fallback

Nissan: Не ние, а правилата убиха GT-R

Японците биха запазили R35 в продажба още 17 години, ако можеха

Както всичко в живота, хубавите неща си имат неизбежен край. Превърналият се в легенда GT-R се произвежда от декември 2007 г., но времето за R35 изтича. Той вече е спрян на повечето пазари, като последната бройка от модела ще бъде произведена догодина. Nissan обаче не убива суперколата, защото иска, а защото трябва.

В интервю за Top Gear, глобалният продуктов шеф на автомобилния производител - Пиер Лониж, призна, че GT-R вече живее „назаем“ и разкри причините за това: „R35 се продава от 17 години и бихме искали да го направим още 17 години, но регулаторът създава ни проблеми!"

Суперколата беше изтеглена от Европа още през юли 2021 г., когато бяха въведени нови разпоредби за шума. По това време R35 вече беше спрян и за пазара в Австралия, тъй като не можа да покрие по-строгите прави за тестове за страничен удар.

Когато изтече жизненият цикъл на популярен модел, обикновено появата на негов наследник е близо. В случая с R35 обаче това не важи - когато производството на модела спре през 2025 г., на конвейера в завода в Точиги (Япония) няма да бъде качен друг автомобил. Очертава се една празнина, като ще измине доста време, преди тя да бъде запълнена.

Говорите се, че в Nissan работят върху R36, който ще получи електрическо задвижване с твърдотелни батерии и ще бъде в стила на концепцията Hyper Force, показана преди година. Това обаче все още не е потвърдено официално от японския производител.

Впрочем, това няма да е първото прекъсване на живота на GT-R. Сегашният модел се появи още през 2001 г. като концепция, а през 2005 г. беше показан предсерийния вариант GT-R Proto. Трябваше да изминат още две години, за да стартира серийното производство на R35.

В началото на 2024 г. директорът по дизайн в Nissan - Джовани Ароба, предположи, че следващият GT-R ще бъде пуснат на пазара до 2030 г. Той нарече Hyper Force „дръзка, но осезаема мечта, която трябва да бъде постигната до края на десетилетието“. Когато високопроизводителното купе в крайна сметка се завърне, то ще се нареди до другите два спортни модела на марката - Z и възродената Silvia.

Факт е обаче, че по-строгото законодателство вече „уби“ няколко мощни автомобила тази година в Европа. Модели като Toyota GR86, Subaru BRZ, Porsche Boxster и Cayman бяха спрени, защото не отговарят на разпоредбите за киберсигурност. В допълнение, Mazda се отказа от 2,0-литровия двигател на MX-5 Miata, оставяйки роудстъра само с по-малкия 1,5-литров агрегат.

fallback
  • #27
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Нисанът гори към 16/100 средно при ежедневно, плавно каране. Резервоарът му е 74 л., т.е. може да измине 462 км, ако се източи до 0. Ако шофьорът остави поне 7 л., както прави всеки нормален - 418 км. На писта, разходът е между 50 и 80 л/100, според пистата и уменията на шофьора...Вие си смятайте.
  • #26
    до 19 ( преди 2 месеца )
    Коментарът ти е доста ироничен, защото точно преди 2 години същият този средностатистически купувач го беше страх да си купи ДВГ, защото се виждаше как електромобилите набират скорост и след 7 години никой няма да иска да им купи стария пушилник. Ако разчиташ на масата да взима решения, стигаш до такива като Хитлер, Путин, Тръмп, Орбан, Бойко...
  • #25
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Правилата, вика! Всеки може да работи без правила и да трови хората. Не всеки може да е като AMG, M, RS, Aston, Ferrari, Lambo, всички които успешно правят коли по правилата и до ден днешен, а на всичкото отгоре, намират начин да им освежават дизайна на всеки 7 години. А, да не забравя - освн това пратят коли, които са чувствително по-добри от тази японска пластмаса, на която дори не могат да ти кажат колко точно и е мощността, защото всеки двигател го било сглобявало различно японско робче.
  • #24
    До 23 ( преди 2 месеца )
    Тъкмо щеше да си купуваш ли?
  • #23
    Тинтири_минитири ( преди 2 месеца )
    Така е! Политическото скодоумие и откровен фашизъм в Европа го убива! И слепите ще прогледнат... ама късно!
  • #22
    Chicho_Ficho ( преди 2 месеца )
    Алоооо, сектанта дето постоянно пляска глупости във форума, не ти ли писна бе човек, какво ти е? От къде тия комплекси?
  • #21
    До 19 ( преди 2 месеца )
    Японско купува всеки този който не желае да мисли или не му се отдава! Японците са помислили за него и вместо него. Например нито един собственик на Toyota би зет фор екс (виж колко красноречиво име са измислили) няма проблеми с малкия пробег през зимата. Японеца го е измислил. Под нула градуса електрическата Toyota не се зарежда, за да не се налага на собственика да мисли и да не му е на главата. Като дойде пролет зареждаш и продължаваш без да мислиш. Даже измислиха Как да не падат колелата.
  • #20
    До 19 ( преди 2 месеца )
    Така е! Затова най-добре си купи една чисто нова Toyota, която е произведена с технологии от преди 20 години и е била морално остаряла преди 19 години, защото след пет години като я продадеш за следващия купувач няма да има никакво значение дали е 25 години но реално остаряла или само 19. Пък и защо ти трябва да мислиш на коя от стоте зарядни станции да спреш да зареждаш от София до морето при положение че може да стигнеш и без зареждане? И този дерт не ти трябва на главата! Мисленето е вредно!
  • #19
    анонимен ( преди 2 месеца )
    "Средностатистическия купувач на електромобил се притеснява че ако днес купи последния модел с върховите технологии, само след две години няма да има на кого да го продаде на прилична цена, защото е морално остарял " - Някак си ... този стрес не ми трябва на главата.
  • #18
    анонимен ( преди 2 месеца )
    до 16 - Побъркал си се ...
fallback
Последни