fallback

SUV все още не могат да убият останалите коли

В Европа и друти региони се отчита ръст на продажбите на традиционните автомобили

През последните години все по-силно се разпространява мнението, че кросоувърите и SUV са върхът. Да, те доминират на пазара в САЩ, например, но като цяло по света нещата са различни. Стандартните автомобили все още се търсят, при това сериозно, като пазарите са пълни с много и разнообразни предложения.

Данните за продажбите през първата половина на 2024 г. доказват тази теза. В Европа само три кросоувъра са попаднали в топ 10 на най-продаваните модели до юни. А в първата тройка са само автомобили (ако може така да наречем колите извън SUV и кросоувъри). Според JATO Dynamics на първо място е Dacia Sandero със 143 596 бройки, следвана от Volkswagen Golf със 126 993 единици и Renault Clio със 114 623 единици. VW T-Roc е най-високо класираният SUV, завършвайки на четвърто място, малко пред Peugeot 208.

Топ 25 по продажби в Европа

1. Dacia Sandero - 143 596 бройки (+16%)

2. Volkswagen Golf - 126 993 (+43%)

3. Renault Clio - 114 623 (+15%)

4. Volkswagen T-Roc - 111 381 (0%)

5. Peugeot 208 - 107 097 (+1%)

6. Skoda Octavia - 102 945 (+25%)

7. Citroen C3 - 102 304 (+25%)

8. Tesla Model Y - 101 181 (-26%)

9. Toyota Yaris Cross - 99 694 (+3%)

10. Toyota Yaris - 93 576 (+10%)

11. Peugeot 2008 - 93 436 (+11%)

12. Dacia Duster - 89 435 (+3%)

13. Kia Sportage - 87 164 (+13%)

14. Opel / Vauxhall Corsa - 87 102 (-18%)

15. Ford Puma - 83 972 (+9%)

16. Nissan Qashqai - 82 816 (+13%)

17. Hyundai Tucson - 80 948 (-2%)

18. Renault Captur - 80 778 (+4%)

19. Fiat Panda - 76 450 (+25%)

20. Volkswagen - Tiguan 74 675 (0%)

21. Fiat / Abarth 500 - 72 026 (-20%)

22. Toyota Corolla - 70 701 (+15%)

23. Audi A3 - 70 149 (+15%)

24. Volkswagen Polo - 67 125 (+3%)

25. Volkswagen T-Cross - 62 225 (+8%)

Прави впечатление само, че много автомобили записват двуцифрен ръст, но и голямото разнообразие от модели. Но един забележителен модел липсва от топ 25. Това е Fiesta, която Ford необяснимо уби миналата година. Focus също ще изчезне през 2025 г. Двата модела следват смъртта на Mondeo (Fusion в САЩ) преди няколко години.

Разбира се, в света има нещо повече от европейския континент. Китай е най-големият автомобилен пазар в света, като именно седанът беше най-популярният модел през първата половина на 2024 г. Данни за продажбите, събрани от Китайската асоциация на производителите на автомобили, показва, че седанът BYD Qin Plus изпреварва Tesla Модел Y и кросоувърите BYD Song Plus. Хечбекът BYD Seagull завърши четвърти, а седаните Nissan Sylphy и VW Lavida са съответно пети и шести.

Данните от индустрията в Индия показват, че три от петте най-популярни модели на пазара в началото на 2024 г. са били автомобили. Хечбековете Maruti Wagon R и Baleno завършиха втори и трети, следвани от седана Maruti Dzire на четвърто място. Лидер е Tata Punch.

Дори на гладен за SUV и пикапи пазар като САЩ, в Топ 10 по продажби тази година попадат Toyota Camry, Honda Civic и Toyota Corolla. И това също показва, че стандартните автомобили все още имат бъдеше. Да, факт е, че много модели бяха премахнати в последно време, но пък също така е факт, че SUV-овете все още не са спечелили напълно битката. И вероятно няма да я спечелят.

fallback
  • #1
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Аз лично не виждам някакви предимства на СУВ. Предпочитам си един седан или комби, пред една подвижна тухла, която в 99% от случаите дори е не достаъчно моторизирана.
fallback
Последни