fallback

SUV все още не могат да убият останалите коли

В Европа и друти региони се отчита ръст на продажбите на традиционните автомобили

През последните години все по-силно се разпространява мнението, че кросоувърите и SUV са върхът. Да, те доминират на пазара в САЩ, например, но като цяло по света нещата са различни. Стандартните автомобили все още се търсят, при това сериозно, като пазарите са пълни с много и разнообразни предложения.

Данните за продажбите през първата половина на 2024 г. доказват тази теза. В Европа само три кросоувъра са попаднали в топ 10 на най-продаваните модели до юни. А в първата тройка са само автомобили (ако може така да наречем колите извън SUV и кросоувъри). Според JATO Dynamics на първо място е Dacia Sandero със 143 596 бройки, следвана от Volkswagen Golf със 126 993 единици и Renault Clio със 114 623 единици. VW T-Roc е най-високо класираният SUV, завършвайки на четвърто място, малко пред Peugeot 208.

Топ 25 по продажби в Европа

1. Dacia Sandero - 143 596 бройки (+16%)

2. Volkswagen Golf - 126 993 (+43%)

3. Renault Clio - 114 623 (+15%)

4. Volkswagen T-Roc - 111 381 (0%)

5. Peugeot 208 - 107 097 (+1%)

6. Skoda Octavia - 102 945 (+25%)

7. Citroen C3 - 102 304 (+25%)

8. Tesla Model Y - 101 181 (-26%)

9. Toyota Yaris Cross - 99 694 (+3%)

10. Toyota Yaris - 93 576 (+10%)

11. Peugeot 2008 - 93 436 (+11%)

12. Dacia Duster - 89 435 (+3%)

13. Kia Sportage - 87 164 (+13%)

14. Opel / Vauxhall Corsa - 87 102 (-18%)

15. Ford Puma - 83 972 (+9%)

16. Nissan Qashqai - 82 816 (+13%)

17. Hyundai Tucson - 80 948 (-2%)

18. Renault Captur - 80 778 (+4%)

19. Fiat Panda - 76 450 (+25%)

20. Volkswagen - Tiguan 74 675 (0%)

21. Fiat / Abarth 500 - 72 026 (-20%)

22. Toyota Corolla - 70 701 (+15%)

23. Audi A3 - 70 149 (+15%)

24. Volkswagen Polo - 67 125 (+3%)

25. Volkswagen T-Cross - 62 225 (+8%)

Прави впечатление само, че много автомобили записват двуцифрен ръст, но и голямото разнообразие от модели. Но един забележителен модел липсва от топ 25. Това е Fiesta, която Ford необяснимо уби миналата година. Focus също ще изчезне през 2025 г. Двата модела следват смъртта на Mondeo (Fusion в САЩ) преди няколко години.

Разбира се, в света има нещо повече от европейския континент. Китай е най-големият автомобилен пазар в света, като именно седанът беше най-популярният модел през първата половина на 2024 г. Данни за продажбите, събрани от Китайската асоциация на производителите на автомобили, показва, че седанът BYD Qin Plus изпреварва Tesla Модел Y и кросоувърите BYD Song Plus. Хечбекът BYD Seagull завърши четвърти, а седаните Nissan Sylphy и VW Lavida са съответно пети и шести.

Данните от индустрията в Индия показват, че три от петте най-популярни модели на пазара в началото на 2024 г. са били автомобили. Хечбековете Maruti Wagon R и Baleno завършиха втори и трети, следвани от седана Maruti Dzire на четвърто място. Лидер е Tata Punch.

Дори на гладен за SUV и пикапи пазар като САЩ, в Топ 10 по продажби тази година попадат Toyota Camry, Honda Civic и Toyota Corolla. И това също показва, че стандартните автомобили все още имат бъдеше. Да, факт е, че много модели бяха премахнати в последно време, но пък също така е факт, че SUV-овете все още не са спечелили напълно битката. И вероятно няма да я спечелят.

fallback
  • #11
    до Тинтири ( преди 2 месеца )
    Очевидно не изкарваш хляба си от продажба на автомобили.
  • #10
    Тинтири_минитири ( преди 2 месеца )
    Момчета забравяте, че тази "доминация" на СУВ е чисто и просто поради липса на седани и кобита на пазара - бяха убити заедно с малолитражките. По отношение на функционалността доброто старо комби е непобедимо! А Хеча ще бие Кросоувъра в раздел цена/разходи без дори да се изпоти :)
  • #9
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Дифорс ви го е обяснил. Тинтири, при еднаква цена какъв процент ще карат седани, комбита и хечбеци?
  • #8
    Дифорс ( преди 2 месеца )
    Момчета, не забравяйте, че вашето мнение е валидно предимно за вас. Пазара показва, че малките и средни SUV-та са сред най-продаваните автомобили. В цитирания по-горе топ 25 на Европа половината са именно такива автомобили. Вероятно и другата половина би намаляла, ако купувачите имаха по-голям бюджет. Джипките заменят минивановете по отношение на функционалност, а освен това са и по-имиджови към момента. Спортните качества не са приоритет за голяма част от купувачите.
  • #7
    q ( преди 2 месеца )
    нема пари. Другото е ала бала.
  • #6
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Просто нямат пари за среден SUV, тук дори и бюджетните вече ако им сложиш всички опции минават 100к, говоря за народната марка и корейците.
  • #5
    Тинтири_минитири ( преди 2 месеца )
    Хората не са толкова глупави! Опитват се да се върнат към нормалното! На единици им трябва ел автомобил и на още по-малко им трябва SUV. Ако има как съм убеден, ще ще се откажат и от повечето електронни джаджи и "асистенти" които им налагат, а те не само са безсмислени и не се ползват, но в повечето случаи са и дразнещи! За ежедневието ти трябва *** комфортен автомобил на добра цена... а такива вече никой не прави!
  • #4
    Тинтири_минитири ( преди 2 месеца )
    До #2: И заради високото им тегло ядат спирачки и гуми и горят с 1/3 повече. Високата позиция на седене е и висок център на тежестта, заради което возят като каруци (дори тези с по-мекото окачване сравнени със седан са си каруци). По високата проходимост е чист мит, говорим за 2 пряко сили 3 см по-голям просвет и в средния и ниския клас преобладават тези с предно предаване... нищо универсално няма само компромиси. Джип ДА, но не паркетен, а истински с понижаващи предавки и 4х4 за гората :)
  • #3
    анонимен ( преди 2 месеца )
    2-ри, набъркваш малко нещата според мен Едно е градски паркетник СУВ, друго е машина правена (и) за оф-роуд. Едно 2008 или Т-рок, ако мине през 80см вода, там и ще остане. С една лека кола също можеж да теглиш. Това, което визирах е предимно "градските паркетници". Но е въпрос на вкус, всеки сам си избира.
  • #2
    До 1 ( преди 2 месеца )
    Джипките са много по удобни и практични. Високата позиция на стоене е незаменима, по добра видимост, по удобно е за качване и слизане, и като цяло са много по здрави и сигурни. Особено в окачването. Имаш и в пъти по добра проходимост навсякъде. Не се притесняваш от дупки, легнали полицаи. Зимата е в пъти по добре от ниска кола. Можеш да си ходиш по черни и кални пътища. Можеш да газиш във вода до 80см. Можеш да теглиш ремаркета и каравани. Изобщо джипките са универсални.
fallback
Последни