )
    Фолксваген закриват заводи за електрокари,тези за ДВГ не смогват.За Фолксваген и Тойота по поръчка се чака година.
  • #9
    анонимен ( преди 1 месец )
    Да се отказват тогава и да закриват, и евтини коли с ДВГ не могат вече да си затварят заводите и дилърите да не се мъчат, те правят евтини пластмасарници и сега но им искат пари като на премум автомобил каквито не са.
  • #8
    Московские новости ( преди 1 месец )
    Трябва да изтърпят. Заради Украйна.
  • #7
    До 6 ( преди 1 месец )
    Правиш ли разлика между мултимедия и екран?
  • #6
    До по долния ( преди 1 месец )
    Нарича се удобство се ляк а и сигурност по сигурно е да тлееяш навигацията откоокото в телефона наричя св ергономия тъ пак
  • #5
    До РУК ( преди 1 месец )
    Ето как малко по малко разумните хора започваме да мислим еднакво, когато си споделяме разсъжденията. Малко по малко ще се съгласиш и с идеята, че така или иначе си платил стотина ( вероятно това ще е малка батерия в бъдеще) киловатчаса батерия в електромобила, от които ползваш само 10 - 20% на ден през по-голямата част от годината, спокойно можеш да ползваш тази батерия и за други цели, точно както си използваш телефона заедно с телевизора, музикалната уредба и автомобила.
  • #4
    РУК ( преди 1 месец )
    Не разбирам критиките към отпадането на мултимедията!Хем давате по 2-3000лв за телефон, хем искате да ви чарджат 2 пъти повече за нещо в колата което върши същата работа. После се оплавате, че сте дали 6-7000 за уж модерна мултимедия която неможела адекватно да се свърже с телефона и да ползвате фунциите на телефона... Реално на човек със среден клас смартфон му трябва добър екран и тонколини в колата.Навигация,музика,телефония всичко ви е в телефона ..
  • #3
    Алекс ( преди 1 месец )
    Ти да видиш.Фолксваген копира технологии от Дачия.А беше време,когато Голфо газеше безмилостно.
  • #2
    анонимен ( преди 1 месец )
    От Валенсия до Португалската граница са едни 800км, а до завода ги сложи 1000. Чехия и Полша са доста по-близо до Германия. Явно, работната ръка им идва скъпа. А за решението за ММС направо подигравка с клиентите. Защо направо не им дават колата на части (тип Лего) и те да си ги сглобяват сами?!
fallback
Последни