fallback

Норвежци осъдиха Tesla заради намалени пробег и мощност на зареждане

Производителят на електромобили ще плаща обезщетения и съдебни разходи

През 2019 г. група норвежки собственици на Tesla дадоха под съд компанията за загуба на пробег, причинена от актуализация, която производителят пусна без да предупреди клиентите си. Tesla оправда актуализацията като необходимост от защита на батерията, което обаче се отрази и на мощността за зареждане. След като съдът се произнесе в полза на клиентите по въпроса с пробег, сега той застана на тяхна страна и заради мощността на зареждане.

Преди пет години собственици на Tesla Model S и Model X започват да забелязват, че след актуализация, извършена от разстояние, капацитетът на батерията е намален, което води до намаляване на пробега от 19-48 км. В някои случаи тези намаления надвишават 10% и се случват без предизвестие от компанията. Това предизвика вълна от недоволство сред стотици клиенти по света, които заведоха дела срещу Tesla.

В крайна сметка норвежките собственици успяха да получат обезщетение до 16 000 евро всеки. Сега Апелативният съд в Боргартиг нареди на Tesla да плати 4300 евро на клиентите, които са имали намалена мощност на зареждане след актуализация на софтуера. Според данните, представени в съда, мощността на зареждане е намаляла до 30%, което значително е увеличило времето за зареждане.

Четиримата ищци ще получат обезщетенията, а Tesla ще трябва да плати и съдебни разноски, чиято обща сума ще бъде около 41 000 евро. Есбен Цимер, който стана главното лице на този процес, обединяващ над 100 недоволни собственици на Tesla в Норвегия, смята, че изплатеното обезщетение е малко. То обаче има символично значение, тъй като потвърждава, че производителят няма право да променя характеристиките на колите си без съгласието на собствениците. Решението на съда прецедент и ще бъде основа за по-ефективна борба с подобни действия в бъдеще.

fallback
  • #6
    анонимен ( преди 1 час )
    хората с първични и вторични женски полови белези карат със 180+ по двулентов двупосочен път а като стъпят на двулентов еднопосочен удрят стрелката в ограничителя вие с нопки между краката за ограничения се дъвчете има една русокоска loulu_teu в инстаграм редовно ги прави диви и нещастни по магистралите https://***.instagram.com/reel/C_qML2VqCl_/?igsh=aDYwcDVrd2FyaWt4
  • #5
    анонимен ( преди 2 часа )
    3-ти - няма такова нещо като нормална скорост в дясна или лява лента. Ограниченията по магистралите из Европа варират според държавата и са между 100 (предимно скандинавието) и 150 (Чехия, и някои магистрали в Италия). Конкретно за Германия да има участъци без, останалите са варио 100-130, Колкото за почивките, като и понятието дълъгпът е доста индивидуално. За някои и 200км са дълго..
  • #4
    Hvaliprats ( преди 2 часа )
    Засега само четирима, скоро няколко милиона в световен мащаб. Лъжлив нагъл Илон може да лъже малко хора за дълго време, много хора за кратко време, но няма как да излъже много хора за дълго време. По Линкълн.
  • #3
    До 1 ( преди 3 часа )
    Ами 100 е нормалната скорост на магистрала за дясна лента. В повечето държави ограничението на магистрала е 120-130 за лява лента. България и Полша са единствените държави в ЕС със 140 и Германия на някой участъци от магистралите са без ограничение на другите са от пак до 130. В Англия на магистрала е до 110. Също, не е добра идея да караш 13 часа без спиране. На дълги разстояния трябва да се спира на всеки 2 часа за поне 15-20мин. Да се раздвижиш, тоалетна, да хапнеш, да починеш малко.
  • #2
    Гост ( преди 3 часа )
    Хитрата сврака с двата крака.Измамника Свети Илюзион е осъден за гига зареждане и мега пробег.
  • #1
    анонимен ( преди 3 часа )
    Кът ги глеам кък се влачат кат слуз електриките по магистралите с 100-120 да пестят токя,то било от лъжливите им показания за пробег. За да минеш с електричка 1300 км ще са необходими минимум 20 часа,а с ДВГ без проблем 13 часа и малко.
fallback
Последни