fallback

Прогноза: Продажбите на електрически автомобили скоро ще се повишат

Причините - по-строгите стандартни за вредни емисии, както и появата на по-евтини модели

Пазарът на електрически автомобили може би е в зората на нова ера. Очевидно 2025 г. ще отбележи възстановяване на продажбите на автомобили с нулеви емисии в Европа. Причините са различни, но според прогнозите годината ще приключи с пазарен дял на BEV (електрически превозни средства с батерии) между 20% (BloombergNEF) и 24% (неправителствена организация „Transport & Enviroment“).?

Следователно ръстът ще бъде значителен, ако вземем предвид, че данните за първата половина на 2024 г. показват, че електрическите автомобили са заседнали на ниските 13,3%, дори по-малко обнадеждаваща цифра, ако я сравним с 13,8%, регистрирани през първите шест месеца на 2023. Нещата обаче са на път да се променят, като причините са няколко.

Появата на нови модели

На първо място, това е пристигането на значителен брой електрически автомобили, чиято цена е под 25 000 евро. Засега това са Dacia Spring, Citroën e-C3, бъдещият Leapmotor T03 и няколко други. До няколко месеца ще бъдат добавени атрактивни модели като електрическото Renault 5, Fiat Grande Panda, Hyundai Inster и др. Накратко, пазарът ще расте и обемите почти автоматично ще се увеличават.

Тогава ще има все повече и повече евтини китайски електрически конкуренти. Те също така ще помогнат за раздвижването на пазара и ще накарат производителите на традиционни автомобили да предлагат автомобили с нулеви емисии на цени под 25 000 евро, а в някои случаи и 20 000 евро.

Ефектът от глобите върху прекомерните емисии

Но има и друг фактор, който ще стимулира растежа на електрическите автомобили в Европа. Това са въвеждането на по-строги ограничения на емисиите и съответните санкции. Според „Transport & Enviroment“ през последните години производителите са се съсредоточили върху печалбите, максимизирайки приходите от продажбата на автомобили с конвенционално задвижване. Това е една от причините, поради които от 2022 г. до 2024 г. електрическите коли претърпяха по-бавен бум от очакваното.

Въвеждането на нови санкции и ограничения на емисиите - от 116 гр/км CO2 на 94 гр/км CO2, тази търговска стратегия вече не може да бъде приложена. Глобите, налагани за бензинови и дизелови модели, които надвишават новите стойности, ще бъдат такива, че ще заличат така търсената допълнителна печалба. Единственото решение са по-малко замърсяващи модели. Това са хибриди, разбира се, но и чисто електрически. И как да го направим? С отстъпки, промоции и намаления на цените.

Именно електрическите автомобили ще играят основна роля за намаляване на вредните емисии при различните марки. Според проучване на T&E през следващата година емисиите на CO2 от продадените автомобили ще бъдат с 20% по-ниски от сегашните. 60% от това намаление ще се дължи на BEV, докато останалите 40% ще дойдат от напълно хибридни и plug-in хибридни автомобили, които също ще отбележат значителен ръст.

fallback
  • #24
    Всяко зло за добро ( преди 6 минути )
    Спадът в цената на литиевите батерии стимулира тяхното внедряване в мрежата. Според изследователската група BloombergNEF средната цена на стационарните литиеви батерии за киловатчас съхранение е спаднала с около 40% между 2019 и 2023 г. Световното забавяне в продажбите на електрически автомобили, които използват подобни технологии, накара производителите да проявят по-голям интерес към съхранението в мрежата.
  • #23
    От тази сутрин ( преди 7 минути )
    Следващият бизнес с чиста енергия за трилиони долари....Мрежовите батерии най-накрая започнаха да се развиват ... 28 септември 2024 08:47. Консултантската фирма Bain изчислява, че пазарът за съхранение в мрежата би могъл да се разрасне от около 15 млрд. през 2023 г. до между 200 и 700 млрд. до 2030 г. и между 1 и 3 трлн. до 2040 г.
  • #22
    До шментъри ( преди 16 минути )
    Освен това си в голяма грешка, че цените на тока зависи от това дали пече слънце. В момента слънцето пече също колкото печеше през седмицата, но тогава цените не бяха ниски, защото търсенето беше повече от предлагането. Всяка вечер в 19 и 20 часа цените на тока са по-високи заради пикът на потреблението като се приберат хората. Включително днес, когато от 10 стотинки с всички такси в момента, само след 6 часа, ще е 42 ст. В понеделник бяха 85 ст.
  • #21
    Абе тинтири ( преди 23 минути )
    Вероятно си пропуснал, че от 0 MWh батерии само до преди десетина дни към енергийната ни система само за последната седмица бяха добавени 2 батерии с общ капацитет 110MWh, които да балансират системата като се скрие слънцето или по-скоро, когато цените са високи заради повишено търсене. До края на годината се очаква техния капацитет да бъде удвоен, което ще замести като мощност една от турбините на ПАВЕЦ Чаира. Вече е много по-лесно бързо и евтино да се инсталират батерии вместо ВЕЦ и ПАВЕЦ
  • #20
    Гостенино психопат ( преди 29 минути )
    Не ти се отдава с лъжите! Цената на тока на борсата е една и съща и за Германия и за България. Разликата в крайната цена идва от таксите за пренос и данъците. В България такса пренос е 6 стотинки без ДДС, а ДДС е 20% което е допълнителни 1,2 ст. Допълнителна една две стотинки се плащат и на търговец и това е. Останалото е цената на тока на борсата, която в момента е 1,98 лв, което преди малко погрешно интерпретирах като 2 ст., но всъщност е 0,2 ст. Крайна цена за фирми под 10 ст с всички такси
  • #19
    Тинтири_минитири ( преди 30 минути )
    16ти... абе момче вземи се завивай най-накрая като лягаш :) Днес цената на тока ти е ниска щото пече - утре е облачно и твоите 2 стотинки стават 200. А облачните дни преобладават. А специално на теб баланс на системата ти правят ВЕЦ и те до един са празни - под санитарния минимум заради тия климатични простотии дето пробутвате
  • #18
    Тинтири_минитири ( преди 33 минути )
    И не един а цели два мърмота завиват шоколада... Дачия Спринг е кола, която трябва да струва около 20 000 лева за базовия модел, те ти я продават за 50 хил с обяснението, че е евтина... а пробега и е меко казано смешен, с колелото ще мина повече днес. При стагнираща икономика в целия ЕС и особено в Еврозоната точно виждам как всички хукват за електрички... няма да стане дори за климатично-зомбирания европеец. А надуването на глобите е нищо повече от ГНУСЕН ЕВРО-ФАШИЗЪМ!!! Но за роби, става!
  • #17
    MythBuster=idiot ( преди 48 минути )
    Пригответе се за цените на свободния пазар,в Германия цената за народа е 0,50 евро/квтч.
  • #16
    анонимен ( преди 1 час )
    Хубаво е да си набиете много добре в главите мисълта, че колкото повече стават батериите, толкова по-евтин ще е тока. Разбира се има и лоши страни. Периодите на Нулевите и отрицателни цени ще намалеят с увеличаването на батериите, защото точно тогава ще зареждат. Но това също не е лоша новина, защото ще породи махаловидното действие с увеличаване на инсталираните фотоволтаици, които ще печелят повече ако няма нулеви цени. И люш люш на махалото, батериите и ФЕЦ ще се увеличават, а ТЕЦ ще намаляв
  • #15
    До 14 ( преди 1 час )
    От къде стигна до гениалния извод, че при увеличаване на мощностите на инсталираните фотоволтаици, както и на капацитета и мощностите на инсталираните батерии, цената на токът ще се вдига, а няма да пада? Знаеш ли на колко плащат токът фирмите точно в момента? Плащат го на 8 пъти по-ниска цена, отколкото битовете потребители. След един час ще плащат на безкрайно по-ниска цена, защото ако в момента цената на тока е 2 стотинки, то от 13:00 до 16:00 е 0 стотинки. И такса пренос е по-ниска за тях
fallback
Последни