fallback

„Еърбъс на колите“ може да обедини Stellantis с Renault и BMW

Новият конгломерат ще промени европейския автомобилен пейзаж

През последните месеци отново се появиха слухове за потенциално сливане между Renault и Stellantis, подхранвайки спекулациите за създаването на нов огромен конгломерат, който ще промени европейския автомобилен пейзаж. Подобно действие ще събере 18 марки под един покрив и може да осигури икономиите от мащаба, необходими за справяне с настоящите предизвикателства на автомобилния сектор, особено при прехода към електрификация.

Идеята за този „Еърбъс на колите“ отдавна е привлекателна за политическите и индустриални лидери, особено във Франция. Изпълнителният директор на Renault, - Лука де Мео, е защитник на тази инициатива. В същото време обаче Карлос Тавареш - главен изпълнителен директор на Stellantis, изрази загриженост относно потенциалното събиране на марки и модели, тъй като се страхува, че това може да задуши иновациите чрез намаляване на конкуренцията. Тавареш също така посочи рисковете от управлението на прекалено голямо портфолио от марки.

Бързото развитие на автомобилния сектор може да премахне тези опасения, като основна причина е спешната необходимост от намаляване на разходите и конкуренция с китайските производители на автомобили. Renault вече си партнира с китайската Geely, докато Stellantis наскоро формира партньорство с Leapmotor. Сливането може потенциално да постави де Мео като главен изпълнителен директор на новата мегагрупа, ако сделката се материализира.

В контекста на това потенциално сливане нарастват спекулациите за по-широк стратегически съюз, включващ и BMW. На 15 октомври ще се проведе важна среща на върха, като се очаква в нея да участват Де Мео, Тавареш и главният изпълнителен директор на BMW - Оливер Ципсе. Тази среща, която се провежда веднага след автомобилното изложение в Париж, може да доведе до формирането на партньорство, насочено към консолидиране на европейската автомобилна индустрия.

Сключването на подобен тристранен пакт би могъл да позволи на Renault, Stellantis и BMW да обединят своите ресурси и технологии, осигурявайки единен фронт за справяне с предизвикателствата на електрификацията, нарастващия регулаторен натиск и конкуренцията от Азия. Със своя опит в електрическите превозни средства, BMW може да добави тежест на алианса, потенциално създавайки по-паневропейска инициатива.

Не е ясно обаче как участващите марки ще управляват разнообразните си портфолиа. Комбинирана група от 18 марки би била трудна за балансиране, особено с някои от по-слабите марки на Stellantis - Abarth и DS, които се борят да запазят пазарния си дял. Освен това, управлението на припокриващи се модели в рамките на една група може да представлява значително предизвикателство, както се вижда от текущата гама на Stellantis, където моделите на Peugeot, Opel и Fiat често споделят платформи и производствени съоръжения.

Факт е, че възможността за сливане на Renault-Stellantis остава спекулативна, но предстоящите седмици могат да дадат яснота дали този „Еърбъс на колите“ може да стане реалност. Независимо дали чрез сливане или стратегически съюз, европейският автомобилен сектор изглежда се насочва към по-съвместно бъдеще, за да оцелее на все по-конкурентен и развиващ се пазар.

fallback
  • #14
    Друг Гост ( преди 54 секунди )
    Според мен, за да работи платформената стратегия трябва да се набляга на дизайн и идентичност на марката- напр СУВ Бентли, Ламборгини, Ауди - за всеки си има клиенти... иначе като СЕАТ. В ниския клас рядко е успешна - ако са 2 марки става - едната по-луксозна, но ако са повече като в Стелантис....
  • #13
    Друг Гост ( преди 3 минути )
    До 11 - не знам колко горе-долу работи, но Стелантис го правят и сега им се сринаха печалбите. Пак ли да пробват?!? Просто да спрат платформата на Пежо-Ситроен, да я заменят с тази на Рено и да продължават в същия дух?!? Ако го направят мениджърите ще спечелят - ще вземат премии, акционерите също... и след няколко години.....
  • #12
    Гост ( преди 42 минути )
    На Митбъстъра му изгърмяха бушоните. Обяви антиелектриците за психопати.
  • #11
    Тинтири_минитири ( преди 1 час )
    До Друг Гост: За тях вече няма значение ще продават една и съща техника под различни брандове както в момента прави Стелантис. Просто добавят още няколко марки - тоест милиарди спестени от разработка, разходите им ще са само по правенето на различни емблеми :) всяка марка все още си има фенове и горе долу работи тая стратегия
  • #10
    Грета Тунберг ( преди 2 часа )
    На моят алфа чекист електрика митбъстъра не му действа.
  • #9
    Гост ( преди 2 часа )
    Тротинетката си зарежда Теслата с тази енергия.Имаше един детски филм преди 40 години "Призраци под виенското колело",където едно джудже чрез гняв произвеждаше електроенергия през носа си и захранваше прахосмукачката на вещицата.
  • #8
    Гост ( преди 2 часа )
    На Митбъстъра му изгърмяха бушоните. Обяви антиелектриците за психопати.
  • #7
    MythBuster=idiot ( преди 2 часа )
    Скоро Тесла ще празнува 20 милиона произведени Тесли годишно.
  • #6
    Грета Тунберг ( преди 2 часа )
    Митичния няма деца,още съм девствена.На него все Тесли са му в главата.
  • #5
    Друг Гост ( преди 2 часа )
    До 4 - идеята ми е, че им се покриват моделите и пазарите
fallback
Последни