IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Denza Z9 GT предизвиква два модела на Porsche в Европа

Китайската спортна кола ще се предлага с електрическо и с хибридно задвижване

Мощните електрически комбита са рядкост, така че пристигането на чисто нов модел, чийто три електрически мотора произвеждат близо 1000 конски сили, определено предизвиква интерес.


Denza Z9 GT


Компанията Denza, собственост на китайския производител BYD, разкри своя Z9 GT, който е гласен за конкурент на Porsche Taycan Sport Turismo. Спортният модел ще се предлага както с чисто електрическо, така и с plug-in хибридно задвижване, така че ще може да съперничи и на Porsche Panamera Sport Turismo.

Чисто електрическата версия на Z9 GT има три електрически мотора (по един за всяко задно колело и един за предния мост), които заедно произвеждат 952 к.с. Времето за ускорение от 0 до 100 км/ч е 3,4 секунди, което означава, че не е толкова бърз, колкото най-мощните варианти на Taycan. Това е горе-долу наравно с комби версията с по-ниска мощност на BMW i5 M60,.


Denza Z9 GT


Plug-in хибридният вариант разчита на 2,0-литров четирицилиндров двигател с турбокомпресор, който е съчетан и с три електрически мотора. Той има малко по-висока мощност в сравнение с EV, но окончателното число все още не е публикувано. Вероятно надхвърля 1000 конски сили, въпреки че вариантът PHEV е с две десети по-бавен при спринта до 100 км/ч с време от 3,6 секунди.

Благодарение на своята батерия от 38,5 кВт/ч, Z9 GT PHEV има електрически пробег от 200 км и комбиниран пробег от 1100 км. Z9 GT EV разполага к много по-голяма батерия от 100,1 кВт/ч, която му позволява да измине до 638 км с едно зареждане. Всички тези данни се основават на оптимистичния китайски тестов цикъл, чиито оценки обикновено са над 30% по-високи от европейските и американски измервания.


Denza Z9 GT


Z9 GT е малко по-голям от комбито Taycan и Panamera, така че има по-просторен интериор от всеки от тях. Отстрани изглежда, че формата на каросерията му е по средата между комби и фастбек, като можете да видите колко дълго е междуосието му.

Освен това има камери вместо странични огледала за обратно виждане, които показват емисиите си на два допълнителни по-малки екрана, разположени в краищата на арматурното табло. Има и масивен централен екран, ограден от по-малки дисплеи пред водача и пътника.


Denza Z9 GT


В Китай Z9 GT струва между 47 500 и 59 000 долара в зависимост от варианта и опциите, което го прави по-евтин в сравнение с конкурентите му от Porsche. Denza планира да донесе този автомобил в Европа, където цената му ще бъде значително по-висока отчасти и заради митата за китайски автомобили, но все пак трябва да е на конкурентна цена, за да привлече купувачи.

Denza наистина има връзка с Европа, като стартира през 2010 г. като съвместно предприятие между китайските BYD и Mercedes. Германският автомобилен производител намали дела си до 10% през 2021 г., а BYD придоби останалите акции на Mercedes по-рано този месец, поемайки пълен контрол над бившето съвместно предприятие с планове да го превърне в марка за луксозни автомобили, предлагани в цял свят.

0 от 500
  • #16
    0 rate up comment 0 rate down comment
    аз ( преди 1 месец )
    днес гледам съседът под мен с най-евтината електр.Дачия сложил разклонителя в един кашон от хартия и в него я зарежда,този е ненормален ще подпали целият блок,а тези електр.коли нямат угасяне при пожар.моят апартамент и над неговия гараж.
  • #15
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    напълно затворен цикъл на производство без под изпълнители без поддоставчици единствено стъкла и гуми са выншни от производители няма десетки братовчеди роднини милиционери по веригата за дистрибуция като прибавим и вътрешна конукренция и нормално цената да е недостижима за европейските производители
  • #14
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Е ( преди 1 месец )
    Само *** копейка може да вярва, че за 50 хил. ще получи повече отколкото за 200 + хил. Купувача на Порше, Ламбо, Ферари и т.н. спортни и луксозни автомобили не се интересува от евтини автомобили и особено от китайски ерзаци и му е през оная работа за ел. вибраторите с дисплеи , управления и за цялата ел.ала-бала дето е умряла.
  • #13
    3 rate up comment 1 rate down comment
    VAYK ( преди 1 месец )
    Този дето напъва за Порше, може ли да обясни Порше имат ли добър софтуер за управление на ел. коли, имат ли добри батерии (понеже BYD са основен производител), изобщо Поше производител ли с на ел. коли, нещо чипове, памети, диплеи да правят.......обясни ни на нас невежите:))))))
  • #12
    2 rate up comment 1 rate down comment
    За Нормалните ( преди 1 месец )
    Нормалните, които имат възможност!, отдавна минаха на Li7/Li8/Li9 и Zeekr. Масово притежателите на големи СУВ, ауди, бмв.мерцедес, тойота ги смениха. В ЕС двете марки още ги няма масово, и за това тук не е така. Окачването на YangWang U9, е направено така за да компенсира крив и наклонен път на всяко колело независимо. Примерно на завой с вираж, колата остава хоризонтална, а не успоредна на пътя. Последният Zeekr 7Х е още по-добър https://youtu.be/HiC88ZAPWUk .
  • #11
    0 rate up comment 3 rate down comment
    РУК ( преди 1 месец )
    Тъкмо четох статията за потъването на най-новата китайска ядрена подводница .... качество, качество, качество и технологии. И то в нещо за изцяло вътрешна и то военна употреба. Не за таратайки за износ да вземем парите на омразните западняци.... Все пак ще изчакам няколко десетилетия преди да доверя живота си на китайска кола. Ама вие си ги купувайте, щом ви харесват! Ай бактън от немски кочини втора ръка! :-) :-) :-)
  • #10
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    има един клип в интернет немските босове разглеждат изплашени и притеснени автомобилно изложение в китай единствения проблем пред китайците е че имат свърх производство и огромна вътрешно съревнование между и вътре в самите производители покажи ми един европейски модел със седалки с режим "нулева гравитация"
  • #9
    0 rate up comment 2 rate down comment
    А ( преди 1 месец )
    Китайско Порше от алиекспрес. Никой нормален човек с пари и през ум няма да му мине да предпочете китайската пръчка, дори да може да лети!
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    нагледна демонстрация на възможностте на активнато окачване
  • #7
    0 rate up comment 4 rate down comment
    1-дртийУАЙТBOY! ( преди 1 месец )
    Както е всеизвестно, след като самият Пешо ни инфо своевременно, след 1 година точно - другото лето иде на ход MAGMAта на премиум-люкс-бранда GENESiS явяваща се по своему директна koHkYpeHциЯ на М-спортното подразделение на BMW, респ. и на AMG на самите еМБечки, и се доближава по класса здравина и надеждност до самите ПОРШ-машини на г-на Фердинанда. . . СЕНЗАЦИЯта ще е ПЪЛНА.