fallback

Прогноза: Продажбите на електрически автомобили скоро ще се повишат

Причините - по-строгите стандартни за вредни емисии, както и появата на по-евтини модели

Пазарът на електрически автомобили може би е в зората на нова ера. Очевидно 2025 г. ще отбележи възстановяване на продажбите на автомобили с нулеви емисии в Европа. Причините са различни, но според прогнозите годината ще приключи с пазарен дял на BEV (електрически превозни средства с батерии) между 20% (BloombergNEF) и 24% (неправителствена организация „Transport & Enviroment“).?

Следователно ръстът ще бъде значителен, ако вземем предвид, че данните за първата половина на 2024 г. показват, че електрическите автомобили са заседнали на ниските 13,3%, дори по-малко обнадеждаваща цифра, ако я сравним с 13,8%, регистрирани през първите шест месеца на 2023. Нещата обаче са на път да се променят, като причините са няколко.

Появата на нови модели

На първо място, това е пристигането на значителен брой електрически автомобили, чиято цена е под 25 000 евро. Засега това са Dacia Spring, Citroën e-C3, бъдещият Leapmotor T03 и няколко други. До няколко месеца ще бъдат добавени атрактивни модели като електрическото Renault 5, Fiat Grande Panda, Hyundai Inster и др. Накратко, пазарът ще расте и обемите почти автоматично ще се увеличават.

Тогава ще има все повече и повече евтини китайски електрически конкуренти. Те също така ще помогнат за раздвижването на пазара и ще накарат производителите на традиционни автомобили да предлагат автомобили с нулеви емисии на цени под 25 000 евро, а в някои случаи и 20 000 евро.

Ефектът от глобите върху прекомерните емисии

Но има и друг фактор, който ще стимулира растежа на електрическите автомобили в Европа. Това са въвеждането на по-строги ограничения на емисиите и съответните санкции. Според „Transport & Enviroment“ през последните години производителите са се съсредоточили върху печалбите, максимизирайки приходите от продажбата на автомобили с конвенционално задвижване. Това е една от причините, поради които от 2022 г. до 2024 г. електрическите коли претърпяха по-бавен бум от очакваното.

Въвеждането на нови санкции и ограничения на емисиите - от 116 гр/км CO2 на 94 гр/км CO2, тази търговска стратегия вече не може да бъде приложена. Глобите, налагани за бензинови и дизелови модели, които надвишават новите стойности, ще бъдат такива, че ще заличат така търсената допълнителна печалба. Единственото решение са по-малко замърсяващи модели. Това са хибриди, разбира се, но и чисто електрически. И как да го направим? С отстъпки, промоции и намаления на цените.

Именно електрическите автомобили ще играят основна роля за намаляване на вредните емисии при различните марки. Според проучване на T&E през следващата година емисиите на CO2 от продадените автомобили ще бъдат с 20% по-ниски от сегашните. 60% от това намаление ще се дължи на BEV, докато останалите 40% ще дойдат от напълно хибридни и plug-in хибридни автомобили, които също ще отбележат значителен ръст.

fallback
  • #35
    До 31 ( преди 1 месец )
    Ще ми припомниш ли какви автомобили се произвеждат в Норвегия, че не съм запознат и не виждам защо трябва Норвегия да се притеснява, че ще спре производството на ДВГ и ще изгуби нещо от това?
  • #34
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тротинетка, държавата Гвиана забогатя от продажбата на петрол,не от продажбата на ток от фотоволтаични панели и съхранен в батерии.
  • #33
    анонимен ( преди 1 месец )
    " Електромобил зарежда 15-20 минути за 200 км" Не знам ... покажи ми, как Leaf-a на чичо зарежда 200 км за 15 минути.
  • #32
    анонимен ( преди 1 месец )
    "Ако се използва само в града, за какво ти е въобще хибрид?" - Не знам братле ... откакто присуката я минах на газ, направо се родих в града :)
  • #31
    анонимен ( преди 1 месец )
    "Съхранението на електроенергия в мрежата напредва бързо." - Нужно ли е да се повтаря под всяка тема и то по 15 пъти? Ок, добре. Ама кво от това?
  • #30
    анонимен ( преди 1 месец )
    "Голяма заблуда е, да смятате че някое правителство може да наложи електромобилите. Всъщност правителствата на държавите производителки са в шок и ужас от бързото навлизане на електромобилите" - Да, като в Норвегия, нали :)
  • #29
    анонимен ( преди 1 месец )
    Инвестициите към ел. колите, станции и батерии се държат живи от хора, които са заложели прекалено много на тях ... Не се знае обаче, дали ще изкарат още дълго във властта.
  • #28
    анонимен ( преди 1 месец )
    "Консултантската фирма Bain изчислява, че пазарът за съхранение в мрежата би могъл да се разрасне от около 15 млрд. " - Моята консултантска фирма говореш за нещо от рода на 1 трилион долара пазар, за финансови рейтинги, базирани на И.И. ... не стиган и 1/20 от тово ... О ... НООООО си прикоткахме 20 млн. инвестицийка за една фирмичка ;)
  • #27
    До 26 ( преди 1 месец )
    И ако при електромобилите има опция да причиниш физическа щета на батерията или да съкратиш живота и като я прегрееш от претоварване или бързо зарежда или оставиш незаредена в студа, то мрежовите батерии нямат такива проблеми и работят в много облекчен режим. Да не говорим че при тях теглото не е проблем и могат да се ползват много по-безопасни и дълготрайни батерии дори да тежат повече.
  • #26
    До 26 ( преди 1 месец )
    Абе психо, Не ти ли омръзна да лъжеш и да правиш внушения че батериите на електромобилите, както и тези мрежовите се сменят на всеки три години, въпреки че тези на автомобилите имат осем години гаранция, а мрежовите имат до 20 години гаранция, като стандартната е 10 години?
fallback
Последни