fallback

Шефът на AMG е уверен, че купувачите на V8 ще преминат към електромобили

Хората си купуват коли с 8 цилиндъра заради технологиите, категоричен е Михаел Шийбе

Преди време шефът на Mercedes-AMG Михаел Шийбе направи доста противоречиво изявление, като сравни 4-цилиндровите хибриди, разработвани от компанията му, със смартфони. Сега той отново изненада публиката, като заяви, че клиентите на AMG няма да имат проблеми с преминаването от голям V8 двигател към електрическо задвижване.

„Клиентите, които дойдоха при марката AMG, не дойдоха, защото просто искаха да имат голям двигател. Те дойдоха, защото харесаха технологията, която вложихме в колата. Така че, когато става въпрос за електрическо шофиране, аз съм убеден, че клиентите ще приемат тази технология, защото тя ще бъде най-новата и най-добрата, която могат да получат", обясни Шийбе, цитиран от Autocar.

С подобни изявление от AMG явно искат да ни убедят, че тяхната клиентела се състои от хора, които дават приоритет на технологиите. Ако най-новите разработки нямат двигател с вътрешно горене, клиентите очевидно ще преминат към електромобили. Рано или късно философията „един човек, един двигател“ ще приключи и изглежда, че в Афалтербах вярват, че хората няма да се поколебаят да приемат електромобилите, стига да имат най-новите технологии.

Двигателят V8 обаче няма да умре скоро. AMG вече съобщи, че все още работи върху нови осемцилиндрови модели, като един от моделите, които ще получат такъв мотор е следващият CLE63. Първоначално този модел трябваше да бъде с хибриден 4-цилиндров агрегат, но слабото търсене на C63 принуди германците да променят плановете си.

Засега няма точни данни за продажбите на C63, но огромните отстъпки в Германия показват, че моделът е много популярен. C63 не е единственият AMG, който губи своя V8, тъй като и GLC63 се отказа от 4,0-литровия агрегат с двойно турбо. Освен това Mercedes вече обяви, че следващото E63 няма да има осем цилиндъра.

fallback
  • #19
    До 15 ( преди 3 часа )
    Кажи кой е този град за да ти кажа 5-10 места на които можеш да спреш да заредиш 100 километра за пет минути и да продължиш? Не знам дали си поглеждал картата на България но бързите зарядни станции са буквално навсякъде. Буквално. Без преувеличения. За да закъсаш трябва да си достатъчно кух за да не си оставиш поне 20-30 км пробег преди да потърсиш зарядна станция и да си роден като най-големия крак за да си се оказал в една от петте дупки на които няма зарядна станция на 20 км от тебе. .
  • #18
    РУК ( преди 3 часа )
    До 14 - започваш да си противоречиш!Многократно си твърдял, че електричките ще стават по-добри и по-евтини. Т.с. би трябвало кола която днес струва 45К евро и има 400км пробег със зареждане от 20 до 80% за 30 мин, след няколко години за същите пари да е с поне 600км пробег, 200кг по лека, и зареждане за 15 мин. Какво прагматично има да си купиш стара технология за същите пари.Тези които си купуват технология заради това да имат най-новото не формират 50% от трафика
  • #17
    анонимен ( преди 3 часа )
    Това няма как да стане, може да си ги купят но никога не може да ги заместят с който и да е електромобил поради теглото, рязкото вдигане на разхода на ток над 120 и хиляди други причини. Има един тип хора които скачат на всичко ново, доста лесно се манипулират та те вече си купиха електрички без да проверят какво им е нужно и какво предлагат. Тези хора свършиха, сега трябва да се преборят за масовият потребител но сори аз 80к за сапунерка нямам.
  • #16
    До 13 ( преди 3 часа )
    Все още не мога да разбера гледната ти точка? Ако днес според европейските изисквания при 10 000 автомобила са изградени зарядни станции които могат да обслужват 100 000 електромобила, които са прогнозирани за България през 2030 година, какъв според тебе ще е проблемът през следващите 5 години? Няма да бъде изградена нито една зарядна станция повече? Или ще има повече от 100 000 електромобила Бройката си я измислих току-що и вероятно не отговаря на прогнозираната бройка.
  • #15
    РУК ( преди 3 часа )
    До 12 - и понеже гледната ти точка е от неща на хартия.Постави се в следната ситуация - извадил си 45К Евро,имаш електричка,имаш страхотна,празна инфраструктира.Живееш в малък град, на 150км от Пловдив или София,където са най-близките добри болници около теб.Прибираш се вкъщи,колата на 10%,мушкаш я в контакта.Детето вдига температура,караш го в поликлиниката.Казват ти - веднага го водете в Пловдив.Ти имаш ток за 50км ... как ти помага инфраструктурата в България "говоря за днес"
  • #14
    До 11 ( преди 3 часа )
    Относно остаряването на технологиите, това не важи само за електромобилите, а за всяка високотехнологична стока, която остарява още в момента в която я изкараш от магазина. Хората които целенасочено си купуват такива стоки, с нетърпение чакат новия модел, за да си го купят и не мислят за парите. Прагматичните хора си купуват остаряла и изпитана технология, която освен че е по-евтина и надеждна, няма шансове да остарее след 5 години, защото е остаряла още преди 10. Хората са различни.
  • #13
    РУК ( преди 3 часа )
    До 12 - проблем със зарядните сега няма,защото на 10 000 автомобила по Тракия я ползват 10 и 9 от тях са седели 24 часа на шуко контакта преди пътуването за да спестят 10лв.Проблема е,че кола не се купува само за днес.Проблема е, че твоята гледна точка е "някой там си купува електричка и има да я зарежда ей там".А не е гледна точка на човек който трябва да извади 40-50К евро от семейния бюджет или да я изплаща 5-6 години.
  • #12
    До 11 ( преди 3 часа )
    Повече от очевидно е, че проблеми със зарядната инфраструктура няма да има и след 2030 година, когато повечето хора които си купуват чисто нов автомобил, вече ще са го сменили поне веднъж.
  • #11
    РУК ( преди 4 часа )
    До 10 - какво значи "говоря за днес" ... една кола за 40К евро+ се купува за 5-8-10 години. Как може да очакваш от хората да хвърлят такива пари първо без да са сигурни как ще могат да си я ползват след 5 години, второ като са сигурни, че след 5 години колата им ще е тотален *** от към технологии на батерията -тегло,плътност,пробег,време за зареждане.Проблема в БГ не е толкова финансов!Проблем няма,просто пазара не е изкривен от забрани и субсидии,затова и електрички не се продават толкова
  • #10
    До 8 ( преди 4 часа )
    Това е вярно. Но все пак човека говори за днес. Аз също говоря за днес. Дано да си прав и и в скоро време да имаме повече електромобили отколкото в Европа са предвидили че ще имаме през 2030, когато са правили прогнозите колко електромобили ще има в България през 2030 за да им предвидят зарядни станции. За съжаление съм по-голям песимист от тебе и смятам, че в България дълги години ще има повече зарядни отколкото електромобили, които да зареждат на тях
fallback
Последни