IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

„Еърбъс на колите“ може да обедини Stellantis с Renault и BMW

Новият конгломерат ще промени европейския автомобилен пейзаж

През последните месеци отново се появиха слухове за потенциално сливане между Renault и Stellantis, подхранвайки спекулациите за създаването на нов огромен конгломерат, който ще промени европейския автомобилен пейзаж. Подобно действие ще събере 18 марки под един покрив и може да осигури икономиите от мащаба, необходими за справяне с настоящите предизвикателства на автомобилния сектор, особено при прехода към електрификация.


BMW


Идеята за този „Еърбъс на колите“ отдавна е привлекателна за политическите и индустриални лидери, особено във Франция. Изпълнителният директор на Renault, - Лука де Мео, е защитник на тази инициатива. В същото време обаче Карлос Тавареш - главен изпълнителен директор на Stellantis, изрази загриженост относно потенциалното събиране на марки и модели, тъй като се страхува, че това може да задуши иновациите чрез намаляване на конкуренцията. Тавареш също така посочи рисковете от управлението на прекалено голямо портфолио от марки.

Бързото развитие на автомобилния сектор може да премахне тези опасения, като основна причина е спешната необходимост от намаляване на разходите и конкуренция с китайските производители на автомобили. Renault вече си партнира с китайската Geely, докато Stellantis наскоро формира партньорство с Leapmotor. Сливането може потенциално да постави де Мео като главен изпълнителен директор на новата мегагрупа, ако сделката се материализира.

В контекста на това потенциално сливане нарастват спекулациите за по-широк стратегически съюз, включващ и BMW. На 15 октомври ще се проведе важна среща на върха, като се очаква в нея да участват Де Мео, Тавареш и главният изпълнителен директор на BMW - Оливер Ципсе. Тази среща, която се провежда веднага след автомобилното изложение в Париж, може да доведе до формирането на партньорство, насочено към консолидиране на европейската автомобилна индустрия.

Сключването на подобен тристранен пакт би могъл да позволи на Renault, Stellantis и BMW да обединят своите ресурси и технологии, осигурявайки единен фронт за справяне с предизвикателствата на електрификацията, нарастващия регулаторен натиск и конкуренцията от Азия. Със своя опит в електрическите превозни средства, BMW може да добави тежест на алианса, потенциално създавайки по-паневропейска инициатива.

Не е ясно обаче как участващите марки ще управляват разнообразните си портфолиа. Комбинирана група от 18 марки би била трудна за балансиране, особено с някои от по-слабите марки на Stellantis - Abarth и DS, които се борят да запазят пазарния си дял. Освен това, управлението на припокриващи се модели в рамките на една група може да представлява значително предизвикателство, както се вижда от текущата гама на Stellantis, където моделите на Peugeot, Opel и Fiat често споделят платформи и производствени съоръжения.

Факт е, че възможността за сливане на Renault-Stellantis остава спекулативна, но предстоящите седмици могат да дадат яснота дали този „Еърбъс на колите“ може да стане реалност. Независимо дали чрез сливане или стратегически съюз, европейският автомобилен сектор изглежда се насочва към по-съвместно бъдеще, за да оцелее на все по-конкурентен и развиващ се пазар.


0 от 500
  • #16
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Дзвер ( преди 1 месец )
    Дето се пееше в една песен - "Do the brand new thing"! Барабар с целият смисъл на песента :)))
  • #15
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Лео ( преди 1 месец )
    Стелантис имат твърди позиции в САЩ това ги прави устойчиви за сега, знаем че там пазара не се влияе от китайците. В Европа нещата са по различи , угаждане на всички но не и на себе си .
  • #14
    8 rate up comment 0 rate down comment
    До РУК ( преди 1 месец )
    ". нещата се променят, за съжаление към лошо. Кларксън е прав!" Лошо за кого? Едно и също нещо може да е и добро и лошо в зависимост от гледната точка. Кларксън е динозавър с динозавърско мислене, а динозаврите сте/сме на изчезване. И ако тебе те притеснява, че младото поколение е тръгнало към лошо защото ще сменя технологиите на автомобилите, за мен това няма никакво значение и не е лошо, а добро. Лошото е че се опитвате да им налагате традиции в колите а не във възпитанието и образованието.
  • #13
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Все едно огънят от кабината да подпали къщата, а обитателите да го затрупат с дърва с надеждата да угасне. Европейските производители от години имат раздути структури, изпуснали са синдикатите и задушават иновациите заради страх да не уплашат староте си клиенти. Тези проблеми няма да се решат с наливане на бензин в огъня.
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Иван ( преди 1 месец )
    До 2, Рено им трябва за техниката на GTR може би
  • #11
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    При Еърбъс е друго - там се продава на бизнес и критериите са ясни - цена на самолета и себестойност на пътуването. При колите е друго. На мен ми е интересно какво мисли френското правителство - то е голям акционер и в Рено и в Стелантис - ако след сливането решат да затварят заводи няма да са доволни
  • #10
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Интересно кога такова обединение е сработило в автомобилната история. Бритиш Лейланд ли, ГМ ли, Стелантис ли? Като се обединят ще получат огромна структура с гъвкавост и повратливост на гранитно паве. Еърбъс функционира благодарение на политически междудържавни договорки и протекции.
  • #9
    6 rate up comment 1 rate down comment
    РУК ( преди 1 месец )
    Звучи като грешка,но знае ли се ... Клиентите се променят, тикток поколението ще станат пълнолетни и ще си купуват коли.Катастрофа.Те не се интересуват от традиции,идентичност. Важно е коя звезда,коя инфлуенсърка в какво се е снимала.Аз например не бих си купил новата Супра. Това не е Супра, не е Тойота, а ребрандирано БМВ. И какво от това.Една камара народ си мисли,че кара наследника на оная яката кола от Бързи и Яростни ... нещата се променят, за съжаление към лошо. Кларксън е прав!
  • #8
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    Според мен, за да работи платформената стратегия трябва да се набляга на дизайн и идентичност на марката- напр СУВ Бентли, Ламборгини, Ауди - за всеки си има клиенти... иначе като СЕАТ. В ниския клас рядко е успешна - ако са 2 марки става - едната по-луксозна, но ако са повече като в Стелантис....
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    До 11 - не знам колко горе-долу работи, но Стелантис го правят и сега им се сринаха печалбите. Пак ли да пробват?!? Просто да спрат платформата на Пежо-Ситроен, да я заменят с тази на Рено и да продължават в същия дух?!? Ако го направят мениджърите ще спечелят - ще вземат премии, акционерите също... и след няколко години.....