fallback

Nissan: Не ние, а правилата убиха GT-R

Японците биха запазили R35 в продажба още 17 години, ако можеха

Както всичко в живота, хубавите неща си имат неизбежен край. Превърналият се в легенда GT-R се произвежда от декември 2007 г., но времето за R35 изтича. Той вече е спрян на повечето пазари, като последната бройка от модела ще бъде произведена догодина. Nissan обаче не убива суперколата, защото иска, а защото трябва.

В интервю за Top Gear, глобалният продуктов шеф на автомобилния производител - Пиер Лониж, призна, че GT-R вече живее „назаем“ и разкри причините за това: „R35 се продава от 17 години и бихме искали да го направим още 17 години, но регулаторът създава ни проблеми!"

Суперколата беше изтеглена от Европа още през юли 2021 г., когато бяха въведени нови разпоредби за шума. По това време R35 вече беше спрян и за пазара в Австралия, тъй като не можа да покрие по-строгите прави за тестове за страничен удар.

Когато изтече жизненият цикъл на популярен модел, обикновено появата на негов наследник е близо. В случая с R35 обаче това не важи - когато производството на модела спре през 2025 г., на конвейера в завода в Точиги (Япония) няма да бъде качен друг автомобил. Очертава се една празнина, като ще измине доста време, преди тя да бъде запълнена.

Говорите се, че в Nissan работят върху R36, който ще получи електрическо задвижване с твърдотелни батерии и ще бъде в стила на концепцията Hyper Force, показана преди година. Това обаче все още не е потвърдено официално от японския производител.

Впрочем, това няма да е първото прекъсване на живота на GT-R. Сегашният модел се появи още през 2001 г. като концепция, а през 2005 г. беше показан предсерийния вариант GT-R Proto. Трябваше да изминат още две години, за да стартира серийното производство на R35.

В началото на 2024 г. директорът по дизайн в Nissan - Джовани Ароба, предположи, че следващият GT-R ще бъде пуснат на пазара до 2030 г. Той нарече Hyper Force „дръзка, но осезаема мечта, която трябва да бъде постигната до края на десетилетието“. Когато високопроизводителното купе в крайна сметка се завърне, то ще се нареди до другите два спортни модела на марката - Z и възродената Silvia.

Факт е обаче, че по-строгото законодателство вече „уби“ няколко мощни автомобила тази година в Европа. Модели като Toyota GR86, Subaru BRZ, Porsche Boxster и Cayman бяха спрени, защото не отговарят на разпоредбите за киберсигурност. В допълнение, Mazda се отказа от 2,0-литровия двигател на MX-5 Miata, оставяйки роудстъра само с по-малкия 1,5-литров агрегат.

fallback
  • #9
    анонимен ( преди 4 часа )
    Електромобил няма нищо общо със спорт, тежък, батерията умира над 120 и т.н. също има и друго, много хора си взимат кола за проект и я ръчкат, за Ел. Кола това е абсурдно и невъзможно!
  • #8
    До 6 ( преди 4 часа )
    Вярно е че не всеки има един автомобил. Има хора които имат комбита за семейни почивки, за да съберат семейството и багажа и да пътуват комфортно и сигурно. Градски икономичен автомобил Както и мощен спортен автомобил със скъпа поддръжка и абсурдно висок разход на гориво, когато искат да карат по агресивно, но не могат да си позволят да карат в ежедневието. Е, Тесла модел s съчетава всичко това в едно. По-бърз от GTR, по икономичен от микра, обем като комби и най-сигурния в света.
  • #7
    До шест ( преди 4 часа )
    Ако някой се кръстил чичо или Фичо И аз се обърна към него с една от двете думи, защо смяташ че това е обида? Ти ако се каже с вас Иван и някой се обърне към тебе с Иване, приемаш ли го като заяждане? Много докачливи станахте, когато нещо от написаното не ви харесва!
  • #6
    анонимен ( преди 4 часа )
    До 5 Не е нужно да обиждаш човека (и не почвай, че това ти обръщение към него, не е поредното заяждане), за да му кажеш, какво мислиш. Не всички имат семейство, не всички са само на една кола. По твоята логика, едно Ситроенче Пикасо е по-хубава кола. Може, но за определени нужди.
  • #5
    До чичака ( преди 5 часа )
    Чичак, какво му е усещането на този nissan? Нима не е и той зле сглобен пластмасов варел с мощен двигател? Единственото хубаво нещо е мощността и ускорението и нищо друго, освен ако не си фен на високите децибели. Какво има повече от Теслата? Комфорт! Практичност? Спокойно и тихо пътуване на дълги разстояния? Възможност да си качиш семейството с всичкия багаж да идеш на почивка? Не виждаш ли абсурда, 7 местен семеен автомобил да прави този спортист за смях!
  • #4
    Chicho_Ficho ( преди 5 часа )
    Леле какви лаици има в тоя форум, как въобще може да сравниш усещането от шофирането на такъв автомобил с карането на някакъв зле сглобен с евтини материали скапан тостер. И това го казвам като човек, който по принцип не е фен на оризовите ракети.
  • #3
    До 1 ( преди 5 часа )
    Хем и Тесла S е стар модел - просто е с ново задвижване ..
  • #2
    анонимен ( преди 5 часа )
    15-20 години са малко, мислехме още половин век да го продаваме
  • #1
    Факт ( преди 6 часа )
    Не правилата а технологиите. Един Модел ес насирва ге те ар където го хване.
fallback
Последни