fallback

Прогноза: Продажбите на електрически автомобили скоро ще се повишат

Причините - по-строгите стандартни за вредни емисии, както и появата на по-евтини модели

Пазарът на електрически автомобили може би е в зората на нова ера. Очевидно 2025 г. ще отбележи възстановяване на продажбите на автомобили с нулеви емисии в Европа. Причините са различни, но според прогнозите годината ще приключи с пазарен дял на BEV (електрически превозни средства с батерии) между 20% (BloombergNEF) и 24% (неправителствена организация „Transport & Enviroment“).?

Следователно ръстът ще бъде значителен, ако вземем предвид, че данните за първата половина на 2024 г. показват, че електрическите автомобили са заседнали на ниските 13,3%, дори по-малко обнадеждаваща цифра, ако я сравним с 13,8%, регистрирани през първите шест месеца на 2023. Нещата обаче са на път да се променят, като причините са няколко.

Появата на нови модели

На първо място, това е пристигането на значителен брой електрически автомобили, чиято цена е под 25 000 евро. Засега това са Dacia Spring, Citroën e-C3, бъдещият Leapmotor T03 и няколко други. До няколко месеца ще бъдат добавени атрактивни модели като електрическото Renault 5, Fiat Grande Panda, Hyundai Inster и др. Накратко, пазарът ще расте и обемите почти автоматично ще се увеличават.

Тогава ще има все повече и повече евтини китайски електрически конкуренти. Те също така ще помогнат за раздвижването на пазара и ще накарат производителите на традиционни автомобили да предлагат автомобили с нулеви емисии на цени под 25 000 евро, а в някои случаи и 20 000 евро.

Ефектът от глобите върху прекомерните емисии

Но има и друг фактор, който ще стимулира растежа на електрическите автомобили в Европа. Това са въвеждането на по-строги ограничения на емисиите и съответните санкции. Според „Transport & Enviroment“ през последните години производителите са се съсредоточили върху печалбите, максимизирайки приходите от продажбата на автомобили с конвенционално задвижване. Това е една от причините, поради които от 2022 г. до 2024 г. електрическите коли претърпяха по-бавен бум от очакваното.

Въвеждането на нови санкции и ограничения на емисиите - от 116 гр/км CO2 на 94 гр/км CO2, тази търговска стратегия вече не може да бъде приложена. Глобите, налагани за бензинови и дизелови модели, които надвишават новите стойности, ще бъдат такива, че ще заличат така търсената допълнителна печалба. Единственото решение са по-малко замърсяващи модели. Това са хибриди, разбира се, но и чисто електрически. И как да го направим? С отстъпки, промоции и намаления на цените.

Именно електрическите автомобили ще играят основна роля за намаляване на вредните емисии при различните марки. Според проучване на T&E през следващата година емисиите на CO2 от продадените автомобили ще бъдат с 20% по-ниски от сегашните. 60% от това намаление ще се дължи на BEV, докато останалите 40% ще дойдат от напълно хибридни и plug-in хибридни автомобили, които също ще отбележат значителен ръст.

fallback
  • #15
    До 14 ( преди 1 месец )
    От къде стигна до гениалния извод, че при увеличаване на мощностите на инсталираните фотоволтаици, както и на капацитета и мощностите на инсталираните батерии, цената на токът ще се вдига, а няма да пада? Знаеш ли на колко плащат токът фирмите точно в момента? Плащат го на 8 пъти по-ниска цена, отколкото битовете потребители. След един час ще плащат на безкрайно по-ниска цена, защото ако в момента цената на тока е 2 стотинки, то от 13:00 до 16:00 е 0 стотинки. И такса пренос е по-ниска за тях
  • #14
    анонимен ( преди 1 месец )
    Догодина токът скача в пъти, ще си ги продават на себе си.
  • #13
    До 12 ( преди 1 месец )
    Ако имаш контакт да зареждаш хибрид ежедневно, за какво ти е въобще хибрид да го караш като електромобил и да мъкнеш ненужен двигател със себе си през 96% от времето? Не е ли по логично да караш електромобил?
  • #12
    До 12 ( преди 1 месец )
    Това е голяма заблуда. Основният недостатък на електромобилите е липса на зарядна инфраструктура. Ако това е недостатък за електромобилите можеш да го умножиш по 10 или 20 или дори 100, като недостатък на хибридите. Хибридите зареждат по няколко часа за 50 км. Тоест трябва да зареждат всеки ден ако минават повече от 25км. Електромобил зарежда 15-20 минути за 200 км и се нуждае от едно зареждане на около 2 седмици. За хибридите трябват поне 20 пъти повече зарядни
  • #11
    до 5 ( преди 1 месец )
    96% не са само.Ако хибрида е плъг ин можеш да го смяташ за електеичка в града
  • #10
    До 8 ( преди 1 месец )
    Електромобилите ще се наложат със свое темпо, което не може да бъде диктувано нито от автомобилните производители нито от правителствата или политиците. Това темпо зависи единствено и само от напредъка на технологиите за производство на батерии и най-вече цените им. В статията са пропуснали да споделят, че всъщност за 2025 година се очаква производствения капацитет на новите предприятия за батерии само в Китай да е два пъти по-голям от цялото световно производство през 2024. Свръх производство
  • #9
    До 8 ( преди 1 месец )
    Япония не се е втурнала да преминава на ток, а е един от основните производители на автомобили в света, както и един от най-големите пазари. Голяма заблуда е, да смятате че някое правителство може да наложи електромобилите. Всъщност правителствата на държавите производителки са в шок и ужас от бързото навлизане на електромобилите. Вече са паникьосани какви ще са последствията върху икономиката на държавите им. Японците даже си го казаха в прав текст, че това ще срине икономиката им и са против!
  • #8
    Вин ( преди 1 месец )
    Песимистите и неверници, че електромобилите ще са бъдещето приличат на файтонджиите по времето на навлизане на автомобила с ДВГ! Щом тези, от които зависи мобилността - основните държави производители и консуматори на автопарка са решили да ги наложат, въпрос на време е!
  • #7
    Край с въглищата ( преди 1 месец )
    Съхранението на електроенергия в мрежата напредва бързо. "Батериите направиха за пет години това, което отне на соларната енергия 15 години", отбелязва старши анализатор на соларния бум, който сега се занимава с тази индустрия. Както обобщава Фатих Бирол, шефът на МАЕ: "Батериите променят играта пред очите ни."
  • #6
    До 4 ( преди 1 месец )
    Тоест ако хибридите станат излишни, да му мислят японците. Германците поне са започнали да произвеждат електромобили и евентуално могат да имат някакви успехи, за разлика от японците които дори не са започнали и нямат нито технологиите, нито веригите за доставки, които се изграждат с десетилетия.
fallback
Последни