fallback

Nissan: Не ние, а правилата убиха GT-R

Японците биха запазили R35 в продажба още 17 години, ако можеха

Както всичко в живота, хубавите неща си имат неизбежен край. Превърналият се в легенда GT-R се произвежда от декември 2007 г., но времето за R35 изтича. Той вече е спрян на повечето пазари, като последната бройка от модела ще бъде произведена догодина. Nissan обаче не убива суперколата, защото иска, а защото трябва.

В интервю за Top Gear, глобалният продуктов шеф на автомобилния производител - Пиер Лониж, призна, че GT-R вече живее „назаем“ и разкри причините за това: „R35 се продава от 17 години и бихме искали да го направим още 17 години, но регулаторът създава ни проблеми!"

Суперколата беше изтеглена от Европа още през юли 2021 г., когато бяха въведени нови разпоредби за шума. По това време R35 вече беше спрян и за пазара в Австралия, тъй като не можа да покрие по-строгите прави за тестове за страничен удар.

Когато изтече жизненият цикъл на популярен модел, обикновено появата на негов наследник е близо. В случая с R35 обаче това не важи - когато производството на модела спре през 2025 г., на конвейера в завода в Точиги (Япония) няма да бъде качен друг автомобил. Очертава се една празнина, като ще измине доста време, преди тя да бъде запълнена.

Говорите се, че в Nissan работят върху R36, който ще получи електрическо задвижване с твърдотелни батерии и ще бъде в стила на концепцията Hyper Force, показана преди година. Това обаче все още не е потвърдено официално от японския производител.

Впрочем, това няма да е първото прекъсване на живота на GT-R. Сегашният модел се появи още през 2001 г. като концепция, а през 2005 г. беше показан предсерийния вариант GT-R Proto. Трябваше да изминат още две години, за да стартира серийното производство на R35.

В началото на 2024 г. директорът по дизайн в Nissan - Джовани Ароба, предположи, че следващият GT-R ще бъде пуснат на пазара до 2030 г. Той нарече Hyper Force „дръзка, но осезаема мечта, която трябва да бъде постигната до края на десетилетието“. Когато високопроизводителното купе в крайна сметка се завърне, то ще се нареди до другите два спортни модела на марката - Z и възродената Silvia.

Факт е обаче, че по-строгото законодателство вече „уби“ няколко мощни автомобила тази година в Европа. Модели като Toyota GR86, Subaru BRZ, Porsche Boxster и Cayman бяха спрени, защото не отговарят на разпоредбите за киберсигурност. В допълнение, Mazda се отказа от 2,0-литровия двигател на MX-5 Miata, оставяйки роудстъра само с по-малкия 1,5-литров агрегат.

fallback
  • #17
    анонимен ( преди 2 месеца )
    До 8 - Пич. Стига със "остроумните заяждания".
  • #16
    Факт ( преди 2 месеца )
    А ми с резервоара на тоя гтр ако го наступваш мислиш ли че ще линеш повече от една електричка а ми не. Защо повечето хора смятат че мощните коли с двг правят по 1300км.Изобщо тая глупост с 1300 км пробег кой я измисли умопобърканите дизелджии.Няма такава кола да прави 1300км с бормална скорост с 60км/ч може.
  • #15
    До 13 ( преди 2 месеца )
    Как точно си представяш да вложиш В последния си електромобил батерия която е изпитана във времето поне 20 години? Аз си го представям много ясно - Toyota! За който иска 20-годишни технологии, Това е марката! Те до преди няколко години още ползваха пейджъри, А сега най-модерното е телефони с копчета и според проучване, огромна част от японците все още ползват видеокасети. Смартфони ще ползват след 20 години по разбираеми причини, които си изброил. А бяха символ на иновации Като бях млад
  • #14
    До 13 ( преди 2 месеца )
    Тази концепция в която 30 години ти продават един и същ модел като му сменят калниците, ако не си забелязал спря да работи при електромобилите. Средностатистическия купувач на електромобил се притеснява че ако днес купи последния модел с върховите технологии, само след две години няма да има на кого да го продаде на прилична цена, защото е морално остарял И междувременно са сменени три поколения за две години. Я пак с бавните японци, които правят тези три промени за 20 год., за да ги обмислят?
  • #13
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Японците имат най правилна концепция за автомобилостроенето. Колите ги разработват и подобряват много години като постепенно изчистват всички недостатъци и проблеми. Затова и колите им са на първите места по надеждност. Влагат доказани технологии изпитани във времето. Гледат нещата да ги изчистят максимално. Освен това дизайна им остарява много добре. Сега като видиш 20 или 30 годишен GTR от старите поколения пак и ти пада ченето. Да не говорим колко са яки за каране.
  • #12
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Поредният модел който се опитва да се превърне в "светец" преживе, защото го убивали лошите! Сега е момента да се изкупят всички налични бройки, за да се продават на бъдещите поколения сектанти на двойни и тройни цени.
  • #11
    До 9 ( преди 2 месеца )
    За спорт на ток пак ще трябва да чакаме китайците. Стогодишните и Тесла нямат такива амбиции. Porsche иска, ама не може, защото огромните инвестиции които са нужни ще разочароват акционерите, които предпочитат огромните печалби и дивиденти, пред развитието на компанията. Виж китайците нямат проблем с нито едно. Имат както неограничени ресурси за развитие, така и не ги бърка да работят на загуба известно време, в името на бъдещето, в което да са хегемони. Харесвам визията им!
  • #10
    До 9 ( преди 2 месеца )
    Точно в статия с GTR да говориш за тегло е смешно! Да беше споменал и цена за да ни пукнеш от смях. Ако не се лъжа nissan GTR е по-малък по размери от Тесла модел 3, но тежи повече въпреки че няма батерия. Но пък за сметка на това е по-бавен на ускорение и само четири пъти по-скъп. Трябва наистина да са ти много важни секундите на писта за да избереш него! На друго място, освен пред чалготеката, няма предимства.
  • #9
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Електромобил няма нищо общо със спорт, тежък, батерията умира над 120 и т.н. също има и друго, много хора си взимат кола за проект и я ръчкат, за Ел. Кола това е абсурдно и невъзможно!
  • #8
    До 6 ( преди 2 месеца )
    Вярно е че не всеки има един автомобил. Има хора които имат комбита за семейни почивки, за да съберат семейството и багажа и да пътуват комфортно и сигурно. Градски икономичен автомобил Както и мощен спортен автомобил със скъпа поддръжка и абсурдно висок разход на гориво, когато искат да карат по агресивно, но не могат да си позволят да карат в ежедневието. Е, Тесла модел s съчетава всичко това в едно. По-бърз от GTR, по икономичен от микра, обем като комби и най-сигурния в света.
fallback
Последни