fallback

Renault се отказва от популярно и успешно крос-купе

Arkana ще бъде изпратено в пенсия след само 4 години производство

Френският производител Renault ще спре производството на популярното SUV-купе Arkana, още преди изтичането на жизнения му цикъл. През 2025 г. моделът ще бъде свален от конвейера на завода в Бусан (Южна Корея), което е доста изненадващо, тъй като съвсем наскоро Arkana претърпя сериозно обновяване.

Това означава, че производството на „глобалното“ Renault Arkana ще продължи само около четири години, което е съвсем малък период по стандартите на автомобилната индустрия. А решението за пенсионирането му изглежда странно, тъй като моделът е успешен и се радва на сериозно популярност сред потребителите.

Според информация на изданието L'Argus, причините за премахването на Arkana от гамата на Renault са няколко. Първо, холдингът Geely купи 34% от завода на Renault Korea, като инвестициите бяха направени с очакването за по-нататъшна интеграция на френските и китайските фирми. Второ, Renault Arkana трябва да бъде актуализиран поради затягане на екологичните стандарти, като икономическата изгода от промените е под въпрос.

Самото Arkana произлиза от южнокорейски модел - Renault Samsung Motors XM3, както и предлаганите по-рано Renault Koleos и Latitude. Въпреки това, за разлика от последния, Arkana успя да намери своето място на европейския континент, благодарение на нестандартния си външен вид и разумна цена.

То беше лансирано, за да засили присъствието на Renault в сегмента на компактните SUV автомобили, където по това време френската марка разполагаше само с Kadjar, който обаче нямаше аргументи срещу Peugeot 3008. Излизането на Arkana се оказа успешен ход, който сериозно затрудни конкурентите.

Проблемът за Renault в случая е, че спирането на Arkana няма как да бъде компенсирано с нов модел в Европа. Kadjar вече отстъпи място на по-атрактивния Austral, но клиентите на Arkana може да не припознаят този модел. Същото важи и за новия Symbioz, който също е базиран на Captur, но залага на практичността пред стила. Това беше почти SUV купе, но Лука де Мео се отказа от тази идея, когато пристигна начело на групата Renault.

В крайна сметка Renault остава само със Symbioz, който се бори, за да оправдае позицията си между Captur и Ausral, и няма модел, който да наследи Arkana. И накрая, въпреки че оттогава марката пусна друго SUV купе - Rafale, то е по-голямо и по-скъпо от Arkana, оглавявайки гамата на френската марка.

fallback
  • #20
    Фънки ( преди 1 месец )
    Най хубави са руските воклуци.
  • #19
    ха ха ха ха ха ( преди 1 месец )
    Грозотии никой не харесва.
  • #18
    анонимен ( преди 1 месец )
    До 10,прав си колега,но тя вече я съсипа и не само автоиндустрията а и като цяло скапана Гейропа.
  • #17
    анонимен ( преди 1 месец )
    До 8 да вярно е истински са вече само китайските коли,за разлика от европедалските ..клуци.
  • #16
    анонимен ( преди 1 месец )
    До 5,руската бе на 4х4 платформата на Дъстър но с модерните двигатели дори 1.33 съвместната разработка на Рено-Мерцедес и Нисан.Итериора и бе същия като на европедалската Аркана но предимството и бе 4х4,за това и успеха на този модел бе точно в Русия,а не в западнала Гейропа.
  • #15
    анонимен ( преди 1 месец )
    До 3 Рафала не е в класа на Аркана,и двигателя му е 1.2 но е с батерия и ситемната мощност е 200 или 300 к.с.във върховото ниво. Не е лош и в сравнение с конглокенцията е дори евтин,но не е моят автомобил не заради парите,а заради щуротията с това да има 4х4 а а е с пътен просвет от155 мм.Това е направо подигравка и с това направо няма да се впише никъде,защото конглокенцията в която се цели е далеч пред него.
  • #14
    анонимен ( преди 1 месец )
    До 2 за преглед си май ти.Не е лошо да го направиш по-скоро.Целия западен автомобилен скрап отива в небитието. Рено Каджар какъвто имам няма заместник,а Астрала е пародия или лъскава опаковка а вътре го.....но.Наследник на нещо може да е само тогава когато дава това което има предишния модел и дава повече. В Астрал това го няма спрямо Каджар. Но то кво да очакваш от тези съединители дето направиха ***...радкса олемепеада ,освен да правят коли за съединители.Никога повече *** автомобил.
  • #13
    анонимен ( преди 1 месец )
    Добре, че са я спрели, та да не горзи улиците. Искаме само Ролс, Тесла и Бентили!
  • #12
    анонимен ( преди 1 месец )
    До 1 дори не и там,най-продаван бе модела в Русия и там бяха реализирани най-много бройки но бе с 4х4 задвижване,като премиерата му бе точно в Русия преди да се появи в ск апана Гейропа. Франсетата напуснаха Русия 2022г. и продажбите замряха,както и на останалите скапани *** производители. Хак да им е.
  • #11
    анонимен ( преди 1 месец )
    Кк европейците не осъзнават, че заигравайки се с китайците, подписват смъртната си присъда?
fallback
Последни