fallback

„Еърбъс на колите“ може да обедини Stellantis с Renault и BMW

Новият конгломерат ще промени европейския автомобилен пейзаж

През последните месеци отново се появиха слухове за потенциално сливане между Renault и Stellantis, подхранвайки спекулациите за създаването на нов огромен конгломерат, който ще промени европейския автомобилен пейзаж. Подобно действие ще събере 18 марки под един покрив и може да осигури икономиите от мащаба, необходими за справяне с настоящите предизвикателства на автомобилния сектор, особено при прехода към електрификация.

Идеята за този „Еърбъс на колите“ отдавна е привлекателна за политическите и индустриални лидери, особено във Франция. Изпълнителният директор на Renault, - Лука де Мео, е защитник на тази инициатива. В същото време обаче Карлос Тавареш - главен изпълнителен директор на Stellantis, изрази загриженост относно потенциалното събиране на марки и модели, тъй като се страхува, че това може да задуши иновациите чрез намаляване на конкуренцията. Тавареш също така посочи рисковете от управлението на прекалено голямо портфолио от марки.

Бързото развитие на автомобилния сектор може да премахне тези опасения, като основна причина е спешната необходимост от намаляване на разходите и конкуренция с китайските производители на автомобили. Renault вече си партнира с китайската Geely, докато Stellantis наскоро формира партньорство с Leapmotor. Сливането може потенциално да постави де Мео като главен изпълнителен директор на новата мегагрупа, ако сделката се материализира.

В контекста на това потенциално сливане нарастват спекулациите за по-широк стратегически съюз, включващ и BMW. На 15 октомври ще се проведе важна среща на върха, като се очаква в нея да участват Де Мео, Тавареш и главният изпълнителен директор на BMW - Оливер Ципсе. Тази среща, която се провежда веднага след автомобилното изложение в Париж, може да доведе до формирането на партньорство, насочено към консолидиране на европейската автомобилна индустрия.

Сключването на подобен тристранен пакт би могъл да позволи на Renault, Stellantis и BMW да обединят своите ресурси и технологии, осигурявайки единен фронт за справяне с предизвикателствата на електрификацията, нарастващия регулаторен натиск и конкуренцията от Азия. Със своя опит в електрическите превозни средства, BMW може да добави тежест на алианса, потенциално създавайки по-паневропейска инициатива.

Не е ясно обаче как участващите марки ще управляват разнообразните си портфолиа. Комбинирана група от 18 марки би била трудна за балансиране, особено с някои от по-слабите марки на Stellantis - Abarth и DS, които се борят да запазят пазарния си дял. Освен това, управлението на припокриващи се модели в рамките на една група може да представлява значително предизвикателство, както се вижда от текущата гама на Stellantis, където моделите на Peugeot, Opel и Fiat често споделят платформи и производствени съоръжения.

Факт е, че възможността за сливане на Renault-Stellantis остава спекулативна, но предстоящите седмици могат да дадат яснота дали този „Еърбъс на колите“ може да стане реалност. Независимо дали чрез сливане или стратегически съюз, европейският автомобилен сектор изглежда се насочва към по-съвместно бъдеще, за да оцелее на все по-конкурентен и развиващ се пазар.

fallback
  • #6
    Тинтири_минитири ( преди 1 месец )
    До Друг Гост: За тях вече няма значение ще продават една и съща техника под различни брандове както в момента прави Стелантис. Просто добавят още няколко марки - тоест милиарди спестени от разработка, разходите им ще са само по правенето на различни емблеми :) всяка марка все още си има фенове и горе долу работи тая стратегия
  • #5
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    До 4 - идеята ми е, че им се покриват моделите и пазарите
  • #4
    Тинтири_минитири ( преди 1 месец )
    до Другия Гост: Всъщност в момента Рено са с едни гърди чашка ДД напред пред Стелантис. Последните им модели са много ама много добре измислени коли за разлика от шит-а на Пежо и всичките му европейски деривати с пренабити емблеми...
  • #3
    Чук ( преди 1 месец )
    Аз такованка...нама "обединяване" то е за балъците, има поглъщане, ай сичку убуу на Б(ърка) М(асло" с В(ода) ))))), яките "премиуми....
  • #2
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    Уха... какви премии ще вземат :-) Поне Стелантис не си ли взеха поука от последното сливане?!? Стелантис да разменят по малко акции с БМВ за да може Мазерати и Додж да използва технологии от БМВ, а малките БМВ-та и Мини от Стелантис ми се струва добра идея, но за какво им е Рено?!?
  • #1
    Тинтири_минитири ( преди 1 месец )
    Демек всичките 18 ще произвеждат една и съща електродомакинска посуда на метода ширпотреба! Развива се автомобилния бранш в Европа, по-видно е от всякога :D :D :D Еми мерси ама аз вече завивам към Азия Тойота или Кия! 25 години се радвах на гербанския инженеринг и качество. Шайка ментално увредени решиха да го убият... да си берат гайлето! (въпреки, че накрая всички заедно ще плащаме за глупостта им!!!)
fallback
Последни