fallback

Прогноза: Продажбите на електрически автомобили скоро ще се повишат

Причините - по-строгите стандартни за вредни емисии, както и появата на по-евтини модели

Пазарът на електрически автомобили може би е в зората на нова ера. Очевидно 2025 г. ще отбележи възстановяване на продажбите на автомобили с нулеви емисии в Европа. Причините са различни, но според прогнозите годината ще приключи с пазарен дял на BEV (електрически превозни средства с батерии) между 20% (BloombergNEF) и 24% (неправителствена организация „Transport & Enviroment“).?

Следователно ръстът ще бъде значителен, ако вземем предвид, че данните за първата половина на 2024 г. показват, че електрическите автомобили са заседнали на ниските 13,3%, дори по-малко обнадеждаваща цифра, ако я сравним с 13,8%, регистрирани през първите шест месеца на 2023. Нещата обаче са на път да се променят, като причините са няколко.

Появата на нови модели

На първо място, това е пристигането на значителен брой електрически автомобили, чиято цена е под 25 000 евро. Засега това са Dacia Spring, Citroën e-C3, бъдещият Leapmotor T03 и няколко други. До няколко месеца ще бъдат добавени атрактивни модели като електрическото Renault 5, Fiat Grande Panda, Hyundai Inster и др. Накратко, пазарът ще расте и обемите почти автоматично ще се увеличават.

Тогава ще има все повече и повече евтини китайски електрически конкуренти. Те също така ще помогнат за раздвижването на пазара и ще накарат производителите на традиционни автомобили да предлагат автомобили с нулеви емисии на цени под 25 000 евро, а в някои случаи и 20 000 евро.

Ефектът от глобите върху прекомерните емисии

Но има и друг фактор, който ще стимулира растежа на електрическите автомобили в Европа. Това са въвеждането на по-строги ограничения на емисиите и съответните санкции. Според „Transport & Enviroment“ през последните години производителите са се съсредоточили върху печалбите, максимизирайки приходите от продажбата на автомобили с конвенционално задвижване. Това е една от причините, поради които от 2022 г. до 2024 г. електрическите коли претърпяха по-бавен бум от очакваното.

Въвеждането на нови санкции и ограничения на емисиите - от 116 гр/км CO2 на 94 гр/км CO2, тази търговска стратегия вече не може да бъде приложена. Глобите, налагани за бензинови и дизелови модели, които надвишават новите стойности, ще бъдат такива, че ще заличат така търсената допълнителна печалба. Единственото решение са по-малко замърсяващи модели. Това са хибриди, разбира се, но и чисто електрически. И как да го направим? С отстъпки, промоции и намаления на цените.

Именно електрическите автомобили ще играят основна роля за намаляване на вредните емисии при различните марки. Според проучване на T&E през следващата година емисиите на CO2 от продадените автомобили ще бъдат с 20% по-ниски от сегашните. 60% от това намаление ще се дължи на BEV, докато останалите 40% ще дойдат от напълно хибридни и plug-in хибридни автомобили, които също ще отбележат значителен ръст.

fallback
  • #5
    До 4 ( преди 1 месец )
    Ако се използва само в града, за какво ти е въобще хибрид? За себестойността на двигателя, скоростната кутия, изпускателните и охладителни системи и системите за пречистване на отработените газове, ще получиш толкова много допълнителен капацитет на батерията, че няма къде да я събереш в автомобила, нито пък ти е нужна толкова голяма батерия. Особено ако се зареждат бързо, което не може да стане с хибридна батерия.
  • #4
    Факт ( преди 1 месец )
    Нормално отдавна предвиденото от мен се случва.Автомобила се ползва в 96% от времето в града за ходене на работа.А в градовете двг особено дизелите нямат никакъв шанс срещу хибрид или електрика.Немците са Свършени! Запомнете го Свършени!!!
  • #3
    Гост ( преди 1 месец )
    Не върви бизнеса електрици. Ще слушате Акио Тойода
  • #2
    РУК ( преди 1 месец )
    Аз съм сигурен, че Dacia Spring, Citro
  • #1
    анонимен ( преди 1 месец )
    От 15% дял през 2023г на 22% през 2025
fallback
Последни