fallback

Renault се отказва от популярно и успешно крос-купе

Arkana ще бъде изпратено в пенсия след само 4 години производство

Френският производител Renault ще спре производството на популярното SUV-купе Arkana, още преди изтичането на жизнения му цикъл. През 2025 г. моделът ще бъде свален от конвейера на завода в Бусан (Южна Корея), което е доста изненадващо, тъй като съвсем наскоро Arkana претърпя сериозно обновяване.

Това означава, че производството на „глобалното“ Renault Arkana ще продължи само около четири години, което е съвсем малък период по стандартите на автомобилната индустрия. А решението за пенсионирането му изглежда странно, тъй като моделът е успешен и се радва на сериозно популярност сред потребителите.

Според информация на изданието L'Argus, причините за премахването на Arkana от гамата на Renault са няколко. Първо, холдингът Geely купи 34% от завода на Renault Korea, като инвестициите бяха направени с очакването за по-нататъшна интеграция на френските и китайските фирми. Второ, Renault Arkana трябва да бъде актуализиран поради затягане на екологичните стандарти, като икономическата изгода от промените е под въпрос.

Самото Arkana произлиза от южнокорейски модел - Renault Samsung Motors XM3, както и предлаганите по-рано Renault Koleos и Latitude. Въпреки това, за разлика от последния, Arkana успя да намери своето място на европейския континент, благодарение на нестандартния си външен вид и разумна цена.

То беше лансирано, за да засили присъствието на Renault в сегмента на компактните SUV автомобили, където по това време френската марка разполагаше само с Kadjar, който обаче нямаше аргументи срещу Peugeot 3008. Излизането на Arkana се оказа успешен ход, който сериозно затрудни конкурентите.

Проблемът за Renault в случая е, че спирането на Arkana няма как да бъде компенсирано с нов модел в Европа. Kadjar вече отстъпи място на по-атрактивния Austral, но клиентите на Arkana може да не припознаят този модел. Същото важи и за новия Symbioz, който също е базиран на Captur, но залага на практичността пред стила. Това беше почти SUV купе, но Лука де Мео се отказа от тази идея, когато пристигна начело на групата Renault.

В крайна сметка Renault остава само със Symbioz, който се бори, за да оправдае позицията си между Captur и Ausral, и няма модел, който да наследи Arkana. И накрая, въпреки че оттогава марката пусна друго SUV купе - Rafale, то е по-голямо и по-скъпо от Arkana, оглавявайки гамата на френската марка.

fallback
  • #10
    Jay ( преди 1 месец )
    Екоидиотката урсула ще съсипе автоиндустрията.
  • #9
    Popa ot razgrad ( преди 1 месец )
    Нито е популярно, нито е успешно...
  • #8
    диагноза ( преди 1 месец )
    увредените от системно ползване на рено не се кефят, те мечтаят за истинска кола!
  • #7
    Johnny Bravo до 2 ( преди 1 месец )
    Брат няма лошо , кефете се на 1.3 тце, 1.2 не тце за има няма 60 бона, а когато почнеш да ги ремонтираш като мен по цял ден тия Дачий пак ще те питам. Айде със здраве и наздраве
  • #6
    Факт! ( преди 1 месец )
    рено в съчетание на популярен и особено с успешен е нонсенс на квадрат.Факт
  • #5
    До 4 ( преди 1 месец )
    Ами не точно, за Руския пазар беше базирана на старата платформа от Дъстър и с двигатели и интериор от Дъстър, цената беше същата като на дачията, единствения плюс беше 4х4, корейската няма
  • #4
    анонимен ( преди 1 месец )
    тази кола я имаше същата в русия на три пъти по-ниска цена, по-добре който и да е седан
  • #3
    анонимен ( преди 1 месец )
    Аз си взех Аркана, наистина Капюор Седан с 1.3 TCe EDC за 50 хиляди беше много добра и практична комбинация. Проблема е че Рафаел идва на двойна цена с 1.2 двигател и никой не иска да им го купи. Явно някой в маркетинга е решил, че като спре бюджетния модел, ще принуди клиентите да купят скъпия. Иначе да успешен модел е, сглобяват по 10 000 бройки на месец
  • #2
    Джони без Браво ( преди 1 месец )
    Джонка, прегледай се, брат
  • #1
    Johnny Bravo ( преди 1 месец )
    Популярно и успешно къде? У Франция?
fallback
Последни